کلینیک فروردین

کلینیک زیبایی پوست،مو،لیزر و تناسب اندام

۲۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

درمان ریزش موی سر

ریزش موی سر :


ریزش مو، مشکل بزرگی است که بسیاری از افراد از آن رنج می‌برند. هم زنان و هم مردان، ریزش مو را تجربه می‌کنند. با اینکه ژن‌ها در این مورد، نقش حیاتی دارند، اما دلایل دیگری نیز برای ریزش مو وجود دارند، از جمله، عدم تعادل هورمون‌ها، کم‌کاری غده‌ی تیروئید، کمبود مواد مغذی و نارسایی گردش خون در پوست سر. به طور متوسط، ما حدود 50 تا 100 تار موی خود را در طول روز از دست می دهیم. این اندازه نرمال ریزش موها است. دلیل آن هم از بین رفتن موهای مرده و جایگزینی موهای جدید است. اما اگر ریزش موهای شما بیش از این تعداد است، دچار ریزش غیرطبیعی هستید و باید آن را درمان کنید.

دلایل ریزش مو :


برخی از دلایل ریزش مو عبارتند از :

  1. Telogen effluvium: بیماری پوسته سر است که پس از بارداری، جراحی های مهم، کاهش وزن شدید یا استرس زیاد به وجود می آید. در اثر این پدیده شما هر روز دسته دسته موهای خود را به ویژه هنگام شامپو کردن، حالت دادن یا شانه زدن آنها از دست خواهید داد. این مساله می تواند عوارض جانبی برخی از داروها همچون داروهای ضدافسردگی، ضد اضطراب و کاهش دهنده التهاب نیز باشد. در طول این بیماری، موها پیش از اینکه از پوسته سر بیرون بیایند بسیار سریعتر از حالت نرمال، از فاز رویش به فاز استراحت می رسند.
  2. ریزش موی ارثی: ریزش موهای ارثی یکی از دلایل رایج ریزش موی سر است. این مشکلی است که ممکن است فرد، ژن آن را از پدر یا مادر خود دریافت کند. نشانه های ریزش موی ارثی از اوایل 20 سالگی آغاز می شود. اگر هر دو  پدر و مادر این مشکل را داشته باشند، فرزند هم دچار آن خواهد شد. ریزش موها در برخی از افراد پراکنده است یعنی بخش های مختلفی از سر دچار ریزش مو می شود. برخی هم فقط بخش مشخصی ار سرشان می ریزد.
  3. کم کاری غده تیروئید: میلیون ها نفر که بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند از بیماری های تیروئید رنج می برند. هنگامی که بدن شما خیلی کم هورمون تیروئید را ترشح کند، گفته می شود که دچار کم کاری غده تیروئید هستید. تیروئید هورمونی است که مسوول متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالت های روحی انسان است. اگر بدن تیروئید زیادی تولید کند، پرکاری غده تیروئید دارید. هورمون تیروئید مسوول همه چیز در بدن از مصرف اکسیژن بدن گرفته تا رشد مو، پوست و ناخن ها است. وقتی این هورمون به اندازه کافی و درست در بدن ترشح نشود شما شاهد تغییراتی در بدن خود خواهید بود.
  4. لوپوس: نوعی بیماری مزمن خود ایمن است که خود سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم آسیب می رساند. حدود 1.5 میلیون نفر از مردم دنیا به این بیماری دچار هستند و بیشتر آنها را زنان تشکیل می دهند که در طول سال های باروری تحت تاثیر این بیماری قرار دارند. لوپوس اصولا با خستگی مفرط، سردرد، زخم های دهانی و مفاصل متورم همراه است. بسیاری از مردم در قسمت استخوانی بینی خود دچار لکه پروانه ای شکل هستند و حساسیت بالایی به نور خورشید پیدا می کنند. از دیگر نشانه های آن باید به تب، ورم دست و پا و پف اطراف چشم ها، درد سینه و کم خونی اشاره کرد. بیشتر مردم نیز موهای خود را از دست می دهند. از آنجا که این نشانه ها در شرایط دیگر نیز ممکن است بروز کنند لوپوس را مقلد بزرگ نام نهاده ا ند. 
  5. کمبود آهن: خانم هایی که پریودهای سخت دارند یا غذاهای آهن‌دار مصرف نمی کنند ممکن است در خطر کمبود آهن قرار داشته باشند. کمبود آهن منجر به کم شدن سول های قرمز خونی می شود. گلبول های قرمز خون مسوول حمل اکسیژن و هموگولوبین هستند و انرژی لازم را به انسان می رسانند. کمبود آهن باعث خستگی مفرط، ضعف و رنگ پریدگی می شود. این بیماری ممکن است با سردرد، اختلال در تمرکز، دست و پای سرد و ریزش مو نیز همراه باشد.
  6. کیست تخمدان: خیلی از خانم ها از عارضه کیست تخمدان رنج می برند. این بیماری می تواند از 11 سالگی آغاز شود و باعث عدم تعادل هورمونی می شود. PCOS اصولا منجر به ناباروری نیز می شود. PCOS می تواند باعث رشد موهای صورت، پریودهای نامنظم، آکنه و کیست تخمدان شود. اگر به ریزش موی سر دچار شده اید، ممکن است متوجه شوید رشد موهای دیگر قسمت های بدنتان افزایش یافته است. اینها نشانه های کیست تخمدان هستند.
  7. سلامت چویت سر: پوست سری که سالم نیست می تواند باعث التهاب و مانع از رویش موها شود. مشکلات پوستی که باعث ریزش مو می شوند شامل چربی نابهنجار پوست، شوره سر، سوریاس و بیماری های قارچی هستند. چربی نابهنجار پوست باعث پوسته ریزی پوست سر می شود و شوره های زرد رنگ و چرب روی شانه های و لای موهای فرد کاملا مشخص هستند. شوره سر در نتیجه مخمری به نام مالاسزیا، تغییرات هورمونی بدن یا چربی بیش از حد سر به وجود می آیند. سوریاس نیز موجب تغییر پوسته سر می شود که پوسته های ضخیم و سفید ایجاد می کند که در نتیجه کشیده شدن ممکن است خون بیفتد. بیماری های قارچی در نتیجه تماس با حیوانات یا انسان های آلوده به انسان سرایت می کنند و نشانه های آن شامل لکه های قرمز رنگ در کف سر است.
  8. طاسی سر: طاسی نوعی عارضه است که سیستم ایمنی بدن به پیازهای مو آسیب می رساند. این عارضه دامنگیر افراد بسیاری در جهان و در هر دو جنس زن و مرد یکسان است. دلیل این امر ناشناخته است اما ارتباط نزدیکی با استرس و بیماری ها دارد. این عارضه به سه شکل خود را نشان می دهد: تاسی عموما به صورت دایره ای در کاسه سر، ابروها یا پاها ظاهر می شود. ریزش موهای کف سر به نام تاسی توتالیس و ریزش بقیه موها به نام تاسی یونیورسالیس شناخته می شوند. برخی از بیماران اعتقاد دارند پیش از بروز تاسی، آنها در منطقه ای که دچار ریزش شده است چیزی همچون سوزش یا التهاب را حس می کرده اند.
  9. رسیدگی بیش از حد به موها: بیش از حد شامپو کردن، حالت دادن، سشوار کشیدن، رنگ کردن، کراتینه کردن و .. به موها آسیب می رسانند. حرارت و مواد شیمیایی به موها آسیب می رسانند و باعث شکستن و ریزش موها می شوند. موهایی که آسیب دیده اند خیلی راحت شکسته و خرد می شوند و وقتی می ریزند شما پیاز موها را نمی بینید.

به طور کلی :

ریزش مو در مردان می‌تواند ناشی از عوامل ژنتیکی، هورمونی، استرس، داروها، تغذیه ضعیف و غیره باشد. رایج‌ترین نوع طاسی، بروز طاسی در وسط جلوی سر و یا عقب نشینی خط مو در پیشانی است، که  به ریزش مو به اندازه یک چهارم دایره در تاج سر یا پس سر می‌رسد و در نهایت، تمام سر دچار ریزش مو و طاسی کامل می‌شود.

ریزش مو در زنان می‌تواند بسیار نگران کننده و آزار دهنده باشد. بسیاری از اوقات، علت آن تغذیه نامناسب، استرس، کمبود آهن، عدم تعادل هورمونی، جراحی، داروها، ژنتیک وغیره است. طاسی در زنان اغلب با کم پشت شدن مو در بخش تاج سر شروع شده و در نهایت منجر به ریزش موی کامل در تاج سر می‌گردد.

راهکار اختصاصی برای حل مشکل ریزش مو :


برای مقابله با ریزش مو لازم است که عناصر غذایی به مقدار کافی به فولیکول مو رسانده شود و علاوه بر آن، میزان هورمون DHT و شدت التهاب موجود در ناحیه ریشه مو کاهش پیدا کند. مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که از طریق آن، داروها یا عناصر غذایی به یک ناحیه هدف در پوست بدن تزریق می‌شوند. این روش به عنوان جایگزینی برای مصرف یک داروی تقویت مو یا ماده غذایی خاص توسط بیمار شناخته می‌شود. این کار از طریق تزریق عناصر غذایی ضروری و داروهای ضد التهاب در عمق حدود یک میلی‌متری پوست سر انجام می‌شود. کاربردهای روش تزریق ترکیبی از دارو برای ریزش مو و مواد خاص به درون لایه مزودرم (لایه میانی) پوست، ظرف سال‌های متمادی به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش پیدا کرده است و امروزه از این روش به طور موفقیت‌آمیزی برای درمان ریزش مو در مردان و زنان و بسیاری از بیماریها استفاده می‌شود. موفقیت بالای درمان ریزش موی سر با مزوتراپی به خاطر ارسال عناصر غذایی مناسب به مقدار کافی به نقطه خاصی از پوست است که در مورد عارضه ریزش مو، این نقطه خاص همان فولیکول‌هایی هستند که وظیفه حمایت از رشد مو را بر عهده دارند. مبنای عملکرد روش مزوتراپی در درمان ریزش مو آن است که مشکل ریزش مو عمدتاً از عوامل و عوارضی که در ناحیه مزودرم یا همان لایه میانی پوست وجود دارند، ناشی می‌شود و بنابراین برای درمان این مشکل هم باید بر روی لایه مزودرم پوست تمرکز نمود. پس از 5 جلسه درمان، ریزش مو متوقف می‌شود و بعد از جلسه هشتم، موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. مزوتراپی مو باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود، که این موجب تحریک تجدید حیات فولیکول‌های مو، تقویت فیبر مو و راه اندازی مجدد فرآیند رشد مو می‌گردد.

نتایج مزوتراپی مو :


درمان ریزش مو شدید با مزوتراپی در طول یک دوره هشت تا 10 جلسه‌ای انجام می‌شود. زیرا چندین جلسه درمان برای ظهور اثرات مزوتراپی موی سر مورد نیاز است. نتایج آن لزوماً در همان جلسات ابتدایی، قابل مشاهده نیست. هر جلسه حدود نیم ساعت طول می‌کشد و باید هر 15 روز انجام شود. با تقبل قیمت مزوتراپی در طول درمان مزوتراپی ما یک محلول خاص را به پوست سر تزریق می‌کنیم، که مستقیماً به فولیکول‌های مو می‌رسد و آن‌ها را قوی‌ تر می‌سازد. شما هیچ گونه ناراحتی، درد یا عوارض جانبی را در طول درمان و بعد از آن، احساس نمی‌کنید.

مدت عملیات درمان مزوتراپی مو ، حدود 30 دقیقه است. این عمل باید دو بار در ماه انجام شود و حداقل جلسات توصیه شده، در حدود 10-12 است. تاثیرات این درمان، دائمی است و هیچ عوارض جانبی به همراه ندارد. این درمان کاملاً بدون درد و بدون دوره استراحت است.




کلینیک پوست و مو


۱۳ آذر ۹۶ ، ۱۱:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

جوانسازی پوست

جوان سازی پوست :


چهره یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های هر فرد است که متاسفانه همگام با افزایش سن، چروک و خطوط ظریف، لک‌های پیری و دیگر نشانه‌های گذر عمر زیبایی آن را خدشه‌دار می‌سازد و گرد و غبار پیری را بر چهره می‌نشاند. از اواسط سی سالگی، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شروع به افتادن و شل شدن می‌کند. همچنین فیبروبلاست‌های پوست به تدریج کمیاب‌ و غیرفعال می‌شوند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب و مصرف دخانیات نیز به روند شل شدن پوست سرعت می‌بخشد. علاوه بر این، در دوران یائسگی افتادگی پوست شدیدتر می‌شود. در نهایت، ممکن است احساس کنید که وجود خطوط اخم متوسط تا شدید بین ابروها، چین و چروک پیشانی و اطراف چشم، ظاهر شما را خسته و یا عبوس نشان می‌دهد. هر چند برخی به راحتی با این نشانه‌های افزایش سن کنار می‌آیند، اما بسیاری بی‌صبرانه برای جوان سازی پوست خود به جراحان زیبایی یا متخصص پوست مراجعه می‌کنند. عمل‌های جراحی زیبایی تکنیک‌های گوناگونی را برای بازگرداندن جوانی به چهره ارائه می‌دهند که از آن‌ها با اصطلاح درمان جوانسازی پوست صورت یاد می‌شود که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم.

روش‌های مختلف جوان‌ سازی صورت :


تمام راه های جوان سازی پوست صورت و زیبایی دست خطرهای احتمالی، مزایا، هزینه‌ ها و تکنیک‌های خاص خود را دارند. متداول‌ ترین روش‌های جوان سازی پوست دست و صورت عبارتند از :

میکرونیدلینگ :

میکرونیدلینگ روشی با حداقل تهاجم برای تزریق کلاژن است که به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند. این روش بسیار محبوب است، زیرا خود بدن فرد را تحریک به تولید کلاژن می‌کند و در نهایت، موجب کاهش چین و چروک، رفع چروک پوست ، خطوط و جای جوش‌ در صورت می‌شود. این دستگاه یک ابزار قلم مانند با سر مدور دارد که حاوی سوزن‌های کوچکی است که با یک حرکت فشاری کنترل شده، در پوست صورت و گردن نفوذ می‌کند.
این سوزن‌های بسیار ریز با حداقل تهاجم، پوست را سوراخ کرده و پس از ورود به لایه‌‌های پوست، مکانیزم تولید کلاژن بافت پوست و
جوان سازی پوست را فعال می‌کنند تا جریانی از الیاف الاستین و کلاژن در آن منطقه ایجاد شود. نتیجه‌ فوری آن سفت‌ تر و پُرتر شدن سطح پوست است. با گذشت زمان، پوست صورت و گردن، چاق و توپر شده، خطوط ریز و چین و چروک‌های آن کاهش یافته و لکه‌ های پوستی (تغییر رنگ پوست) و جای جوش‌ها نیز کمرنگ‌ تر می‌شوند.

تزریق ژل :

ژل‌های تزریقی یک منبع غیرحیوانی اسید هیالورونیک دارای پیوندهای چندگانه و قابل جذب است که معمولاً در جوانسازی پوست صورت و حذف چین و چروک و خطوط ریز ناشی از پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده برای از بین بردن خطوط عمیقی که بر روی پوست ایجاد شده بسیار موثر می باشد. تزریق ژل برای حجیم کردن لب هم بسیار مفید می باشد. این ماده می تواند جهت شل شدن پوست هم استفاده شود همچنین برای جوان سازی پوست و رفع خطوط اخم، خطوط زیر چشم، پیشانی و درمان خط خنده هم کاربرد بسیاری دارد. نوع ژل و تکنیک هایی که برای تزریق ژل استفاده می شود در دست یابی به نتیجه دلخواه بسیار اهمیت دارد. براساس نوع نیاز باید از ژل های استاندارد استفاده شود. بعد از تزریق ژل و عمل جوانسازی پوست براساس تجربیات بدست آمده، بیمار هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد و چهره او بعد از تزریق ژل به چهره ای بدون هیچ چین و چروک تبدیل خواهد شد و لب های او بعد از تزریق ژل حجیم می شود.

تزریق بوتاکس :

تزریق بوتاکس با ایجاد نتایج واقعی و قابل توجه در از بین بردن نشانه‌های پیری، بدون نیاز به جراحی و گذراندن دوره‌ی ریکاوری، برای تمامی زنان و مردان انجام می شود. این تزریق، فعالیت عضلاتی که باعث خطوط و چروک‌های متوسط تا شدید بین ابروها، پیشانی و دور چشم می‌شوند را کاهش می‌دهد. این روش نیازی به دوره‌ی استراحت ندارد و شما بلافاصله پس از تزریق، قادر به ادامه‌ فعالیت های روزمره خود هستید. عوارض جانبی مرتبط با تزریق شامل حساسیت به لمس شدن، تورم خفیف، قرمزی و کبودی خفیف است.

تزریق چربی :

دراین عمل چربی از بخشی از بدن خود بیمار گرفته می‌شود و به ناحیه دیگری در بدن منتقل می‌شود. تزریق چربی عملی ایمن است که برای جوان سازی پوست ، برجسته کردن گونه‌ و فرمدهی چانه و همچنین زیباسازی پوست دست انجام می‌شود. از آنجایی که در تزریق چربی صورت از چربی بدن خود بیمار استفاده می‌شود، هیچ واکنش آلرژیکی بروز نمی‌یابد. امکان تخلیه (لیپوساکشن) چربی شکم، ران یا لگن نیز در این عمل وجود دارد. سپس قطره‌های کوچک چربی درون ناحیه‌های بی‌شمار صورت مانند لب، خط خنده، گودی زیر چشم، استخوان گونه و خط فک تزریق می‌شود. ماندگاری اثر سلول‌های چربی تزریق شده ماهها تا سال‎ها طول می‌کشد. جوانسازی پوست با تزریق چربی با استفاده از بی‌حسی موضعی و تنها ظرف یک ساعت انجام می‌شود و بیمار بلافاصله پس از عمل می‌تواند فعالیت روزمره خود را از سر گیرد. ناراحتی جزئی عمل را می‌توان با داروهای خوراکی کنترل کرد، ورم ناحیه درمان نیز پس از چند روز فروکش می‌کند. برخی بیماران ترجیح می‌دهند چربی تخلیه شده برای استفاده‌های آتی ذخیره شود.

مزوتراپی :

در مزوتراپی برای جوانسازی پوست از تحریک فیزیکی (مکانیکی) و شیمیایی استفاده می‌شود. مزوتراپی یک روش درمان پزشکی شامل تزریق میکرو مواد مغذی فعال مانند ویتامین‌ها، رتینول، کلاژن، مواد معدنی، کوفاکتور آنزیمی و اسید هیالورونیک است. مزوتراپی مبتنی بر تزریق مقادیر کوچک از مواد در جای مناسب به منظور ارائه مواد به طور مستقیم در منطقه‌ مورد نظر است. این عمل، مانند شلیک گلوله‌ دارویی است که به طور مستقیم نقطه‌ی مورد نظر را در بدن مورد هدف قرار می‌دهد. این روش پوست را در برابر رادیکال‌های آزاد عامل پیری حفاظت کرده، هیدراتاسیون و آبرسانی و نیز حالت کشسانی پوست را بازمی‌گرداند. دوره‌ی درمان، ۴ جلسه در هفته است و پس از آن برای حفظ نتایج، درمان ماهانه توصیه می‌شود. قیمت مزوتراپی صورت و مو ، به عارضه ی مورد درمان و تعداد جلسات مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب بستگی دارد.

میکرودرم ابریژن :

میکرودرم ابریژن یکی از مؤثرترین درمان‌های ضد پیری است در واقع یک روش براق کردن سطحی پوست است. زیرا به طور موثر و کارآمد، پوست را لایه‌ برداری کرده و اجازه می‌دهد تا مواد فعال در لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ کنند. این تکنیک با استفاده از یک ابزار دستی با تکنولوژی بالا انجام می‌شود که نمک آلی را به شکل یک اسپری قدرتمند به صورت می‌باشد. این نمک آلی، سلول‌های مرده‌ی پوست را در لایه‌ی اول پوست، سست کرده و آنها را همزمان می‌زداید. تاثیر کریستال‌های نمک مانند سایش دانه‌های ریز شن و ماسه است و پوست را صاف‌تر، نرم‌تر و جوان‌تر کرده و همچنین آن را ضد عفونی و گندزادیی می‌کند. میکرودرم صورت یک روش غیر جراحی، بدون درد و بدون نیاز به دوره‌ی بهبودی است و برای تمام انواع رنگ و کشسانی پوست، روشی بی‌خطر و ایمن است.

درم ابریژن :

درم ابریژن یکی از راه های جوانسازی پوست است و لایه‌های فوقانی پوست در این عمل جراحی به نوعی تراشیده می‌شوند که باعث رفع چین و چروک صورت، جای زخم و رفع جای جوش و خطوط‌ ظریف صورت می‌شوند.

ترماژ :

ترماژ از روش های جوان سازی پوست بوده و به دلیل کوتاهی عمل و دوران بهبود "درمان ساعت ناهار" نامیده می شود. در این عمل به وسیله دستگاهی به نام ترماکول بافت‌های عمقی گرم و سطح پوست خنک می‌شود. این عمل تشکیل کلاژن جدید را تحریک می‌کند و پوستی کشیده‌ تر، محکم‌ تر و صاف‌ تر را به ارمغان می‌آورد.

هایفو :

در هایفو انرژی گرمایی مستقیماً به پوست و بافت زیرپوستی می‌رسد تا تولید کلاژن تحریک شود و در نتیجه بافت پوست بهبود یابد و مشکل افتادگی پوست برطرف گردد و جوان سازی انجام شود. نتایج هایفو بسیار شبیه به لیفت صورت است، بدون این که تزریق یا عمل جراحی انجام شود. مزیت دیگر هایفو عدم نیاز به استراحت پس از عمل است. این تکنیک برای صورت و کل بدن کاربرد دارد و بر خلاف لیزر و آی پی ال هر فردی با هر رنگ پوستی می‌تواند از آن بهره بگیرد.

آی پی ال (نور تشدید شده پالسی) :

با عمل آی پی ال می‌توانید به جنگ نخستین نشانه‌های پیری و آسیب‌ دیدگی پوست بروید و به جوان سازی پوست بپردازید، آن هم بدون این که عوارض عمل در سطح پوست نمودار شود. روش جوانسازی پوست با آی پی ال قرمزی ناشی از روزاسه، تجمع غیریکنواخت رنگدانه‌ها، بافت پوست و آسیب‌دیدگی ناشی از نور خورشید یا آفتاب سوختگی را بهبود می‌دهد. دوران بهبود این روش بسیار کوتاه، اما نتایج آن بسیار چشمگیر است.

تزریق پی آر پی :

پی آر پی (پلاسمای سرشار از پلاکت) جایگزین طبیعی ژل‌های سنتزی است که تزریق آن هیچ گونه حساسیتی را به دنبال ندارد. پلاکت حاوی فاکتورهای رشد متعدد است که منجر به جوان‌سازی بافت ظرف مدت چند ماه می‌شود. عامل‌های رشد موجود در پی‌آرپی پس از تزریق داخل صورت تشکیل رگ‌ها و کلاژن جدید را تحریک می‌کنند. ایجاد رگ‌های خونی جدید رنگ و تون پوست را بهبود می‌دهد. تشکیل کلاژن جدید در لایه میانی پوست نیز صورت را جوان‌تر جلوه می‌دهد. اپیدرم (لایه بیرونی پوست) در نتیجه انباشته شدن عامل‌های رشد در لایه میانی صاف‌تر می‌شود.

هیدرودرم صورت با تزریق کلاژن و اکسیژن :

هیدرودرم یک روش غیر تهاجمی است که با پاکسازی، لایه‌ برداری، استخراج آلودگی، تزریق اکسیژن و کلاژن، پوست را به طور کامل درمان می‌کند. این روش باعث کاهش خطوط ریز، چین و چروک و منافذ متراکم و بزرگ، بهبود پوست چرب یا مستعد آکنه، هیپرپیگمانتاسیون و لکه‌های قهوه‌ای می‌شود. در این روش، لیزر سرد تولید کلاژن پوست را تحریک خواهد کرد.

لایه‌ برداری با مواد شیمیایی :

در لایه برداری شیمیایی سبک، لایه‌های سطحی پوست با استفاده از اسید گلیکولیک، آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید با ملایمت برداشته می‌شود. با تقبل هزینه جوانسازی پوست صورت، لایه‌ بردارهای شیمیایی برای از بین بردن تجمع سلول‌های پوست مرده و باز کردن خلل و فرج پوست نیز مفید است و نفوذ داروها به پوست را آسان‌تر می‌کند. بیماران یک تا دو ساعت پس از لایه‌ برداری با قرمزی ملایم پوست و احتمالاً پوسته پوسته شدن جزیی مواجه می‌شوند.

لیزر CO2 :

این نوع لیزر قوی ترین لیزر موهای زائد موجود است که برای جوان سازی پوست صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سطح پوست پس از درمان شدن با لیزر CO2، سفت‌تر و صاف‌تر به نظر می‌رسد، زیرا لیزر برای محدود کردن الیاف کلاژن که در لایه زیرین پوست قرار دارند از گرما استفاده می‌کند. لیزر CO2 باعث کاهش یا رفع چروک صورت، جای جوش و زخم‌ها، زگیل‌ها و ماه گرفتگی‌ها می‌شود. این روش حتی برای درمان سرطان پوست در سطوح اولیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. جوان‌سازی واژن با دستگاه لیزر مونالیزا تاچ توسط دستگاه مخصوص لیزر CO2 انجام می‌شود که دارای یک پروب مخصوص است که امواج لیزر را از کناره‌های پروب و به صورت جانبی ساطع می‌کند. جهت درمان آفتاب سوختگی پوست از لیزر CO2 فراکشنال استقاده میگردد، در این روش برای لایه برداری پوست از لیزر CO2 فراکشنال استفاده می‌شود. این روش نیز مشابه با روش پیلینگ شیمیایی عمل می‌کند، با این تفاوت که برای لایه برداری پوست از اشعه لیزر استفاده می‌شود.

لیزر فرکشنال :

لیزر فراکشنال یک روش عالی برای جوان‌سازی مجدد صورت است، زیرا امکان درمان لکه‌ها، چین و چروک و به طور کلی آسیب‌های نور خورشید در صورت را میسر می‌سازد. این لیزر همچنین با تبخیر پوست به سفت شدن آن کمک می‌کند. لیزر فراکشنال، با ایجاد آسیب حرارتی در حد میکرو در لایه‌های عمیق‌تر پوست، منجر به بازسازی بافت پوششی و تشکیل کلاژن و جوان‌سازی پوست صورت می‌گردد. لیزر فراکشنال یا فراکسل موثرترین لیزر در درمان جای جوش ،از بین بردن جای سوختگی، ناهمواریهای سطح پوست، زیبایی وجوان سازی و شفاف شدن پوست، سفت شدن ولیفت پوست صورت می باشد.
لیزر فراکشنال علاوه بر بهبودی قابل ملاحظه اسکارها و
جای جوش صورت (جوشگاههای پوست) در درمان پیری پوست خصوصا شلی پوست و چروک صورت و چروک های دور چشم و دور دهان هم کاملا موثر است. این روش جوان سازی پوست صورت از سایر روش های جوانسازی پوست با لیزر متمایز می باشد، زیرا عوارض جانبی کمی دارد. پس از کشیدن پوست صورت با این روش درمانی در واقع پوست دچار التهاب یا درد نمی‌شود و به دوره ریکاوری نیاز نمی باشد. با این حال، شایان ذکر است که این روش جوانسازی پوست صورت تنها در یک جلسه انجام نمی‌گیرد و برای بهبودی کامل ظاهر پوست با لیزر فراکشنال چند هفته تا چند ماه زمان نیاز می باشد.

هزینه :


هزینه جوانسازی پوست بستگی به اینکه کدام نقطه نیاز به ترمیم دارد و چه مقدار کار بر روی آن انجام شده است دارد و اینکه از چه روشی استفاده میگردد، متفاوت است .


  جوانسازی پوست صورت

جوانسازی صورت

رفع چین و چروک پیشانی

رفع خط اخم




کلینیک پوست و مو

۱۳ آذر ۹۶ ، ۱۱:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

راهکارهای پیشگیری از گودی و سیاهی پوست زیر چشم

گودی و سیاهی پوست زیر چشم


با افزایش سن، بسیاری از افراد دچار گودی و سیاهی زیر چشم یا دور چشم می شوند، اگر چه بسیاری از جوانان نیز به پف زیر چشم دچار می شوند. این بیماری ها باعث می شوند که فرد خسته، مریض و ناسالم به نظر برسد، حتی وقتی که سالم است. این وضعیت بر روابط میان فردی، فرصت های تجاری و عزت نفس فرد تاثیر می گذارد.گودی زیر چشم یکی از مشکلات زیبایی شایع در بین زنان و مردان است. عوامل ژنتیکی شما را در معرض ابتلا به این مشکل قرار می دهد، مخصوصا اگر پوست نازک و روشنی داشته باشید. گودی و سیاهی زیر چشم ناشی از تجمع خون در زیر چشم است و در بین افرادی که پوست روشنی دارند بیشتر مشخص است. حساسیت های فصلی، کاهش کلاژن، مشکلات عروقی، عدم تعادل هورمونی و رژیم غذایی باعث پف بیش از حد و تجمع خون می شوند. از مهمترین دلایل گودی و سیاهی زیر چشم می توان به استرس، افزایش سن، ژنتیک، فشار خون بالا، جدا شدگی پرده شبکیه، مشکلات تیروئید، حساسیت غذایی مخصوصا به محصولات لبنی، اختلالات کلیوی، مشکلات قلبی عروقی، خستگی مزمن، کم خوابی، مالش بیش از حد چشم ها، بیماری آب سیاه، آسیب دیدگی ناشی از خورشید به پوست و مصرف الکل و مواد مخدر اشاره کرد.

پیشگیری از سیاهی و تیرگی پوست دور چشم


برای کاهش تیرگی و سیاهی دور چشم خود می‌توانید کارهای ساده‌ ای انجام دهید. در برخی موارد علت سیاهی دور چشم یک مسئله‌ جزئی است و درمان‌های ارزان‌ قیمت خانگی برای درمان آن مناسبتر است.

  • چشمان خود را با دست نمالید. این کار باعث بدتر شدن تیرگی و گودی زیر چشم می‌شود.
  • در هنگام خواب کمی زیر سرتان را بلند کنید تا در هنگام خواب، مایعات بدن در زیر چشم جمع نشوند.
  • از کشیدن سیگار اجتناب کنید و اگر سیگاری هستید، سیگار را ترک کنید زیرا مصرف دخانیات باعث کاهش میزان ویتامین C بدن می شود.
  • به اندازه کافی استراحت کنید. کمبود خواب موجب می‌شود تیرگی دور چشم شما نمایان‌تر شود. برای همین سعی کنید هر شب بین هفت تا نه ساعت بخوابید.
  • موادی که برای رفع گرفتگی بینی استفاده می‌شوند مانند اسپری سالین یا محلول آب و نمک می‌تواند به پیشگیری از اتساع رگ‌های زیر پوست چشم کمک کند.
  • برای کاهش اثر نور خورشید روی رنگدانه‌های پوست خود، از عینک آفتابی بزرگ استفاده کنید. تابش مستقیم نور آفتاب می تواند تولید ملانین را افزایش دهد.برای پیشگیری بایستی از کرم های ضد آفتاب یا عینک های آفتابی استفاده کنید.
  • از استرس دوری کنید، اگر در شرایط پر فشار و اضطراب آور زندگی می کنید، بدانید این تاثیر تنش ها در پوست تان نیز مشخص می شود چون استرس مانند خستگی باعث می شود جریان خون در رگ ها کندتر شود. همین مساله هم باعث بروز سیاهی و گودی زیر چشم ها می شود. برای آرامش بیشتر ورزش کنید؛ مثل دوچرخه سواری و پیاده روی که جزو بهترین ورزش ها محسوب می شود.
  • درمان گرفتگی بینی، بینی پر و گرفته می تواند منجر به ایجاد گودی و حلقه های تیره زیر چشم ها گردد، زیرا سیاهرگهای اطراف سینوس های چشم در این حالت تیره و متسع می شوند.
  • نازک شدن پوست به دلیل بالا رفتن سن باعث مشخص شدن بیشتر سیاهرگها و رگهای زیر پوست شده و به مرور زمان چربی و کلاژن پوست تحلیل رفته و کاهش می یابد. استفاده از کرم های دور چشم مناسب توصیه می شود.
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حاوی ویتامین ها بوده و نوشیدن مقادیر زیادی آب در پیشگیری از گودی و سیاهی زیر چشم بسیار مناسب است. اکثر مشکلاتی که به زیبایی صورت مربوط می شوند به نوعی با کمبود ویتامین ها مرتبط هستند. حلقه های تیره زیر چشم ها و پف های اطراف چشم ها غالبا با کمبود ویتامین K یا آنتی اکسیدان های ناکافی بدن مرتبط هستند. همچنین، کمبود ویتامین B12 ( معمولا مرتبط با کم خونی) می تواند منجر به حلقه های تیره گردد. همچنین مقادیر زیادی میوه و سبزیجات، مخصوصا کلم، اسفناج و دیگر سبزیجات پربرگ سبزرنگ را مصرف کنید. اگر لازم است روزانه مقادیر کافی از مکمل های ویتامین استفاده کنید. برای بهبود جریان خون مقادیر کافی آب و مایعات بنوشید. مصرف نمک را کاهش دهید. نمک اضافی باعث تجمع آب بدن در مکان های غیر معمول می شود و این می تواند منجر به پف زیر چشم ها گردد. نمک اضافی همچنین می تواند به جریان خون آسیب رسانده و سبب گردد که رگهای خونی زیر پوست کبود بنظر برسند. شکلات تلخ غنی شده با فلاوونول و مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا3 نظیر سالمون و گردو می توانند جریان خون را به پوست بهبود بخشند و این مشکل را برطرف سازند.
  • آلرژی ها شایع ترین دلیل تغییر رنگ پوست زیر چشم ها هستند. اگر آلرژی دلیل اصلی گودی و تیرگی دور چشم شما می باشد، بایستی یا آلرژی را درمان کنید یا اینکه عامل ایجاد کننده آلرژی را از بین ببرید. آلرژی یا حساسیت های فصلی مثل زکام بهاره می توانند خیلی زود و بطور موثر بوسیله داروهای موجود در داروخانه ها یا تجویز پزشک درمان شوند. برای درمان آلرژی ها، بهترین کار معمولا پرهیز می باشد. اگر تیرگی و پف دور چشم ها همیشگی و دائمی باشد، ممکن است شما به یک غذا، یا یک ماده شیمیایی در خانه یا محل کارتان حساسیت داشته باشید. در این موارد حتما با یک متخصص پوست مشورت کرده و از او بخواهید که آزمایشی را برای تعیین نوع حساسیت تان برایتان تجویز کند. افرادی که مرتبا دچار آلرژی می شوند همچنین مستعد این هستند که دچار کمبود ویتامین B6، فولیک اسید و برخی مواقع ویتامین B12 گردند. مصرف مکمل مولتی ویتامین می تواند در این مورد موثر باشد. از دیگر دلایل رایج آلرژی که می تواند باعث ایجاد حلقه های تیره در اطراف چشم ها گردد، عدم تحمل به گلوتن می باشد، که نوعی حساسیت به آرد گندم است. در موارد خیلی شدید، این آلرژی می تواند به بیماری سلیاک تبدیل گردد. برای تشخیص این بیماری پزشک معمولا آزمایش خون را توصیه می کند. نکته مهم این است که شما می توانید عدم تحمل به گلوتن داشته ولی به بیماری سلیاک دچار نشده باشید.

  • خشکی مزاج موجب گودی و سیاهی زیر چشم می شود. زمانی که به چشم رطوبت کافی نرسد پوست زیر چشم جمع می‌شود و خشکی مزاج مغز موجب افزایش خلط سودا در خون می‌شود، سودا به رنگ تیره است و در زیر چشم جمع می‌شود. جمع شدن پوست زیر چشم موجب گودی و افزایش خلط سودا در خون موجب سیاهی زیر چشم می‌شود و با اصلاح طبع می‌توان از گودی و سیاهی زیر چشم کاست.سودا، خون سیاه رنگی است که در طحال جمع شده است؛ در صورت غلبه سودای خون طحال دارای عملکرد ضعیفی می‌شود و اضافی سودا وارد جریان خون شده و موجب تیرگی پوست و خشک شدن آن می‌شود.

  • بیماری گواتر یا اختلال ترشح ید در بدن باعث کبودی دور چشم می شود. در کم کاری تیروئید، کبودی دور چشم بیمار با مصرف لوتیروکسین بسیار بهتر میشود و معمولا با مصرف این دارو عارضه کبودی دور چشم از بین می رود. یا مصرف عرق گیاه بولاغ اوتی که سرشار از ید میباشد .

  • هرشب قبل از خواب، آرایش چشمتان را پاک کنید. اگر این کار را انجام ندهید، زمانی که سنتان کمی بالا برود، چشمانتان خیلی خسته و پیرتر بنظر می رسند.

  • از یک کرم دور چشم با کیفیت بالا و تا حد ممکن گیاهی و طبیعی استفاده کنید. کرمتان را داخل یخچال نگهداری کنید چون خنکی آن باعث تاثیر گذاری بیشتر می شود.

  • الکل می تواند بطور شدید بر روی کیفیت خواب تاثیر بگذارد و گودی و حلقه تیره زیر چشم را تشدید کند.

 

رفع گودی و تیرگی زیر چشم

رفع تیرگی زیر چشم

کلینیک پوست و مو

۱۳ آذر ۹۶ ، ۱۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

رفع گودی،تیرگی و سیاهی زیر چشم

گودی زیر چشم


معمولاً گفته می‌شود که حلقه سیاه زیر چشم و گودی زیر چشم به دلیل خستگی یا کار کردن زیاد و یا حتی کم‌ خوابی به وجود می‌آید. با این که این هم می‌تواند یک علت برای گودی زیر چشم باشد اما واقعیت این است که ژن‌ها هم نقش بزرگی در پدید آمدن این بیماری دارند. همچنین ممکن است در اثر عوامل مختلفی از جمله استرس، افزایش سن و ..... ایجاد شود.

گودی زیر چشم ناشی از نازک شدن پوست زیر چشم و نمایان شدن عروق خونی است و خون این عروق هم در این قسمت از بدن واضح‌تر از هر جای دیگر قابل مشاهده است. به‌ عنوان مثال، پوست اطراف پلک‌ها که به پوست پریوریبیتال معروف است حدود ۰٫۵ میلی‌ متر ضخامت دارد که در مقایسه با ضخامت ۳ میلی‌ متری پوست در قسمت‌های دیگر بدن بسیار نازک است.

سیاهی و تیرگی زیر چشم 


سیاهی زیر چشم به عنوان یک عیب و نقص از نظر متخصصین پوست در نظر گرفته می‌شود. سیاهی زیر چشم یک تغییر رنگ در اطراف چشم‌ها است. در حالی که زیر چشم بسیاری از مردم به دلیل کم‌خوابی، سیاه شده و گود می‌رود اما بسیاری از افراد هم به دلیل عوامل وراثتی دچار این عارضه می‌شوند. برخی از مردم ممکن است بیشتر مستعد سیاه شدن اطراف چشم باشند زیرا در خانواده آنها نیز این مشکل وجود داشته است. همان گونه که بسیاری از متخصصین پوست به شما می‌گویند، پوست اطراف چشم ظریف است بنابراین برخی روش‌های درمانی خاص برای این ناحیه از صورت باید به کار برده شود.

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

علت‌ گودی و تیرگی زیر چشم :


برای تعیین مؤثرترین روش درمان گودی زیر چشم، یا انتخاب ترکیبی از چند روش درمانی، مهم است که علت ایجاد این مشکل را بشناسید. این مشکل ممکن است به دلایل زیر ایجادشده باشد:

هایپر پیگمنتاسیون (وجود رنگدانه‌های زیاد در پوست)

میزان رنگ‌دانه‌های پوست منشأ ژنتیکی دارد ، علت سیاهی دور چشم بوده و باعث می‌شود برخی اقوام و نژادهای خاص به دلیل افزایش تولید رنگ‌دانه، صرف‌نظر از عوامل خارجی، نسبت به سایر افراد بیشتر مستعد تیرگی زیر چشم شوند. ( افراد دارای پوست‌های تیره، آسیایی و مدیترانه‌ای، مثال‌هایی از وجود میزان مختلف رنگ‌دانه‌ها در پوست هستند.)

تولید رنگدانه

عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تغییرات هورمونی (برای مثال ملاسما ناشی از بارداری یا جلوگیری از بارداری) می‌تواند موجب تیرگی اطراف چشم‌ها شود. همچنین آسیب‌ها (هایپرپیگمنتیشن در اثر التهاب) برای مثال به دلیل اگزمای آتوپیک، یا مواد آرایشی معطر می‌توانند بر تیرگی اطراف چشم‌ها تأثیر بگذارند.

کاهش حجم ناشی از افزایش سن

کاهش حجم یا کاهش چربی در گونه‌ها و کاهش حجم زیر چشم علت گودی زیر چشم و باعث ایجاد حالتی در صورت می‌شود که به آن ناودان اشکی  می‌گویند. ناودان اشکی افتادگی زیر چشم است که باعث ایجاد سیاهی دور چشم می‌شود. اگرچه ناودان اشکی در بیشتر افراد به دلیل پیری به وجود می‌آید، اما بعضی از افراد  در جوانی نیز این مشکل را دارند.

نازک شدن پوست زیر چشم

پلک‌ها نازکترین پوست بدن را تشکیل می‌دهند و با افزایش سن، نازکتر نیز می‌شوند. این پلک‌ها پوشش نازکی در برابر نور و برای حفاظت از ساختارهای زمینه‌ای چشم مثل رگ‌ها و عضلات ایجاد می‌کنند.

شل شدن پوست

با افزایش سن توانایی ایجاد کلاژن و الاستین تازه در بدن کاهش پیدا می‌کند.

برجسته شدن چربی زیر چشم

با افزایش سن، فرآیند جذب استخوان افزایش پیدا می‌کند و کاسه چشم بزرگتر می‌شود و درنتیجه چربی‌ای که کره‌ی چشم در آن قرار دارد به سمت پایین و خارج برآمده می‌شود. متأسفانه برخی افراد با داشتن برخی عادات نادرست در سبک زندگی‌شان، باعث به وجود آمدن سیاهی و گودی زیر چشم‌هایشان می‌شوند. در زیر به برخی از این عادات نادرست اشاره شده است:

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث ایجاد مشکلات عروقی مثل انسداد رگ‌های خونی می‌شود، درنتیجه موجب ضعیف شدن گردش خون شده و باعث می‌شود رگ‌های خونی تیره‌تر و برجسته‌تر به نظر برسند.

بی‌خوابی

کمبود خواب می‌تواند موجب کمرنگ شدن و شفاف شدن پوست شود و درنتیجه رگ‌های زیرین پوست مشخص‌تر می‌شوند.

مصرف کافئین و الکل

مصرف بیش‌ازحد کافئین و الکل باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود و درنتیجه رگ‌های خونی متورم می‌شوند. این مواد همچنین موجب بی‌خوابی فرد می‌شوند.

کمبودهای غذایی

سیاهی اطراف چشم (همراه با سایر علائم) می‌تواند نشانه‌ی کمبود آهن برای مثال آنمی باشد. در اغلب موارد، مصرف غذاهای مناسب یا مکمل‌های غذایی می‌تواند این کمبودهای غذایی را جبران کند.

همچنین دلایلی مانند :

  • آلرژی یا گرفتگی بینی موجب بزرگ شدن عروق زیر چشم می‌شود.
  • برخی بیماری‌ها مثل تیروئید یا مشکلات کبدی
  • برخی داروها مثل داروهای مخصوص فشارخون بالا

روش های درمان گودی و تیرگی زیر چشم :


کرم‌های مخصوص رفع تیرگی دور چشم

درصورتی‌که کبودی زیر چشم شما براثر تغییر در رنگ‌دانه‌های پوست، ناشی از ملاسما یا آفتاب‌ سوختگی باشد، بری رفع کبودی زیر چشم معمولاً مصرف کرم‌های روشن‌کننده‌ی پوست با اثر لایه‌برداری ملایم را تجویز می‌شود.

تزریق ژل

استفاده از ژل‌های تزریقی حاوی اسید هیالورانیک می‌تواند برای درمان گودی چشم موثر باشند. رستیلن و بلوترو از جمله ژل‌های تزریقی هستند که می‌توانند تا حد زیادی به درمان گودی و سیاهی زیر چشم کمک کنند. اسید هیالورانیک جزء سازنده کلاژن و بافت سالم پوست است که به صورت طبیعی در بدن تولید شده و باعث لیفت پوست و افزایش حجم آن می‌شود. تزریق مقادیر کم از این ژل ها در گودی و فرورفتگی زیر چشم، باعث پر شدن، نرمی و لیفت پوست زیر چشم می‌شود و علاوه بر این چروک‌های پوست زیر چشم را برطرف می‌سازد.این ژل‌ها در طول چند ماه تا یک سال توسط بدن جذب می‌شوند بنابراین نتایج حاصل از تزریق آنها موقتی است.

در این روش که حدوداً ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، بعد از بی‌حسی کامل ناحیه مورد نظر با کمک کرم بی‌حس کننده موضعی، ژل بدون ایجاد هیچ گونه دردی با استفاده از یک کانول مناسب تزریق می‌شود. سپس ناحیه‌ تزریق به آرامی ماساژ داده می‌شود تا ژل وارد منفذهای استخوان گونه شود و سطحی محکم و صاف در زیر چشم ایجاد شود. این فرآیند حجم از بین رفته بافت نرم در ناحیه زیر چشم را جبران می‌کند و با درمان گودی زیر چشم موجب بهبود ظاهر فرد می‌شود. این روش کاملاً بدون درد و عوارض است.

تزریق چربی

معمولاً تزریق چربی (انتقال چربی) برای ترمیم سیاهی اطراف چشم که به دلیل نازک شدن پوست و از دست رفتن بافت و چربی زیر چشم و بالای گونه ایجاد می‌شوند توصیه می‌شود. چربی از قسمت دیگری از بدن طی انجام برخی عمل‌ها برداشته شده و به وسیله سوزن‌های ریزی در محل گودی زیر چشم‌ها تزریق می‌شود. برخلاف هیالورانیک اسید، نتایج حاصل از تزریق چربی دائمی هستند البته از آنجا که سلول‌های چربی همیشه طی فرایند انتقال چربی زنده نمی‌مانند، دائمی بودن نتایج تضمین نمی‌شود.

تحقیقات نشان داده‌ است که ۵۰ تا ۹۰ درصد سلول‌های چربی تزریق شده تا سه ماه بعد از تزریق زنده می‌مانند. عوامل بی‌شماری وجود دارد که مقدار چربی جذب شده توسط بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این عوامل عبارتند از: روش برداشت، فرآوری و تزریق چربی و متابولیسم و سرعت التیام بیمار.

لیزر CO2

این یک روش درمانی موثر دیگر برای پوست های شل و رفع تیرگی زیر چشم است که می تواند موجب تقویت و سفت شدن پوست پلک های بالایی و پایینی شود. انرژی لیزر توسط آب موجود در لایه های عمقی پوست جذب می شود و باعث می شود کلاژن این ناحیه تغییر حالت دهد و در نتیجه موجب بهبود کشش بافت پوست شود. به علاوه در اثر این روش، لایه های خارجی پوست برداشته می شوند که این امر به کاهش لکه های قهوه ای رنگ و خطوط ریز سطحی پوست کمک می کند.  از این نوع لیزر برای درمان بعضی از موارد پف زیر چشم استفاده می شود، موارد دیگر با جراحی ازجمله بلفاروپلاستی برطرف می گردند.

آی.پی.ال (IPL)

در صورتی که تیرگی زیر چشم به این دلیل است که رگ‌های خونی زیر پوست دور چشم شما، از روی پوست و به رنگ آبی یا بنفش تیره نمایان هستند، برای رفع سیاهی زیر چشم شما از روش IPL استفاده می‌شود. البته همه‌ی متخصصین پوست، با ایمن بودن استفاده از این روش در اطراف چشم، موافق نیستند. با این حال برخی از متخصصین برای درمان مشکلات تغییر رنگ پوست که بر اثر نمایان بودن رگ‌های زیر پوست است، از جمله سیاهی دور چشم، از این روش استفاده می‌کنند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی یا HIFU تکنیکی است که در آن به کمک امواج اولتراسوند، پوست شما برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود. دستگاه Ultra اولین دستگاهی بود که برای انجام این تکنیک، که موجب بهبودی پوست به روش غیر تهاجمی می‌شود، به بازار عرضه شد.

در این روش، دستگاه اولترا از تکنولوژی اولتراسوند (که در سونوگرافی به کار می‌رود) استفاده می‌کند. اشعه‌ی اولتراسوند از لایه‌ی خارجی پوست عبور می‌کند و به عمق مشخصی از پوست می‌رسد و موجب ایجاد گرمای معینی می‌شود. این اشعه هیچ آسیبی به بافت پوست نمی‌زند و تنها موجب تحریک پوست به تولید کلاژن بیشتر می‌شود. تولید کلاژن، موجب افزایش قابلیت ارتجاعی پوست شده و از این طریق می‌تواند باعث درمان گودی زیر چشم یا  پف زیر چشم شود. در این روش، به طور همزمان از تصاویر اولتراسوند (که لایه‌های زیرین پوست را نمایش می‌دهد) نیز استفاده می‌شود تا پزشک شما بتواند تعیین کند کدام نواحی از پوست بیشتر از همه نیاز به درمان دارند، تا از این طریق بتواند به بهترین نتایج ممکن برسد.

ممکن است شما بلافاصله بعد از درمان پف زیر چشم  نیز اثرات مثبتی را در پوست خود مشاهده کنید، اما نتایج درمانی این روش به تدریج و طی ۲ تا ۳ ماه بعد از درمان نمایان می‌شوند. در این بازه‌ زمانی، کلاژن تولیدشده، روی پوست شما اثر می‌کند و موجب جمع شدن و سفت شدن پوست می‌شود و در نتیجه باعث از بین بردن پف زیر چشم یا گودی و تیرگی می شود.

مزوتراپی

مزوتراپی شاید مؤثرترین و بی‌خطرترین روش درمان تیرگی زیر چشم است. در این روش یک محلول شیمیایی که ترکیبی از مواد دارویی، معدنی، آنزیم‌ها و مکمل‌ها است به ناحیه زیر چشم تزریق می‌شود. این محلول مقدار تیرگی‌ها و پف و کبودی زیر چشم را کاهش می‌دهد. برای کسب نتایج مطلوب لازم است که بیمار برای رفع تیرگی‌های به وجود آمده در زیر چشم چندین بار تحت درمان مزوتراپی قرار بگیرد.

لایه‌ برداری شیمیایی

از لایه‌ برداری شیمیایی برای جوانسازی پوست استفاده می شود که می‌تواند باعث کم شدن گودی زیر چشم و حلقه‌های سیاه اطراف چشم و درمان کبودی زیر چشم شود. لایه‌ برداری شیمیایی می‌تواند از خطوط زیر چشم بکاهد اما این روش برای از بین بردن خطوطی که پس از انجام لیزردرمانی در منطقه‌ای که لیزر متوقف شده است به جا مانده است نیز به کار برده می‌شود. اثر لایه‌ برداری شیمیایی دائمی نیست و باید بعد از عمل برخی نکات مراقبتی رعایت شود. محافظت کافی در برابر آفتاب و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید از جمله این اقدامات مراقبتی است. برای پیشگیری از عفونت و باقی ماندن جای زخم و اسکار دستورالعمل مراقبتی پس از عمل باید رعایت شود.

پی آر پی (PRP)

در روش پی آر پی (PRP)، تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت به لایه میانی پوست، روند تولید و بازسازی بافت پوست را بهبود و تسریع می‌بخشد. این روش درمان طبیعی بوده و برای تقویت بافت پوست و برطرف شدن تیرگی زیر چشم بسیار مناسب است. در این روش ابتدا PRP با استفاده از یک سانتریفیوژ از خون بیمار جدا می‌شود. پلاسمای بیمار حاوی فاکتورهای طبیعی رشد است، این فاکتورها روند بهبود بدن را تسریع می‌بخشند. از این روش برای درمان موفقیت‌آمیز علائم پیری صورت نظیر پف و سیاهی زیر چشم استفاده می‌شود. فاکتورهای رشد موجود در پلاسمای غنی شده از پلاکت، میزان تولید کلاژن تازه در پوست را افزایش داده و مویرگ‌های جدیدی را در پوست ایجاد می‌کند، علاوه بر این تولید سلول‌های تازه در ناحیه تزریق را نیز سرعت می‌بخشد. این روش با حداقل تهاجم همراه است و برای بهبود نواحی حساسی مانند اطراف چشم مناسب است. زیرا در این روش از عناصر تولید شده توسط بدن خود بیمار استفاده می‌شود. اگر پف زیر چشم بسیار بزرگ و برجسته باشد و یا تیرگی‌های به وجود آمده در زیر چشم بسیار واضح بوده و تغییر رنگ مشهودی را در اطراف چشم ایجاد کند، بیمار باید دو تا چهار بار یا بیشتر تحت درمان این روش قرار بگیرد.

عمل جراحی بلفاروپلاستی

عمل‌های مختلفی برای رفع گودی زیر چشم وجود دارد. اگر شما از تزریق ژل، تزریق چربی یا لیزر نتیجه مطلوب را نگرفته‌اید می‌توانید برای رفع این مشکل از عمل‌های جراحی استفاده کنید.

عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی  یک عمل سرپایی برای برداشتن چربی، ماهیچه و پوست اضافی است که توسط جراح و تحت بیهوشی انجام می‌شود. اگر حلقه سیاه اطراف چشم به دلیل بزرگ شدن کیسه‌های زیر چشم یا تغییر محل ناحیه کیسه‌های اشکی باشد می‌توان با تغییر محل چربی‌ها در خلال عمل جراحی پلک گودی زیر چشم را برطرف کرد. نتیجه جراحی پلک دائمی است اگرچه دیگران متوجه افتادگی‌های بعدی پلک چشم خواهند شد.

لیزر کیو سوئیچ

در این روش یک پرتو از نور شدید به ملانین هایی که موجب تولید رنگدانه ها می شوند، تابیده می شود. سپس این نور جذب می شود و به گرما تبدیل می شود، که می تواند موجب پراکندگی گروهی از سلول های ملانین شود و یا باعث تخریب سلول های حامل رنگدانه ها و  درمان علت سیاهی زیر چشم شود . در مورد ازدیاد رنگدانه های پوست، استفاده از کرم ها یا داروها نسبت به درمان لیزری، ارجحیت دارد به دلیل این که نسبت خطرات موجود در روش لیزر به مزایای آن بیشتر است و همچنین در روش لیزر به چندین جلسه ی درمان نیاز است.

لیفت گونه

لیفت گونه یا لیفت میانی صورت می‌تواند به نحو مؤثری، تیرگی و گودی زیر چشم  و افتادگی پوست زیر چشم، که براثر بالا رفتن سن ایجاد می‌شود را برطرف کند. لیفت گونه علاوه بر تیرگی دور چشم، می‌تواند پف زیر چشم و خطوط و چروک‌های بالای لب را نیز برطرف کند.


رفع گودی و تیرگی زیر چشم

رفع تیرگی زیر چشم

پر کردن گودی چشم با فیلر


کلینیک پوست و مو


۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

تزریق ژل لب جهت برجسته سازی و اصلاح فرم لب ها

تزریق ژل لب جهت برجسته سازی و اصلاح فرم لب ها :


ممکن است شما از بدو تولد لب‌هایی باریک یا نامتقارن داشته‌ باشید و یا بعد از گذشت چندین سال و با بالا رفتن سن متوجه شوید که حجم و برجستگی لب‌هایتان کمتر شده است. در هر صورت، روش‌های مختلفی برای حل این مشکل و برجسته کردن لب‌ها و اصلاح فرم لب وجود دارد. امروزه تزریق ژل در لب رایج ترین شیوه ای است که از آن برای برجسته نمودن لبها استفاده می شود. به خاطر داشته باشید یک تزریق موفق و اصلاح طبیعی فرم لب به این معنی است که لب ها نباید از فرم اصلی خارج شوند، چروک های طبیعی لب حفظ شوند، از مرزهای لب نباید به بیرون تجاوز کرد.

روش‌های برجسته کردن لب :


به طور کلی سه راه حل اصلی برای بزرگ کردن و قلوه ای کردن لب ها وجود دارد:

تزریق ژل :

تزریق ژل یکی از روش های جوانسازی و رفع چروک صورت است. در روش تزریق ژل لب توسط سرنگ، مواد پرکننده‌ مخصوص (فیلر لب) به لب تزریق می‌شوند. ژل‌های تزریقی مختلفی جهت تزریق ژل به صورت در بازار وجود دارند که به صورت موقتی یا دائمی در دسترس هستند. می‌توان تزریق ژل لب را به صورت منفرد بر روی لب بالایی یا لب پایینی و یا بر روی هر دو لب انجام داد.بهترین روش در حجیم سازی لب ها، استفاده از ژل طبیعی و سازگار با بیولوژیک بدن به نام هیالورونیک اسید است که توسط مهندسی ژنتیک و مطابق بافت وماده‌ی در حال حرکت بین پوست و چربی ساخته می شود. این ماده سازگار با بافت های بدن تهیه و تزریق می شود و پس از ماه تجزیه و جذب می‌شود و تزریق باید مجدد انجام گیرد و عوارض کمتری نسبت به روش‌های دیگر حجیم سازی لبها دارد.

تزریق چربی :

می‌توان از یک ناحیه دیگر از بدن (مانند شکم) چربی‌های اضافه را گرفت و سپس این چربی را در لب تزریق کرد. این روش موجب برجسته کردن لب ها شده و برای بیمارانی که مایل نیستند یک ماده‌ی خارجی را وارد بدن خود کنند، یک راه‌ حل موفقیت‌ آمیز و موثر است. یکی از نقاط ضعف این روش این است که ممکن است لب‌ها ظاهر نامتقارن پیدا کنند و نتایج تزریق لب، ماندگاری نداشته باشند.

کاشت پروتز لب :

در روش پروتز لب پروتز‌های سیلیکونی در لب بالا و پایین قرار داده می‌شوند و موجب برجسته شدن و بزرگ شدن لب‌ها می‌شوند و به طور دائمی و برای همیشه فرم لب را تغییر می‌دهند.


معمولا برای بزرگ کردن لب‌ها، روش تزریق ژل و چربی را ترجیح داده می‌شود، چرا که این روش نتایج بسیار طبیعی‌تری را به دنبال دارد و لب‌ها به طور هموار و متوازنی برجسته خواهند شد و همچنین این روش در مقایسه با سایر روش‌ها با خطرات و عوارض بسیار کمتری همراه است.

 در خصوص ترس از عوارض اصلاح طبیعی فرم لب باید آگاه باشید تمام ژل های معتبر از هیالورونیک اسید طبیعی (از طبیعیت گرفته شده با منشا غیرحیوانی) ساخته شده است، هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن ما موجود است. برای اصلاح طبیعی فرم لب معمولا (در اکثر افراد) یک سی سی ژل هم در دومرحله و به فاصله دو هفته انجام می شود تا به نهایت طبیعی بودن برسیم، شایان ذکر است مرحله دوم تزریق هزینه ای ندارد.

انواع ژل های هیالورونیک اسید جهت تزریق به لب :


ژل هیالورونیک اسید شکل، ساختار و حجم لب‌ها را تغییر می‌دهد. ماندگاری اثر این ژل 6 ماه است و پس از آن می‌توان در صورت لزوم تزریق را تکرار کرد تا نتیجه حفظ شود. ژل‌های هیالورونیک اسید متعددی در بازار وجود دارد که بهترین و پرکاربردترین آنها برای تزریق به لب عبارت است از:

  • رستیلان، رستیلان ـ ال، رستیلان سیلک
  • ژوویدرم اولترا، ژوویدرم اولترا پلاس
  • بلوترو بالانس
  • هایلافرم
  • الویز
  • پره‌ول سیلک
  • کاپتیک

روش تزریق تمام فراورده‌های فوق و نتایج آنها یکسان است. بعضی از این ژل‌ها حاوی لیدوکائین، نوعی داروی بی‌حسی موضعی است.

مزایای تزریق ژل لب نسبت به سایر روش ها :


  • کبودی کمتر: کبودی و ورم تزریق ژل‌های هیالورونیک اسید از بقیه فیلرها کمتر است.
  • کنترل آسان حجم لب : متخصص به خوبی می‌تواند حجم ژل را کنترل کند و نتیجه دلخواه را به دست دهد.
  • ماندگاری قابل قبول نتایج: هرچند نتایج تزریق ژل در لب دائمی نیست، اما ماندگاری رضایت‌بخشی، حدود 6 ماه دارد.
  • سهولت در از بین بردن و رفع برآمدگی ها : اگر حرکت لب‌ها یا صحبت کردن باعث ایجاد توده یا برآمدگی شود، توده به راحتی حل و مشکل برطرف می‌شود.
  • پایین بودن احتمال بروز واکنش آلرژیک: چون مواد به کار رفته در ژل‌های تزریقی مشابه موادی است که در بدن وجود دارد، بعید است که باعث حساسیت شود. اما اگر به لیدوکائین حساسیت دارید، حتماً قبل از درمان موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

بزرگ کردن لب با ژل های ماندگار :


ژل های ماندگار اکثرا از ترکیبات پلی آکریل آمید ساخته می شدند و به دلیل ماندگاری طولانی بسیار وسوسه انگیز بودند؛ اما متاسفانه نتیجه برجسته کردن لب با این ژل ها معمولا عفونت، حرکت و غیره خواهد بود. از طرفی به هیچ عنوان قابل جذب نیستند و باید به روش جراحی تخلیه شوند. استفاده از ژل های ماندگار به دلیل عوارض آن در تمام دنیا منسوخ شده است، اما متاسفانه به دلیل ذهنیت “یکبار هزینه تا آخر عمر” هنوز درخواست برای این استفاده از این نوع ژل ها در حجیم کردن لب هست و انجام هم می شود.

اما برای تزریق ژل به لب نوعی دیگر از ژل ها با ماندگاری متوسط وجود دارند که ساختار آنها از پلیکاپرولاکتون است (مانند برند الانسه). استفاده از این ژل ها برای بزرگ کردن لب ماندگاری طولانی تری بین یک تا دو سال دارند و تفاوت آنها با ژل های هیالورونیک اسید در برجسته کردن لب این است که پس از تزریق اگر پشیمان شوید، یا از نتیجه حاصله راضی نباشید دیگر آنزیمی برای تزریق ندارد و تا زمان جذب باید صبر کنید

توصیه هایی بسیار مهم برای تزریق ژل لب :


اخیرا تعداد مراجعینی که قبلا تزریق ژل لب انجام داده اند و راضی نیستند زیاد شده اند.

  • قبل از هر گونه تزریقی باید لب معاینه شود تا اگر اختلال عملکردی وجود دارد مورد توجه قرار گیرد.
  • فرم لب بایستی به سایز اولیه لب، ابعاد صورت و میمیک و دینامیک لب انتخاب شود و در حیطه طبیعی باشد.
  • تزریق دوطرف لب بدون در نظر گرفتن قسمت مرکزی لبها صحیح نمی باشد.
  • طبق اصول زیبایی شناسی، لب بالا بایستی بیست درصد کوچکتر و عقب تر از لب پایین باشد.
  • در برخی مراجعین قبل از تزریق لب نیاز به اصلاحات دیگری مانند افزایش حجم سایز چانه وجود دارد.
  • بهترین انتخاب برای افزایش حجم لب استفاده از ژل های هیالورونیک اسید می باشد البته مارک ژل و کیفیت برند آن هم بسیار مهم است.
  • تبحر و تکنیک پزشک در تزریق ژل لب بسیار حائز اهمیت است.
  • تزریق در لب را می‌توان برحسب نیاز بیمار فقط در خطوط دور لب انجام داده و یا اینکه حجم خود لب‌ها را نیز افزایش داد. در هر یک از این موارد باید میزان مصرف ژل و هزینه بیمار را مدنظر قرار دهیم.

نکاتی در رابطه با تزریق چربی به لب :


پروتژ لب با تزریق چربی به این دلیل که حتما باید در اتاق جراحی انجام شود و نه مطب، هزینه بسیار بالاتری دارد. ماندگاری چربی در لب های حجیم شده، چون متاثر از سوخت و ساز بدن است، مشخص نمی باشد، شاید ۳ روز شاید ۳ سال و گاهی هم با سوخت و ساز بدن، آن هم از بین خواهد رفت.

همچنین اگر مبحث عفونت مطرح شود، چون شرایط گرفتن چربی از بدن و تزریق مجدد آن حساس تر است، پس ریسک آن در خصوص عفونت، بیشتر خواهد بود؛ درحالی که در تزریق ژل هیالورونیک اسید، مگر در شرایط احمال کاری های  شدید، این احتمال تقریبا نزدیک صفر است.

این مساله به این معنا نیست که بزرگ کردن لب با تزریق چربی عفونت به دنبال دارد. تزریق چربی اتفاقاً در بسیاری از افراد بهترین گزینه است. به طور مثال افرادی که افتادگی گونه شدید دارند و تزریق ژل نتیجه مطلوب نخواهد داشت، پزشک باید پس از معاینه بهترین راهکار را تشخیص دهد. پس این باور غلط که چربی از بدن خودمان است، پس ایمن تر است را کلا از ذهن خود بیرون کنید.

هزینه :


هزینه بزرگ کردن لب با تزریق چربی و هزینه ژل لب در ناحیه‌های مختلف متفاوت است و به نوع ماده‌ی تزریقی و تجربه متخصص زیبایی بستگی دارد. بنابراین هزینه تزریق ژل در افراد متفاوت است. هزینه درمان براساس تعداد سرنگ‌های ژل محاسبه می‌شود؛ معمولاً دو سرنگ برای اکثر بیماران کافی است.


حجیم کردن لب

تزریق ژل لب

خط خنده

تزریق ژل لب


تزریق ژل لب

مشاوره پوست و مو


۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

روش های درمان جای جوش

  • درمان جای جوش :


بدیهی است که هیچ‌ کس دوست ندارد بر روی صورتش جای جوش داشته باشد! خود جوش نسبتا به‌ راحتی از بین می‌رود، اما از بین بردن جای جوش صورت گاهی بسیار سخت است. جای جوش معمولی، در مدت یک تا دو ماه از بین خواهد رفت. ممکن است گاهی بر اثر عوامل خاصی، جای جوش خطرناکتر شود.جای جوش اثری است که بعد از آسیب پوستی یا آکنه بر روی پوست باقی می‌ماند. وقتی فولیکول‌ مو یا منافذ پوست با چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده یا حتی عوامل خارجی مانند باکتری‌ها پُر می‌شوند، جوش‌ ایجاد می‌شود. سپس این منافذ متورم می‌شوند تا در مناطق جداکننده‌ فولیکول‌ شکاف ایجاد کنند. اگر این شکاف نزدیک سطح پوست ایجاد شود، جوش کوچک خواهد بود و زود بهبود می‌یابد. جوش، یک‌دستی بافت پوست را بر هم می‌زند و حالتی مانند زخم روی پوست ایجاد می‌کند. اگر این زخم به‌ درستی درمان نشود ممکن است باکتری‌های موجود در آن به‌ طور کامل از بین نروند و دوباره جوش بزنید. راه‌های زیادی برای درمان جای جوش صورت وجود دارد. همچنین می توان از ترکیبات طبیعی کمک گرفت. اما گاهی جای جوش‌ها خیلی عمیق می‌شوند و به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند. اما نگران نشوید! از بین بردن آنها غیر ممکن نیست. اگر آلودگی شدید باشد ممکن است برای از بین بردن آن تلاش زیادی صورت گیرد، اما با تلاش مداوم می‌توانید از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

دلایل به وجود آمدن جای جوش :


زمانی که بافت بدن صدمه یا آسیب ببیند، بدن "گروه ترمیم کننده" خود را به سرعت برای درمان جوش صورت به محل آسیب‌ دیدگی می‌فرستد. گلبول‌های سفید خون و گونه‌های مختلف مولکول‌های التهابی این گروه ویژه را تشکیل می‌دهند که برای التیام دادن بافت آسیب دیده و مقابله با عفونت فعالیت می‌کنند. با این حال بافت پس از برطرف شدن عفونت نمی‌تواند همواره به حالت پیشین خود بازگردد و در نتیجه جای جوش روی پوست باقی می‌ماند که باید به درمان جای جوش پرداخت. یکی از عوامل مهم در ایجاد فرورفتگی در جوشگاه های آکنه، وجود چسبندگی ها و فیبروز زیر آنهاست که باعث کشیده شدن پوست به سمت داخل و فرورفتگی می شود.

چگونگی و دلیل بوجود آمدن جای جوش صورت کاملاً مشخص نیست. از آنجایی که جای جوش در هر فردی متفاوت است، احتمال داده می‌شود که برخی بیشتر در معرض این آسیب پوستی باشند. در میان افرادی که بیشتر با مشکل رفع جوش و رفع جای جوش صورت مواجه می‌شوند، غالباً عامل ژنتیکی یافت می‌شود. شدت و نوع جای جوش نیز می‌تواند ارثی باشد. شکی نیست که جای جوش صورت بیشتر روی پوست افرادی دیده می‌شود که شدیدترین نوع جوش و ضایعه پوستی، برای مثال ضایعه‌های عمیق ندولر را تجربه می‌کنند.

تشخیص نوع جوش و جای جوش :


جای جوش صورت چهار نوع اصلی دارد، با دانستن نوع جای جوش می‌توان درمان جای جوش صورت مناسبی را انتخاب کرد.

  • جای جوش چکشی : شایع‌ترین نوع جای جوش صورت چکشی است که ویژگی اصلی آن فرورفتگی‌هایی عمیق و نسبتاً باریک روی سطح پوست است.
  • جای جوش واگنی : عمدتاً روی گیجگاه یا گونه به چشم می‌خورد، عمق زیاد و لبه‌های مثلثی شکلی دارد که شبیه به جای آبله‌ مرغان است.
  • جای جوش چرخشی : حالت موج مانند را روی پوست ایجاد می‌کند و لبه‌های مخروطی شکلی دارد که در آغاز کم‌عمق هستند و به‌ تدریج عمیق‌تر می‌شوند.
  • جای جوش کلوئیدی (یا هیپرتروفیک یا گوشت اضافه): که ضخیم و برآمده است و نتیجه کلاژن اضافه‌ای است که برای ترمیم آکنه اولیه به پوست فرستاده می‌شود.

روش‌های درمان جای جوش‌ :


انتخاب روش مناسب درمان جای جوش‌ صورت برای پوست هر شخص کار بسیار سختی است، چرا که محصولات درمانی بسیار زیادی در این رابطه وجود دارند که انتخاب موثر ترین آن ها از بین بقیه بسیار مهم است. این روش ها عبارتند از:

میکرودرم ابریژن :

میکرودرم ابریژن، اطراف جای جوش را صاف و هموار می‌کند و از میزان تغییر رنگ و فرورفتگی‌ها می‌کاهد. این روش برای درمان جای جوش تقریباً بدون درد و معمولاً بدون خونریزی است. در این روش برای لایه‌ برداری پوست از کریستال‌های بسیار ریز استفاده می‌شود. میکرودرم به تشکیل کلاژن در پوست و رفع جای جوش کمک می‌کند. بسیاری از متخصصین پوست عمل میکرودرم را در مطب انجام می‌دهند.در صورت عمیق بودن جای جوش به‌ جای میکرودرم ابریژن از درم ابریژن یعنی عملی با تهاجم بالاتر برای رفع جای جوش صورت استفاده می‌شود که در عمق بیشتری از پوست نفوذ می‌کند.بیمار باید برای دوران بهبود آماده باشد، پوست پس از عمل قرمز و حساس می‌شود. بیمار باید تا چند هفته، از قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید خودداری کند و همواره ضد آفتاب مصرف کند.همچنین باید با پزشک در مورد مناسب بودن این روش برای خود مشورت کنید زیرا میکرودرم ابریژن اثرات محدودی در بهبودی اسکار دارد. میکرودرم بیشتر در حوزه جوانسازی پوست کاربرد دارد.

درم ابریژن :

درم ابریژن نیز در حیطه کاری متخصصان زیبایی طبقه بندی می شود و از آنجا که عمل سنگینی به حساب می آید، باید با بیحسی موضعی صورت بگیرد، چرا که در حقیقت در این عمل، برای اینکه غشای میانی پوست به طور کامل بازسازی شود، لایه فوقانی آن برداشته خواهد شد.این راهکار برای برطرف ساختن جای جوش ها، درمانی مؤثر و قطعی محسوب می شود و از یک فرز لایه برداری عمیق از پوست برای از بین بردن جای جوش صورت استفاده می کند. درم ابریژن از طریق لیزر و یا به کمک یک برس مخصوص انجام می گیرد.

لیزر :

استفاده از لیزر یکی دیگر از روش های درمانی موثر برای از بین بردن جای جوش صورت است که بیشتر برای زخم های کم عمق و اسکار کاربرد دارد. درمان با لیزر می تواند تغییر رنگ های اولیه مثل قرمزی و دانه های پوستی که منجر به آکنه می شوند را درمان کند. یکی از این لیزرها به نام V-Beam Perfecta رگ های خونی جدید را مورد هدف قرار می دهد که می تواند به کمرنگ تر شدن قرمزی های روی پوست بینجامد. اگرچه قرمزی ها از بین می رود اما زخم های ماندگاری روی پوست وجود دارند، این روش به کلاژن سازی کمک می کند تا ظاهر زخم ها بهبود یابد.

سابسیژن :

سابسیژن درمان جراحی سرپایی ساده و ایمنی است که به منظور رفع آکنه اسکارهای بسیار عمیقی انجام می‌شود که فرورفتگی قابل توجهی را در پوست ایجاد کرده‌اند. اگر جای جوش به شدت فرورفته باشد، سابسیژن قبل از دیگر روش‌های جوانسازی مانند بوتاکس و میکرونیدلینگ انجام می‌شود.دراین جراحی سرپایی پوست ناحیه آسیب دیده از بافت همبند جای زخم جدا می‌شود تا پوست جدید صاف‌تر باشد. پس از سابسیژن درمان‌های دیگری مانند لیزر، لیزر فرکشنال CO2 و میکرونیدلینگ انجام می‌شود تا بافت همبند از بین برود، پوست بالاتر قرار بگیرد و صاف شود و رنگ پوست یک‌دست شود. سابسیژن با استفاده از یک سوزن مخصوص وارد بافت فیبروتیک می شود و به صورت افقی بافت های فیبروتیک بریده می شوند. این روش تحول اساسی در درمان جای جوش، جای زخم های وسیع نظیر سالک، چین و چروک های عمیق صورت نظیر خط خنده و خط اخم و... جوانسازی پوست در پوستهای مسن و دچار چروک های وسیع ایجاد کرده است.

میکرونیدلینگ :

در روش میکرونیدلینگ با افزایش ساخت کلاژن و الاستین با تحریک فیبروبلاست ها در لایه درم به هموار شدن پوست کمک می شود. با نفوذ سوزن های ریز به لایه درم یک جراحت مختصر در پوست ایجاد شده و بدن به آن واکنش نشان داده و شروع به ترمیم و بازسازی آن ناحیه می کند و طی این فرآیند کلاژن و الاستین که دو پروتئین اصلی و قوام دهنده پوست هستند تولید می شود. حین عمل میکرونیدلینگ می توان کوکتل های مزوتراپی، پی آر پی و اسید هیالورونیک را برای نفوذ به لایه درم استفاده کرد. این مواد به تحریک کلاژن سازی کمک کرده و به جوانسازی پوست کمک می نمایند. از دیگر مزایای میکرونیدلینگ این است که در تمام انواع پوست و در تمام نقاط بدن و در تمام فصول سال قابل استفاده است و این در حالی است که استفاده از لیزرهای لایه بردار و لیزر فراکشنال در پوست های تیره و فصول گرم سال و نقاط نزدیک به چشم محدودیت هایی دارد.

لیزر آر‌اف فرکشنال (‌Fractional RF) :

این روش نسبتاً جدید، انقلابی در درمان اسکار آکنه و جوان‌سازی پوست ایجاد کرده است و به شرط وجود دستگاه مدرن و بهره‌ گیری از تجربه پزشک متخصص می‌توان به نتایج درمانی مطلوبی دست یافت. این روش هر ماه یکبار و حدود 3 تا 5 جلسه تکرار می‌شود و تا یک‌ سال بعد از انجام آن، بیمار بهبود روزافزونی را در پوست خود شاهد خواهد بود.

لیزر (Co2 فرکشنال) : 

در لیزر جای جوش ، با لیزر فرکشنال نور لیزر به تعداد زیادی شعاع‌های کوچکتر تقسیم می شود که وقتی به پوست برخورد می کنند نقاط بین آن‌ها سالم می ماند که این نقاط باعث تسریع روند ترمیم پوست و در نتیجه اسکار آکنه می شوند.

پانچ (جراحی) :

در اسکارهای عمیق بکار می رود. در این روش، حاشیه پوست دور اسکارها به‌ وسیله یک لوله فلزی نوک تیز که روی پوست قرار می‌گیرد بریده شده و کف اسکار بالا کشیده می‌شود. جای پانچ یک اسکار کوچکتر و سطحی تری بجای می گذارد. معمولا در مراحل بعدی با لیزر یا درم ابریژن محل برش‌ها با پوست مجاور همسطح و یکنواخت می‌شود.

پیلینگ نقطه‌ای : 

برای اسکارهای فرورفته کوچک مفید است. این روش نباید برای رفع اسکار های عمیق بکار رود. امروزه بعلت زمان طولانی برای بهبودی ضایعات و عوارض آن به ندرت بکار می رود.

تزریق پرکننده‌ها :

برای رفع اسکار جوش عمیق، با تزریق چربی یا تزریق فیلر می توان ظاهر اسکار را صاف‌تر نمود. پر کننده های بافت نرم روش سریعی برای درمان این عارضه ی پوستی است اما به همان نسبت هم در مقایسه با دیگر روش ها ماندگاری کمتری دارد. این روش به این صورت است که پرکننده ای مستقیما به محل زخم ها تزریق می شود و از طریق برجسته کردن سوراخ ها باعث می شود کمتر به نظر برسند.پر کننده های بافت نرم می توانند تا حد زیادی اثرات عمیق تر زخم های آکنه را به طور ظاهری از بین ببرند اما این روش مستلزم آن است که تزریق ها هر ۴ تا ۸ ماه تکرار شوند، چرا که در تزریق ژل پس از مدتی ژل جذب پوست خواهد شد.

لایه‌ برداری شیمیایی :

لایه‌ بردارهای شیمیایی، لایه بالایی پوست (یا چندلایه زیرین آن) را برمی‌دارد تا پوست جدید بدون جای جوش با رنگی مناسب بازسازی شود.لایه‌ بردارهای شیمیایی جهت از بین بردن جای جوش حتماً باید توسط متخصص پوست یا متخصص زیبایی با نظارت متخصص پوست مورد استفاده قرار گیرد. مصرف این مواد چندان دردناک نیست، اما با احساس گزگز یا سوزش ملایم همراه است.

تزریق استروئید :

تزریق استروئید یا کورتیزون جای جوش سخت و محکم را نرم و منقبض می‌کند. این روش به‌ ویژه برای از بین بردن جای جوش کلوئیدی (گوشت اضافه) مفید است. تزریق در بافت همبند جای جوش، خارش، قرمزی یا سوزش را کاهش می‌دهد و بافت را نرم و منقبض می‌کند.


رفع جای جوش

سابسیژن

سابسیژن


۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۳۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟

تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل؟


امروزه تعداد بیمارانی که از روش های تزریق ژل و چربی برای صاف کردن چین و چروک های صورت، برجسته سازی گونه ها، و حجیم کردن لب بدون ایجاد جراحت یا بدون عمل جراحی استفاده می کنند، هر روز در حال افزایش است. به هر حال ممکن است از دانستن این موضوع تعجب کنید که تزریق چربی فقط یک درمان ساده جایگزین برای تزریق ژل با نتایج دائمی نیست. در حقیقت هر یک از این روش ها دارای مزایای خاص خود می باشد و این شرایط به معنی این است که هر یک از آنها با توجه به اهداف درمان بیمار ممکن است در شرایط خاص نسبت به روش دیگر از برتری برخوردار باشد. تصمیم گیری درباره استفاده از روش تزریق ژل در مقابل روش تزریق چربی بر اساس شرایط خاص هر بیمار انجام می شود.

تزریق فیلر می‌تواند در پر کردن خطوط ظاهرشده از اخم و خطوط ریز و همچنین فرم‌ دهی چهره استفاده شود. معمولاً خطوط اخم شامل خطوط بینی و خط لبخند می‌باشد. خطوط ریز لب و چین‌ و چروک دور چشم و گوشه چشم (پنجه‌ کلاغی) مثالی برای خطوط ریز می‌باشد. با گونه گذاری و قلوه‌ای کردن لب می‌توان چین و چروک ها و فرم صورت را تغییر داد که این کار معمولاً با تزریق انجام می‌شود.

با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم می شود وافتادگی وشلی و چروک بیشتر می نماید بنابراین تنها کشیدن پوست با جراحی باعث جوانتر شدن کلی صورت نمی شود و گاهاً ظاهرى بسیار مصنوعی وغیر طبیعی بدست خواهد آمد. همیشه سفت تر وکشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن وحجم دارتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود. بنابراین تزریق چربی ازسالها بیش مورد توجه بوده است.
اما بدلیل روش های غلط درانجام آن معمولا دردست خیلی ازپزشکان دوام زیادی نداشت به همین دلیل خیلی ها آن را توصیه نمی کردند ولی با پیشرفتهای که امروز در نحوه برداشتن چربی و نحوه تزریق آن بوجود آمده ، تزریق چرب
ی یکی از موثر ترین، طبیعی ترین و بی خطر ترین روشهای جوانسازی وحجیم تر کردن نواحی مختلف بدن ازجمله صورت، پشت دست، گودی زیر چشم، باسن، سینه، ساق پا و مچ دستها می باشد. در ابتدا به شرح مزیت های هر کدام می پردازیم.

مزیت تزریق چربی نسبت به تزریق انواع پرکننده ها مانند ژل ها :


  1. چربی ازخود فرد گرفته می شود بنابراین هرحجمی که بخواهیم می توانیم برداشت کنیم (حتی به مقدار زیاد تاحدود 500cc به منظورتزریق در باسن).اگر این حجم زیاد را بخواهیم با ژل پر کنیم، حجم زیاد ژل امکان جابجایی دارد و ممکن است با فشارهای خارجی که پوست وارد می شود از نقطه ای به نقطه دیگر حرکت کند و از روی پوست دچار ناهمواری خواهد شد. در صورتیکه درمورد چربی، چون سلول های زنده بدن هستند و وقتی به ناحیه ای تزریق می شوند به همان قسمت پیوند داده می شوند و عروق و بافت های بدن آنها را احاطه کرده وجزئی از چربی طبیعی آن منطقه خواهند شد (به اصطلاح به بدن جوش می خورد) و امکان هیچگونه جابجایی نخواهد داشت.
  2. معمولا چربی را از نواحی مقاوم به رژیم و ورزش برداشت میکنند مانند پهلوها، شکم، باسن و... بنابراین این چربی پس از تزریق در نواحی مثل صورت به آسانی با رژیم و یا ورزش آب نخواهد شد.
  3. اما ماندگاری چربی تزریق شده بستگی به نحوه برداشت و نحوه تزریق آن دارد که نکات کلیدی آن اگر رعایت شوند ازماندگاری بسیار طولانی برخوردار خواهد بود. چربی را می توان بمدت 6 ماه در یخچال های معمولی و 2 سال در یخچال های صنعتی نگهداری کرد وسپس مجداد تزریق نمود. بنابراین اگرفردی پس از تزریق اول بخواهد مجدداً قسمتی از ناحیه تزریق شده را پر کند چربی به راحتی در دسترس است و فقط نیاز به یک تزریق مجدد دارد .
  4. مزیت مهم دیگری که چربی نسبت به ژل و یا پروتز دارد همان قوام طبیعی چربی است که لمس چربی بسیار نرمال بنظر می رسد.
  5. امکان ایجاد عفونت در ژل های مصنوعی و پروتزها بسیار بیشتر از چربی است .
  6. ازمزیت های مهم دیگر تزریق چربی عدم امکان ایجاد آلرژی است .

با این حال برخی از پزشکان با تزریق چربی مخالفند. آنها معتقدند که فیزیولوژی انسان به گونه ایی است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن صورت استفاده شود به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره ایی نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله عصبی به آن نقطه وجود دارد. متخصصان زیبایی تأکید دارند که تک تک سلول های بدن کد گذاری شده و جای آنها در بدن مشخص است. با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پر شده به یکباره یا به مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی به وجود آید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود و یا گودی های بدی در محل برداشت چربی ایجاد شود. در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده ژل است. جنس ژل ها شبیه ترکیبات بدن است و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود خود را با بدن انطباق می دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی کنند.

فواید تزریق ژل نسبت به چربی :


  1. نیاز به استخراج ندارد و در یک مرحله فقط باید در محل مورد نظر تزریق کرد در لایه های سطحی قابل تزریق است لذا به چشم بیشتر می آید مهارت چندانی مورد نیاز نیست نتیجه نهایی آن سریع است عوارض تزریق چربی به مهارت و تکنیک پزشک بستگی زیادی دارد در روزهای اول تورم زیادی دارد به دلیل منطقه وسیع تزریق نیاز به بی حسی بیشتری دارد برای نتیجه نهائی مدت زمان بیشتری بیمار باید منتظر بماند باید بصورت یک دست و یک نواخت تزریق شود.
  2. با این‌که عمل تزریق چربی عبارت است از چربی برداشت‌ شده از بدن، به بافت صورت، می‌توان آن را نوعی جراحی کوچک به‌ حساب آورد چرا که در محل برداشت چربی، یک بریدگی کوچک ایجاد شده و به یک بخیه نیاز خواهد داشت. پس از انجام این عمل، نیاز تا مدتی به‌ منظور بهبودی طی شده و همچنین بیمار باید به‌ منظور انجام این عمل، خطرات احتمالی یک جراحی کوچک به همراه داروهای بی‌حسی و دوره‌ی بهبودی را بپذیرد. اما تزریق ژل،عمل بدون جراحی بوده و به همین دلیل پرطرفدارتر می‌باشد. این عمل به داروی بی‌حسی نیاز نداشته و هیچگونه ناراحتی در فرد ایجاد نخواهد کرد. با این‌حال، نتایج حاصل از این عمل محدود می‌باشند.
  3. تزریق ژل هیچ زخمی به‌ جای نمی‌گذارد. زخم به‌جای مانده از عمل تزریق چربی نیز کوچک خواهد بود. هرگونه زخم به‌جای مانده از این عمل‌ها چه در اثر تزریق و چه در اثر برداشت چربی، بسیار کوچک خواهند بود. سعی می‌شود تا این زخم‌ها در محل‌هایی ایجاد شوند که بتوان آن‌ها را با لباس پوشاند.
  4. مدت‌زمان بهبودی پس از انجام عمل تزریق ژل کم و یا صفر خواهد بود چرا که این مواد به‌ سادگی به زیر پوست تزریق شده و اثرات آن‌ها بلافاصله ظاهر می‌شود. البته ممکن است در برخی موارد، این عمل ایجاد کبودی کند. عمل تزریق چربی به مدت‌ زمانی برای بهبودی نیاز دارد با این‌حال بیمار پس از یک یا دو هفته می‌تواند به فعالیت‌های طبیعی خود بازگردد.
  5. از آنجایی که تزریق چربی یک عمل عمیق‌تر می‌باشد، طبیعتاً انجام آن نسبت به تزریق ژل پرهزینه‌ تر خواهد بود. بااین‌حال، نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند چرا که چربی در نقاطی که تزریق شده است باقی خواهد ماند تا زمانی که بدن آن را جذب کند.

نتایج :


 مسلماً زمانی که افراد به دنبال روش‌های درمانی زیبایی می‌گردند، مهم‌ترین عامل، مؤثر بودن آن روش می‌باشد. درصورتی‌که یک عمل زیبایی نتایج قابل‌ توجهی نداشته باشد، استفاده از آن سودی نخواهد داشت. هر دو روش‌ ذکرشده در بالا، در صورت انجام توسط جراح پلاستیک مجرب، نتایج قابل‌ توجهی خواهند داشت. تزریق چربی می‌تواند بر روی کل صورت اثر گذاشته و اثر آن پتانسیل ماندگاری تا چندین سال را خواهد داشت. تزریق ژل عملی دقیق‌تر بوده که البته در مقابل تزریق چربی ، ماندگاری کمتری دارد. در برخی موارد، بهترین گزینه برای مقابله با پیری، ترکیب این دو روش و استفاده‌ی هم‌زمان از آن‌هاست. تزریق چربی می‌تواند به‌ خوبی حجم ازدست‌ رفته‌ صورت را بازگردانده و پوست آن را بکشد، ولی بعضاً در از بین بردن خطوط باریک اطراف دهان محدود عمل می‌کند. با انجام هم‌ زمان تزریق چربی و تزریق ژل، جراح می‌تواند تمامی انتظارات فرد را یکجا برآورده کند.

برای برطرف کردن خط اخم در درجه اول باید از بوتاکس استفاده کرد اما اگر این خط پیشرفته باشد و با بوتاکس کامل از بین نرود می توان از یک فیلر نیز استفاده کرد، یعنی اول بوتاکس زده می شود و بعد از حدود ۱۰ روز با کامل شدن اثر بوتاکس مشخص می شود که آیا نیاز به فیلر وجود دارد یا خیر. این حالت معمولا در افرادی اتفاق می افتد که خط اخمشان عمیق است و برای رفع آن دیر اقدام می کنند. در مورد بقیه چروک ها مانند خط خنده نیز اگر بیمار می خواهد یک کار سرپایی ساده با حداقل دستکاری و ورم انجام دهد توصیه می شود ژل تزریق کند. اما اگر آمدن به اتاق عمل و دوران طولانی ورم برایش قابل قبول است مسلما تزریق چربی توصیه می شود زیرا چربی امنیت بیشتری دارد.

هزینه :


هرینه تزریق چربی از آنجایی که یک عمل عمیق‌تر می‌باشد، طبیعتاً  نسبت به هزینه تزریق ژل بیشتر خواهد بود. بااین‌حال، نتایج تزریق چربی برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند چراکه چربی در نقاطی که تزریق شده است باقی خواهد ماند تا زمانی که بدن آن را جذب کند.

 

خط خنده

برجسته کردن لب

تزریق ژل خط خنده

تزریق چزبی به صورت

جوانسازی دست

کلینیک پوست و مو

تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی پلاستیک است ولی در علم پزشکی چندان متداول نیست. در این روش چربی از نقطه‌ای از بدن با هدف پرکردن مناطق خالی برداشته می‌شود. فیزیولوژی انسان به گونه‌ای است که چربی هر قسمت از بدن برای همان قسمت طراحی شده است. به‌عنوان مثال اینکه از چربی شکم برای پر کردن مناطق خالی در صورت استفاده شود، به لحاظ پزشکی نادرست و غیرمنطقی است مگر اینکه واقعاً چاره دیگری نداشته باشیم زیرا احتمال ایجاد التهاب و حمله سیستم عصبی به آن نقطه وجود دارد.
این متخصص زیبایی با تأکید بر اینکه تک تک سلول‌های بدن کدگذاری شده‌اند و جای آنها مشخص است، می‌افزاید: با انجام عمل تزریق چربی ممکن است منطقه پرشده به یکباره یا مرور زمان خالی شده و مشکل عدم قرینگی پیش بیاید یا حتی ممکن است گوشت اضافه در منطقه تزریق تولید شود یا گودی‌های بدی در محل برداشت ایجاد شود اما متأسفانه برخی پزشکان به کرات از این روش، آن هم صرفاً به خاطر سود مالی زیاد، استفاده و آن را توصیه می‌کنند؛ در مقابل پرکننده استانداردی که به لحاظ علمی در دنیا ثابت شده است ژل است، جنس ژل‌ها شبیه ترکیبات بدن هستند و اگر در تزریق آنها از برندهای با کیفیت استفاده شود، خود را با بدن انطباق می‌دهند و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
تزریق چربی گرچه یکی از روش‌های جراحی
سلامت نیوز: تزریق ژل یا چربی؟ کدام بهتر است؟
۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

مزایا،معایب و عوارض تزریق چربی و مراقبت های قبل و بعد از آن

تزریق چربی :


تزریق چربی یا انتقال چربی از نواحی خاص بدن که دارای چربی اضافه هستند (مثل بخش خارجی ران ها) و تزریق آن در نواحی مشخص که با کمبود چربی روبرو می باشند انجام می شود، برای مثال از این نواحی می توان به تزریق چربی در صورت (رفع خط اخم، خط خنده، خطوط پا کلاغیجوان سازی دست ها، یا فرم دادن به باسن و تزریق چربی سینه را نام برد. این روش درمانی یک راهکار بی خطر، دارای نتایج با دوام و به نسبت ساده است که می تواند نتایج طبیعی برای ظاهر فرد ایجاد نماید. هر سال، هزاران نفر از این روش درمانی به صورت موفقیت آمیز برای رفع چین و چروک صورت و بزرگ شدن باسن و دیگر اعضا بدن استفاده کرده و به نتایج مورد نظر خود دست پیدا می کنند.

مزایای تزریق چربی به صورت :


  • در این روش درمانی از بافت چربی بدن خود فرد استفاده می شود. به همین خاطر احتمال واکنش معکوس یا آلرژیک به چربی تزریق شده در بدن وجود ندارد.
  • چربی استفاده شده برای انتقال به مقدار زیاد در بدن بیمار موجود است. در حالت عادی امکان برداشتن ۱ تا ۲ لیتر چربی از بدن وجود دارد و برای این کار می توان از قسمت های مختلف بدن استفاده کرد تا به این ترتیب قیمت تزریق چربی کاهش پیدا کند.
  • تزریق چربی در صورت، دارای ماندگاری و دوام طولانی است. سلول های انتقال یافته که پس از پیوند اولیه زنده می مانند، می توانند برای سال های طولانی به زندگی خود ادامه دهند. تکنیک های جاری مورد استفاده برای این روش درمانی منجر به زنده ماندن تقریبی ۵۰ تا ۷۰ درصد سلول های چربی تزریق شده می شوند.
  • این روش درمانی دارای خطرات و مضرات پایین است. در این روش چربی با استفاده لیپوساکشن از بدن برداشته می شود که یک روش بسیار ایمن و بی خطر است. به خاطر اینکه شکاف های ایجاد شده برای لیپوساکشن کوچک هستند، جای زخم باقیمانده از آنها نیز کوچک است و در نواحی پنهان بدن معمولاً ایجاد می شود. مقدار یا میزان جای زخم ایجاد شده در این حالت بستگی به تکنیک مورد استفاده توسط جراح و ویژگی های ژنتیک فرد دارد.
  • چربی از ران،‌ پهلوها، باسن یا شکم گرفته می‌شود و در نتیجه موجب لاغرتر شدن و خوش تراش شدن آن نواحی نیز می‌گردد.
  • در این روش دوره ریکاوری کوتاه می باشد. بیمارانی که از عمل جراحی انتقال و تزریق چربی در صورت استفاده می کنند، معمولاً پس از گذشت حدود یک هفته به فعالیت عادی خود باز می گردند.
  • چربی تزریقی اغلب می‌تواند ظاهری جوان را برای پوست ایجاد کند. نتایج این روش ظاهر و احساسی طبیعی دارد و تایج حاصله ممکن است بصورت مادام‌‌العمر ماندگار باشند.
  • بافت چربی با گذشت زمان سفت نمی شود. همچنین امکان سوراخ شدن یا خالی شدن بافت چربی تزریق شده وجود ندارد.

عوارض تزریق چربی :


در بین مواد پرکننده یا فیلر، چربی بهترین آنهاست. تزریق چربی بی خطر است و عوارض مهمی ندارد. تنها ممکن است به ندرت عدم تقارن و نیاز به ترمیم وجود داشته باشد که اینها در واقع عارضه به حساب نمی آیند و قابل اصلاح هستند. رایج ترین عوارض تزریق چربی به صورت مربوط به ورم، کبودی، و ناراحتی است که در محل تزریق در هر دوی اندام های اهدا کننده و اندام های دریافت کننده چربی مشاهده می شود که به ندرت اتفاق میافتد. همچنین به احتمال کم ازعوارض تزریق چربی امکان مشاهده عفونت در محل تزریق چربی وجود دارد، اما امکان کنترل ساده این مشکل با استفاده از داروهای آنتی بیوتیک مناسب وجود دارد. در این حالت نیازی به نگرانی بیماران از مشاهده واکنش آلرژیک به انتقال چربی وجود ندارد، زیرا برای این انتقال از بافت چربی خود بدن فرد استفاده می شود و به این ترتیب سلول های پر کننده تزریق شده به شدت با عضو دریافت کننده آنها سازگار هستند.

معایب تزریق چربی :


  • تزریق چربی نسبت به تزریق ژل نیاز به زمان بیشتری برای آماده‌سازی و تزریق دارد.
  • بسته به میزان لیپوساکشن مورد نیاز، در این روش ممکن است نیاز به بیهوشی عمومی باشد و دوره‌ی بهبودی آن نسبت به تزریق ژل بیشتر باشد.
  • ماندگاری نتایج نسبت به ژل تا حدودی غیر قابل پیش‌بینی است. ممکن است پس از مدتی‌ مقدار زیادی از چربی جذب شده و در نقاط حساسی مثل لب ایجاد نامنظمی و ناهمگونی کند
  • بعلت عدم امکان تزریق به صورت سطحی، تصحیح چروکهای خیلی ظریف و سطحی و یا اسکارهای کوچک امکانپذیر نیست.
  • ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به چند جلسه درمان باشد.


اقدامات قبل از تزریق چربی :


قبل از تزریق پزشک سابقه درمانی بیمار را بررسی کرده و از معاینات فیزیکی برای تعیین مناسب بودن این روش درمانی برای شما استفاده می کند. اقدامات زیر ممکن است قبل از شروع درمان انجام شود:

  • جراح ممکن است از وضعیت فعلی بدن بیمار عکس تهیه کند.
  • صرف نظر از نوع عمل جراحی انجام شده، هیدراسیون از اهمیت زیاد قبل و بعد از عمل جراحی به منظور ریکاوری بی خطر و دستیابی به بهترین نتایج ممکن را دارد.

قبل از شروع درمان، جراح ممکن است از بیمار بخواهد که:

  • سیگار کشیدن را حداقل شش هفته قبل از عمل جراحی متوقف کند تا به این ترتیب از فرآیند ترمیم ضعیف زخم و باقی ماندن جراحت بر روی پوست پس از عمل جراحی اجتناب شود.
  • از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئید (NSAIDs) همچون آدویل، موترین و آلیو و نیز رژیم های غذایی حاوی ویتامین و داروهای هومئوپاتی که احتمال خون ریزی بدن پس از عمل جراحی را افزایش می دهند، خودداری گردد.
  • لازم است با یک فرد دیگر به منظور رساندن فرد بیمار به خانه پس از عمل جراحی و نیز باقی ماندن با وی برای حداقل بیست و چهار ساعت اول هماهنگ گردد، مگر اینکه با مشورت با جراح یک روش دیگر برای گذراندن دوره ریکاوری پس از عمل جراحی برای بیمار در نظر گرفته شده باشد.

مراقبت پس از تزریق چربی :


پیروی دقیق از توصیه‌ها و دستورات پزشک در خصوص مراقبت های پس از تزریق چربی در موفقیت‌ آمیز بودن عمل و کاهش احتمال بروز عوارض تزریق چربی بسیار مهم است.

توصیه‌های پس از تزریق چربی برای جلوگیری از عوارض تزریق چربی :

  • عدم فعالیت سنگین به‌ مدت ۲۴ ساعت
  • محل تزریق را در روزهای اول نباید ماساژ داد
  • قرار دادن کمپرس سرد بر روی ناحیه درمان شده جهت کاهش تورم
  • کنترل کردن ورم با پوشیدن گن‌های ارتجاعی مخصوص ناحیه اهدا کننده چربی
  • عدم قرار گرفتن زیر نور خورشید برای چند ماه و یا استفاده از کرمهای محافظت کننده
  • تماس سریع با پزشک در صورت مشاهده کردن هر گونه نشانه عفونت یا مواجهه با خونریزی شدید یا افزایش ناگهانی درد.
  • بیمار باید پس از عمل هر چه سریع‌تر راه رفتن را شروع کند تا ورم کاهش یابد و از تشکیل لخته خون و عوارض تزریق چربی جلوگیری شود.

نتایج انجام این روش به تکنیک انجام و مهارت جراح بستگی دارد و هرچه بتوان تکنیک برداشت و تزریق را با آسیب کمتری انجام داد تا چربی به دست آمده بیشتر زنده بماند، نتایج به دست آمده نیز بهتراست. معمولاطی هفته اول تورم در صورت وجود دارد، سپس میزان آن بسیار کمترمی شود و به هیچ وجه نمای صورت غیرعادی نیست؛ ولی جذب کامل تمامی ورمها و بافتهای مرده حداقل 6 هفته زمان نیازدارد.

مقدار چربی تزریق شده، محلی که چربی در آن تزریق میشود، تکنیک و ابزارهای خاص مورد استفاده برای تزریق، داروهایی که فرد مصرف میکند و همچنین سن و ساختار ژنتیک فرد سبب میشود تا تورم در محل تزریق ایجاد شود. عفونت هم جزو عوارض احتمالی است، هر چند در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته میشود. بر خلاف ژل و یا پروتز در لمس، قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.


تزریق چزبی به صورت

تزریق چزبی به صورت

کلینیک پوست و مو


۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت :


علاوه بر خطوط چین و چروک صورت ایجاد شده بر روی پوست، از دست دادن حجم عادی صورت نیز یکی از مهمترین نگرانی های افراد است. در این شرایط به خاطر بالا رفتن سن، پوست صورت دچار فرو رفتگی و لاغری می شود. یکی از علت های اصلی پیری و این چین و چروک های پوستی کم شدن چربی پوست است که به دنبال این اتفاق، مشکلاتی از قبیل ایجاد شدن خط خنده، خط اشک،خط اخم، چین و چروک در نواحی از جمله روی پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ می دهد. اما تا زمانی که این چروک ها عمیق نشده باشند، می توان در برخی از نواحی با کمک بوتاکس مشکل را تا حدودی برطرف کرد اما زمانی که چروک ها عمیق می شوند دیگر از بوتاکس کار چندانی برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که بهترین پرکننده، تزریق چربی است؛ چرا که در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود. چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد.

روش انجام تزریق :


تزریق چربی به صورت عملی است که در طی آن چربی های ناخواسته ناحیه ای از بدن به کمک عمل لیپوساکشن برداشته می شوند و سپس به منظور افزایش حجم (برای مثال برای چاقی صورت و برجسته سازی گونه)، پرکردن فرورفتگی ها یا چین ها و یا اصلاح خطوط و زوایای بد فرم، به ناحیه ی دیگری از بدن تزریق می شوند. گونه گذاری بدون جراحی با تزریق چربی با هدف افزایش حجم گونه ها که با سالخورده شدن صورت، معمولاً حجم ساختارهای آن نیز از دست می رود، طراحی شده است. در مورد صورت، چربی از ناحیه باسن، ران ها، یا شکم برداشته می شود و سپس به بخش های مختلف صورت که نیاز به افزایش حجم و بزرگ شدن دارند، تزریق می گردد. این پیوند شامل سه مرحله می باشد: برداشت، خالص سازی و انتقال و جایگذاری. به محض اینکه مقدار کافی چربی از ناحیه ی اهداء کننده برداشته شد، جراح برای آماده سازی سلول های چربی جهت انتقال به سرنگ، آنها را فرآوری می کند. خالص سازی ممکن است نیازمند یک سانتریفیوژ برای چرخاندن چربی و یا یک فرآیند فیلتراسیون برای جداسازی ناخالصی ها باشد. از مزایای تزریق چربی می توان به استفاده از بافت بدن شخص بیمار به جای استفاده از پرکننده های خارجی و هممچنین حذف چربی های اضافه ی بدن به کمک عمل لیپوساکشن، اشاره کرد. علاوه بر این، این چربی ها از ماندگاری بالاتری نسبت به سایر پرکننده های تزریقی برخوردار خواهند بود و ماه ها تا سال ها طول خواهد کشید تا به تزریق مجدد برای حفظ آثار آن نیاز شود.

کاربردهای تزریق چربی :


کاندیدای مناسب برای تزریق چربی :


هدف از پیوند چربی بزرگ کردن یا پر کردن نواحی کم حجم است. البته شما باید دارای ناحیه ی اهدا کننده باشید تا بتوان چربی را از آن برداشت نمود. نداشتن مشکلی در گردش خون و همچنین مشکلات پزشکی و عدم استعمال دخانیات بسیار اهمیت دارد.

اگر در صورت خود فرو رفتگی هایی مثل خط خنده، خط اخم و خطوط پا کلاغی (گوشه ی چشم ها) دارید؛ چربی می تواند از شکم، ران ها و سایر نقاط بدن شما جدا شده و به صورتتان تزریق گردد. جای جوش و فرو رفتگی در صورت، لب ها و گونه ها نیز می توانند پر گردند. جراح پلاستیک شما می تواند از پیوند چربی برای حداقل نمودن خطوط بین بینی و دهان، اصلاح فرو رفتگی یا برآمدگی پوست و کمتر کردن چین و چروک پیشانی استفاده کند.

اگر به دنبال افزایش معقول اندازه در سینه ی خود هستید گزینه ای مناسب برای پیوند چربی به سینه می باشید اما سینه ی شما باید از ابتدا دارای فرمی خوب و پوستی مناسب باشد. اگر پوستی ضعیف و سینه هایی آویزان داشته و افزایش سایز قابل توجهی در سینه ی خود انتظار دارید این روش برای شما مناسب نیست. مسئله این است که چربی استفاده شده برای افزایش سایز سینه کاملا بسته به مقدار چربی پیش بینی شده برای برداشت خواهد داشت.

تزریق چربی باسن برای افرادی که علاقه مند به داشتن باسن فربه تر و گرد تر هستند، مناسب است. آنها روش درمانی «لیفت پیشرفته برزیلی» را انتخاب می کنند که در این روش از انتقال چربی برای بزرگ کردن باسن و ایجاد یک باسن دارای انحنای بیشتر بدون نیاز به پروتز استفاده می شود.

جوانسازی پوست دست با پیوند چربی جهت افزایش حجم، پر کردن چین و چروک ها، پوشاندن رگ های زیرپوستی و تاندون ها و بهبود کیفیت پوست در گذر زمان انجام می گردد.

اگر وضعیت سلامت مناسب، دیدی مثبت و انتظاراتی واقع گرایانه دارید، بعنوان گزینه ای مناسب برای انجام این عمل می باشید.

آیا با یک‌ بار تزریق چربی می توان به نتایج مطلوب رسید؟


تزریق چربی معمولاً باید 2 تا 4 بار تکرار شود تا نتایج کاملاً مطلوبی ایجاد کند، برخی پزشکان هربار از چربی تازه کشیده شده استفاده می کنند، برخی نیز چربی را فریز کرده و ماه‌های بعد تزریق می‌کنند.

دوره نقاهت چقدر است و عوارضی به همراه دارد؟


دور نقاهت آن معمولا 2 هفته می باشد که در این 1 تا 2 هفته تورم در ناحیه تزریق شده وجود دارد. در روش تزریق چربی به صورت معمولاً نیازی به ایجاد برش و شکاف بر روی بدن نیست و ناراحتی در سطح حداقل قرار دارد. اکثر بیماران می توانند در همان روز عمل بدون کمک، حرکت کرده و به فعالیت های عادی روزمره خود بازگردند. عوارض تزریق چربی نادر است، گاه تجمع کوچکی از چربی اتفاق می‌افتد که عموما برطرف می‌شود، عوارض دیگر شامل: کبودی، نامنظمی و ایجاد کیست است.

هزینه تزریق چربی :


هزینه بستگی به فاکتورهایی مثل مقدار چربی انتقال یافته و مورد نیاز بیمار و مقدار اصلاح انجام شده بر روی بافت های چربی دارد. هزینه تزریق چربی به صورت کمتر از برخی دیگر از درمان های حجم دهنده و چاق شدن صورت است، و بطور خاص در این رابطه می توان از روش جراحی لیفت برای جوانسازی صورت نام برد.هزینه جوان سازی دست با توجه به میزان نیاز چربی و تعداد واحد تزریق محاسبه میگردد. همچنین میزان قیمت پروتز لب و گونه براساس نوع جراح و میانگین هزینه برای پروتز متفاوت میباشد.

جوانسازی دست

تزریق گونه

کلینیک پوست و مو


۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و درمان آن

خطوط پنجه کلاغی :


خطوط پنجه کلاغی چروک هایی در اطراف چشم هستند که از اطراف چشم به سمت شقیقه ها و گونه ها کشیده شده اند. این نام برای این است که این خطوط شبیه به پای کلاغ هستند. چروک های دور چشم متاسفانه بسیار مشخص هستند و اغلب باعث می شوند که پیرتر از سن خود به نظر برسید. این عضلات  صورت تقریبا همیشه در جنب و جوش هستند و احساس غافلگیری، نگرانی، شگفتی، بی حوصلگی و بسیاری ازعواطف دیگر را ارائه می کنند. چروک، سیاهی و تیرگی زیر چشم پوست دور چشم ها در نهایت منجر به ایجاد چروک های دائمی می شود. در صورت خفیف تر به نظر رسیدن خطوط پنجه کلاغی، به این چروک ها خط لبخند گفته می شوند.

چگونگی شکل گیری خطوط پنجه کلاغی :


خطوط پنجه کلاغی با افزایش سن افزایش می یابند. این چین و چروک دور چشم و صورت نیز با استفاده مداوم از عضلات صورت برای ابراز احساسات ایجاد می شود، البته در سنین کمتر در بین افرادی که مجبورند زیاد از گوشه چشم خود نگاه کنند(جمع کردن چشم هنگام دیدن)، نیز ممکن است ایجاد شود. یکی از علت های ایجاد آن قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نه  تنها باعث خشک شدن پوست می شود، بلکه شما را وادار می کند که از گوشه چشم خود نگاه کنید. افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند اغلب اوقات متوجه نیستند که چقدر برای کاهش درخشندگی زیاد برف مجبور هستند از گوشه چشم خود به آن نگاه کنند. از آنجایی که پوست دور چشم بسیار حساس و ظرفیت است، گودی و چروک دور چشم در افراد سیگاری ( که با سیگار کشیدن باعث خشک شدن پوست خود می شوند) بیشتر است و یا در بین افرادی که به دلیل اینکه در معرض عوامل سوزش آور چشم مثل آلودگی هوا، دود و گرد و غبار هستند، اغلب چشم خود را می مالند، چین و چروک صورت بیشتر نمایان است.

درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم :


تزریق بوتاکس :

ساده‌ترین و بی‌دردسر‌ترین راه برای رفع این چروک‌ها، استفاده از بوتاکس است. تزریق بوتاکس می‌تواند حدود ۹-۶ ماه این خطوط را صاف‌تر نشان دهد. بوتاکس دارویی است که برای درمان بیماری‌های خاص عضلات به‌کار می‌رود. در زیبایی نیز برای درمان چین و چروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو که یکی از سمی‌ترین داروهای ساخته شده توسط بشر است، با فلج کردن موقت عضلات باعث کاهش چین و چروک‌ها به‌خصوص چروک‌های پنجه کلاغی، برخی چروک‌های ریز پایین چشم و شلی پلک بالا می‌شود. تزریق بوتاکس، انقباض عضلات در محل مورد نظر را به‌طور موقت از میان می‌برد و با این کار خطوط چروک اطراف چشم را محو می‌کند. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال شیمیایی که از عصب ها به عضلات می رود و دستور کار کردن را به آنها می دهد، عمل می کند. با وجود اینکه روش درمانی تزریق بوتاکس عموما بی خطر است، در صورتی که بوتاکس از ناحیه مورد نظر بیشتر گسترش پیدا کند عوارض جانبی را به همراه خواهد داشت، پس شما باید برای تزریق بوتاکس پیش پزشک مجربی بروید که در مورد آناتومی و کارکرد صورت از دانش کافی برخوردار باشد. نکته مثبت این روش این است که مدت زمان درمان فقط چند دقیقه است. می‌توان با راهکارهای خاصی ضمن تزریق بوتاکس، ابرو را نیز بالا برد تا افتادگی پوست پلک بالا کاهش یابد. درواقع تزریق بوتاکس، راه‌حل مناسبی برای آویزان بودن پلک و ظاهر خسته آن است.

استفاده از مواد پرکننده پوستی (تزریق ژل) :

شما می توانید با استفاده از مواد پرکننده پوستی (تزریق ژل) برای درمان چین و چروک کنار چشم ها و چین و چروک های برجسته تر دور چشم ها استفاده کنید.

  • چروک های درجه 1: مواد پرکننده پوستی (فیلر) نرم با آبرسانی و استحکام پوست به منظور تحمل فشار عضلات بوجود آوردنده و اثرات پیرکننده عوامل زیست محیطی، نشانه های اولیه چین و چروک زیر چشم را کاهش می دهند. عموما برای بدست آوردن نتایجی با میزان ماندگاری 6 ماهه به سه جلسه درمانی اولیه نیاز است. پس از این سه جلسه اولیه باید هر شش ماه یکبار برای حفظ نتایج به مطب پزشک برای تزریق مجدد ژل مراجعه کنید.
  • چروک های درجه 2: برای افرادی که چین و چروک دور چشم آنها برجسته تر و همیشه نمایان است، مواد پرکننده سفت تر انتخاب بهتری است. این مواد پرکننده قدرت بیشتری دارند و به آرامی پوست شما را قالب بندی می کنند و نتایجی طبیعی در درمان چین و چروک صورت ، عرضه می کنند. تزریق ژل در این روش به یک جلسه درمان چین و چروک دور چشم نیاز دارد و نتایج آن حداکثر تا 12 ماه ماندگاری دارند.
  • چروک های درجه 3: تزریق بوتاکس معمولا بهترین گزینه برای از بین بردن چروک دور چشم برای افرادی است که چین وچروک دور چشم برجسته ای دارند، اما وقتی به ترمیم کمبود حجم به منظور ارائه اثرات بهینه نیاز است، ماده های پرکننده پوستی را می توان به همراه بوتاکس مورد استفاده قرار داد.

شما می توانید نتایج بدست آمده از طریق روش های تزریق بوتاکس یا مواد پرکننده پوستی برای از بین بردن چروک زیر چشم و رفع سیاهی دور چشم را با روش های جوانسازی پوست مثل مزوتراپی بهبود ببخشید.

لیزر :

 لیزر فراکشنال با درجه پایین با تحریک کـلاژن‌ســازی، عمق چروک‌های پوست را از میان می‌برد و به پوست قوام محکم‌تری می‌دهد. هرچند که لیزر فراکشنال برای درمان چروک‌های دور چشم به کار می‌رود اما اثربخشی آن چندان زیاد و به اندازه بوتاکس نیست. ما می‌توانیم با کمک این نوع لیزر، کمی به صاف‌تر شدن پوست دور چشم کمک کنیم اما از آنجا که پوست اطراف چشم ما بسیار نازک است (ضخامتی کمتر از ۰/۱ میلی‌متر دارد)، ‌ باید لیزر فراکشنال را با دقت بسیار و به ‌صورت مکرر برای کمتر کردن چروک دور چشم به کار برد. از این رو فقط به تشخیص پزشک متخصص و در موارد خاص، می‌توان از آن استفاده کرد.

رادیو فرکوئنسی :

دستگاه‌های RF یا‌‌ همان رادیوفرکوئنسی می‌توانند تاحدی به جوانسازی پوست اطراف چشم و محکمتر شدن پوست کمک کنند اما نمی‌توان چروک‌ها را با این روش کاملا از بین برد.

پی آر پی :

 برای درمان چروک‌های ریز اطراف چشم، تیرگی دور چشم‌ها و تا حدودی پف پلک‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها انجام پی‌آر پی است. در این روش با گرفتن چند سی‌سی از خون بیمار در کیت‌های مخصوص و سانتریفوز آن، پلاکت‌های فرد جداسازی شده و پس از فعال‌سازی توسط پزشک متخصص در نقاط مورد نظر تزریق می‌شود.
روند کلاژن‌ سازی پس از تزریق شروع شده و طی یک ماه مشهود می‌شود و پس از سه تا چهار ماه به حداکثر می‌رسد. تزریق پی‌آرپی درصورتی‌ که با آماده‌ سازی صحیح نمونه و به روش صحیح انجام شود، تاثیر کاملا مشهودی در بهبود ظاهر پلک‌ها،
تیرگی دور چشم و کاهش چروک‌ها خواهد داشت.


خطوط پا کلاغی

رفع خطوط پا کلاغی

کلینیک پوست و مو

۰۷ آذر ۹۶ ، ۱۲:۰۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند