کلینیک فروردین

کلینیک زیبایی پوست،مو،لیزر و تناسب اندام

۱۸ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

عوارض بوتاکس

بوتاکس چیست ؟


دانشمندان اولین بار در سال 1987 موقع استفاده از سم بوتولینوم در درمان بلفارواسپاسم (انقباض خود به خودی پلک) متوجه شدند که خطوط اخم بیمار صاف شده است و با ادامه تحقیقات اولین گزارش در درمان اخم با بوتاکس در سال 1992 منتشر شد. بوتاکس در واقع سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که با مهار آزادسازی استیل کولین در محل اتصال عصب و عضله باعث شل و ضعیف شدن عضلاتی می شود که انقباض آنها موقع خندیدن و اخم کردن و... با گذشت زمان باعث ایجاد چروکهای فعال یا دینامیک می شود. با استفاده از اثر بوتاکس و شل شدن عضلات، خطوط ناشی از افزایش فعالیت عضله از بین رفته و طرح صورت و گردن تغییر یافته و چروک ناشی از انقباض عضلات صاف می گردد. البته این نکته را نباید فراموش کرد که چروک های غیرفعال یا استاتیک که ناشی از تغییر در محتوای کلاژن لایه زیرین پوست است و در اثر گذشت سن و تابش آفتاب به وجود می آید، تحت تاثیر بوتاکس قرار نمی گیرد. بوتاکس در واقع روشی آرام و کم دردسر و غیرجراحی برای رفع چین و چروک صورت و گردن است.

خطوط هیپرکنتیک مثل خطوط اخم،‌ حاصل انقباض های مکرر عضلاتی است که به صورت عمود بر چین ها قرار گرفته اند . ضعیف کردن و یا به حالت استراحت درآمدن عضلات توسط بوتاکس (سروتیپ A) می تواند خطوط را صاف کند. این خطوط شامل خطوط افقی پیشانی (ناشی از انقباض عضله فرونتالیس یا عضله پیشانی) خطوط افقی روی بینی (ناشی از انقباض عضله پروسروس) خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط اطراف دهان و خطوط خارجی پلک تحتانی است. بیماران بین 30 تا 51 سال بیشترین پاسخ را به درمان با بوتاکس می دهند و امروز درمان با بوتاکس در این گروه سنی یکی از جنبه های مهم زیباسازی است.

کاربرد های زیبایی بوتاکس :


عوارض بوتاکس چیست؟


  • عوارض عمومی همچون مسمومیت و یا آلرژی بسیار نادر است، تنها برخی‌ افراد از ضعف شکایت میکنند که ظرف ۳ تا ۴ روز برطرف میشود.
  • بیشتر عوارض موضعی است. گاهی تورّم، کبودی و خونمردگی دیده می شود که تا کمتر از یک هفته برطرف میگردد.
  • خشکی چشم، دو بینی و افتادگی صورت و لبخند نامتقارن از دیگر عوارض نادر و گذرای بوتاکس است.
  • تزریق بیش از اندازه بوتاکس، تزریق نابجا و انتشار آن به نقاط اطراف، ممکن است باعث شود عضلات یا بیش از اندازه ضعیف شوند یا عضلات اطراف از کار بیفتند. علامت اینها در پیشانی و اطراف چشم شامل افتادگی ابرو و بینی، افتادگی پلک (1 تا 3 درصد) و در اطراف دهان شامل افتادگی دو گوشهٔ دهان و اشکال در غذا خوردن و در گردن اگر عمیق تزریق شود می تواند باعث اشکال در بلع و صدا گردد. باید در نظر داشت که تمامی این عوارض موقتی بوده و پس از 2 تا 6 هفته خوب میشود.
  • گاهی اوقات نیز ممکن است عدم تقارن در دوطرف صورت به دلیل تزریق نامساوی و یا تفاوت در جذب به وجود آید. مثلا ابرو در یک طرف بالاتر از طرف مقابل باشد.
  • تزریق بوتاکس در برخی افراد موجب ابتلا به درد در ناحیه پیشانی می‌شود و در عین حال مواردی مشاهده شده که سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاکس کاهش یافته است.
    سلامت نیوز: عوارض بوتاکس چیست؟
    تزریق بوتاکس در برخی افراد موجب ابتلا به درد در ناحیه پیشانی می‌شود و در عین حال مواردی مشاهده شده که سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاکس کاهش یافته است.
    سلامت نیوز: عوارض بوتاکس چیست؟
    تزریق بوتاکس در برخی افراد موجب ابتلا به درد در ناحیه پیشانی می‌شود و در عین حال مواردی مشاهده شده که سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاکس کاهش یافته است.
    سلامت نیوز: عوارض بوتاکس چیست؟
    تزریق بوتاکس در برخی افراد موجب ابتلا به درد در ناحیه پیشانی می‌شود و در عین حال مواردی مشاهده شده که سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاکس کاهش یافته است.
    سلامت نیوز: عوارض بوتاکس چیست؟
    همچنین تزریق بوتاکس در برخی افراد موجب ابتلا به درد در ناحیه پیشانی می‌شود و در عین حال مواردی مشاهده شده که سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاکس کاهش یافته است.
    سلامت نیوز: عوارض بوتاکس چیست؟

    تزریق بوتاکس در برخی از افراد ممکن است باعث ابتلا به درد در ناحیه پیشانی شود اما در برخی موارد هم مشاهده شده سردرد افراد مبتلا به میگرن با تزریق بوتاکس کاهش یافته است.

در کشور ما بیشترین عوارض ناشی از تزریق بوتاکس شامل استفاده از مواد ارزان و غیر مجاز و تزریق توسط افراد غیر مجاز و غیر متخصص و آموزش ندیده، از جمله در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی و... است. افراد زیادی از طریق تبلیغات اینترنتی و پیامک و ایمیل و شبکه های اجتماعی، به سمت مراکز غیر مجاز از جمله آرایشگاه ها و سالن های زیبایی کشانده شده و توسط افراد غیر متخصص پوست و آموزش ندیده، داروی غیر استاندارد و ارزان برای بیماران تزریق می گردد.

نکته ایی که در روز مکرراً با آن مواجه می شویم این است که مراجعه کنندگان نمیدانند چه نوع ژلی برای ایشان استفاده شده است. دوستان عزیز مهم است در وهله اول به فکر سلامتی خود باشیم و در کنار آن به فکر زیبایی. ندانستن مارک و نوع ژل و بوتاکس مصرفی مثل این است که ندانید پزشک داخلی چه نوع قرصی مثلاً برای فشار خونتان تجویز کرده است و فقط ان را مصرف کنید.

در کلینیک فروردین از بهترین و معتبرترین ژل ها استفاده می شود که دارای مجوز وزارت بهداشت ایران و شناسنامه بین المللی هستند و بعد از اتمام کار شناسنامه در اختیار مراجعه کننده محترم قرار میگیرد.

رفع خط اخم با بوتاکس




مشاوره پوست و مو

۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۸:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست؟


بوتاکس یا بوتولینوم حاصل باکتری خاصی به نام کلستریدیوم بوتولینوم است که مسمومیت غذایی بوتولیسم را به وجود می‌آورد. این سم اولین بار در اوائل قرن ۱۹ میلادی توسط یک نوع مسمومیت غذایی بسیار کشنده که عمدتاً از خوردن سوسیس ایجاد میگردید، شناخته شد. آنگاه این باکتری و سمش که به نام بوتولوس که معادل کلمه سوسیس است کشف گردید. این سم باکتریایی، یکی از خطرناک‌ترین سموم‌ جهان است. اما برای درمانِ دارویی، اثر خود را از دست می‌دهد و شکل غلیظ شده وضعیف ‌آن برای مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق بوتاکس برای جوانسازی صورت با دوزهای پایین در عضلاتی خاص و توسط پزشک مجاز ومتخصص، مانع از رسیدن سیگنال‌های شیمیایی به عضله شده و از انقباض بیش حد آن جلوگیری می‌کند و در نتیجه از تشکیل چین‌ و چروک‌ها ممانعت به عمل می‌آید.

دلیل استفاده از بوتاکس چیست؟


بوتاکس هم برای درمان بیماری ها و هم برای زیبایی استفاده میشود. از دهه ۵۰ قرن بیستم استفاده درمانی و از اواسط دههٔ ۸۰ کاربرد زیبایی‌ آن شروع شد. بوتاکس در درمان بیماری هایی که به علت زیادی فعالیت و گرفتگی ماهیچه ها در چشم، صورت، گردن، حنجره، مری و اندام ها، پرش پلک، انقباض و تیک گردن ، لوچی شدید چشم ها بکار می رود. صورت ما حرکات عضلاتش را با نقش بستن به شکل چین و چروک بر روی پوست نشان می‌دهد. بنابراین با جلوگیری ازحرکت برخی از عضلات، که باعث به وجود آمدن چین و چروک‌های پوست و یا عمیق‌تر شدن آن‌ها می‌شوند می‌توان به طور چشمگیری پوست را صاف‌‌ تر کرد. تمامی‌ حرکات صورت از جمله حرکات احساسی‌ و عاطفی صورت توسط عضلاتی که درست زیر پوست قرار دارند انجام میشود. فعالیت و انقباض بیش از اندازه این عضلات باعث بوجود آمدن خطوط در صورت میشود. کار بوتاکس از کار انداختن موقت این ماهیچه هاست.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟


این روش معمولا در مطب پزشک انجام می شود. به هیچ نوع بیهوشی نیازی ندارد، گرچه بعضی از پزشکان بیهوشی موضعی یا موضعی را بر حسب درخواست بیمار انجام می‌دهند. بعد از پاک کردن پوست، پزشک به هر کدام از عضلات مورد نظر ماده‌ی بوتاکس را تزریق می‌کند.بوتاکس از طریق بلوک ایمپالس عصبی عمل می کند و باعث کاهش حرکت عضلات می شود. با کاهش حرکت، سطح پوست به تدریج صاف می شود و خطوط متوسط تا شدید شروع به ناپدید شدن می نمایند. پروسه تزریق بوتاکس پروسه چندان پیچیده ای نیست ، در گام بعدی می بایست به ماهیچه های ایجاد چین و چروک و یا اخم ها بوتاکس تزریق گردد. تزریق بوتاکس به ماهیچه‌ها حدود 1 تا 2 دقیقه طول می‌کشد. جلسه بوتاکس درمانی کمتر از یک ساعت طول می کشد. پس از تزریق بوتاکس پروسه انسداد فرستنده های عصبی بین 2 تا 10 روز طول می کشد . اما با استفاده از بولوتونیوم بوتاکس نوع A این مشکل بی حسی بوجود نخواهد آمد .
پس از تزریق، توکسین موجود در محلول، سیگنال‌هایی را که از عصب به عضله فرستاده می شود، مسدود می‌کند، در نتیجه عضلات دیگر نمی‌تواننند منقبض شوند.همین انقباض عضلات است که روی پوست روی عضله چروک ایجاد می‌کند. با شل شدن عضلات، چروک‌ها صاف می‌شوند. مقدار این دارو بر اساس واحد محاسبه میشود، با توجه به خطرناک بودن آن باید بین دوز درمانی و کشنده آن فاصله زیادی باشد. در تزریقات زیبایی‌ حدوداً ۱۰۰ واحد و در درمانی حداکثر ۶۰۰ واحد به کار میرود، این در حالیست که دوز کشنده آن بیش از ۳۰۰۰ واحد است.

نواحی که بوتاکس انجام می شوند :


بیشتر بیماران به سراغ بوتاکس می‌روند تا نشانه‌های پیری و بالا رفتن سن را در چهره‌شان کمتر کنند. در واقع بوتاکس شیوه‌ی درمانی جایگزینی برای جراحی‌های زیبایی مثل کشیدن پوست است. بعضی از چین و چروک‌ها و مشکلاتی که با بوتاکس برطرف می‌شوند عبارتند از:

از بوتاکس می‌توان در بسیاری از چروک‌های ناشی از حرکت عضلات صورت استفاده کرد. البته برای چروک‌های ناشی از شل شدن پوست، گرانش، و یا قرار گرفتن در معرض آفتاب بی اثر است. مناسب ترن جائی‌ که بوتاکس تزریق میشود پیشانی است. با تزریق در این منطقه می‌توان خطوط عمیقی که بین دو ابرو ایجاد میشود که به آنها خط اخم گفته میشود و همچنین خطوط عرضی پیشانی را برطرف کرد. بعلاوه خطوط ریز کنار چشم هم خیلی‌ خوب به این تزریق جواب میدهند. چنانچه انتخاب بیمار و روش تزریق صحیح باشد نتایج برای این نقاط بسیار درخشان و راضی‌ کننده است.

تزریق بوتاکس


در چه مواردی نباید بوتاکس تزریق کرد؟


  1.  اگر فرد بیماری اختلالات انعقادی داشته باشد.
  2.  استفاده از داروهای ضد انعقاد خون
  3.  دوران حاملگی
  4.  سن کمتر از ۱۸ سال و همچنین سن بالاتر از ۷۵ سال
  5.  بیماری ام‌اس ، میاستنی گراویس،نفروپاتی و نارسایی کلیه
  6.  بیماری‌های قلبی و عروقی حاد
  7.  ضعف ایمنی یا کسانی که عفونت فعال دارند.
  8.  واکسیناسیون در 2 هفته اخیر
  9.  کسانی که بدون دلیل مشخص مبتلا به بیماری فلج عضلانی هستند.


نتایج استفاده از بوتاکس :


نتایج تزریق بوتاکس چند روز بعد از بکارگیری آن مشخص می‌شود اما تأثیر کامل بعد از گذشت ده روز از تزریق معلوم می‌گردد. با تزریق مقدار متعادل بوتاکس، حالت طبیعی چهره به طور کامل حفظ می‌شود. تأثیر استفاده از بوتاکس چهار تا شش ماه طول می‌کشد، و بعد از آن ماهیچه به‌طور کامل به حالت قبلی خود باز می‌گردد. به دنبال آن، درمان را می‌توان بدون هیچ منع استعمالی، به تعداد دفعات دلخواه تکرار کرد و حتی با ایجاد فاصله زمانی بین تزریق‌ها می‌توان بدون هیچ ترسی از گذاشتن تأثیرات منفی بر چهره، این تزریقات را تکرار کرد.عوارض بوتاکس بسیار کم است.


رفع خط اخم با بوتاکس

رفع خط خنده با بوتاکس




مشاوره پوست و مو

۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۸:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

روش های برداشتن خال

برداشتن خال :


به سلول هایی که به طور نابجا در محلی غیر از محل اصلی و به تعداد زیاد تکثیر پیدا کرده و تجمع می یابند ، خال می گویند. در کل خال ها در جنس سلول سازنده با هم تفاوت دارند. اکثر خال ها از جنس سلول های ملانوسیت (رنگدانه ساز) هستند که در اثر تجمع آن ها بوجود می آیند. معمولا اندازه ای در حد یک نقطه یا چند سانتیمتر دارند. اغلب این خال ها عارضه ای ندارند و بی خطر هستند و فقط از جنبه زیبایی مورد اهمیت هستند.

روش های مختلفی برای برداشتن خال وجود دارد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما باید هر روش را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که کدام روش برای مورد مخصوص شما مناسب تر است.

هرچند درمان خال صورت و بدن فقط برای بیمارانی که مبتلا به عارضه‌ی ملانوم شده‌اند، ضروریست، با این حال بسیاری از مردم نیز اقدام به انجام این عمل می‌کنند. بسیاری از افرادی که علاقه‌ای به ظاهر این خال‌ها ندارند نیز خواهان برداشتن آن‌ها هستند. برای افراد مبتلا به خال‌های سرطانی، انجام جراحی، مؤثرترین روش درمان خال صورت خواهد بود. کسانی که با هدف افزایش زیبایی، خواهان برداشتن خال صورت خود هستند، علاوه بر انجام جراحی، از لیزر درمانی نیز می‌توانند استفاده کنند.

برداشتن خال صورت و بدن با روش های مختلفی قابل انجام است. وجود یک خال رنگی به‌خصوص روی صورت، برخی مواقع زیبایی صورت را دو چندان می‌کند اما گاهی مواقع بسیار ناراحت کننده است و باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می گردد . امروزه برداشتن خال صورت و بدن ، شایع است و شاید در میان اقدامات زیبایی، یکی از پرطرفدارترین‌ها باشد.

اما نکته ای که شایان ذکر است این است که برداشتن خال صورت و بدن یا براساس ضرورت طبی صورت می‌گیرد و یا به خاطر زیبایی. برای درمان خال صورت در برخی از موارد با توجه به ضرورت پزشکی باید هرچه سریعتر با تشخیص پزشک نمونه برداری و بررسی پاتولوژیک شده و برداشته شوند.

علائم نگران کننده خال (در اینگونه موارد قبل از برداشتن خال صورت و بدن حتما باید نمونه برداری و بررسی سیتوپاتولژیک انجام شود) :


  انواع خال

 

خال‌ها چگونه برداشته می‌شوند؟


از آنجا که ممکن است خال‌ها سرطانی شوند، پزشک معمولاً آنها را به دقت معاینه کرده و بایوپسی و آنالیز میکروسکوپی را روی آنها انجام می‌دهد. به همین منظور قسمت کوچکی از خال برداشته می‌شود. این خال با ابزاری که به سرعت قسمت کوچکی از خال را سوراخ کرده یا به وسیله قیچی یا قیچی جراحی کوچک بریده می‌شود. این بافت برای پاتولوژی به آزمایشگاه ارسال می‌شود. در صورتی که نتایج آزمایشگاهی نشان دهد که خال، طبیعی است، پزشک می‌تواند آن را بردارد.

روش‌های برداشتن خال :


تراشیدن :

این عمل برای خال‌های سطحی خوش‌خیمی که در قاعده آنها یک ساقه مشخص وجود داشته باشد، استفاده می‌شود. در صورتی که این عمل به درستی انجام شود، هیچ گونه جای زخمی باقی نمی‌گذارد.

منجمد کردن :

ممکن است بعضی از متخصصان پوست تشخیص بدهند که خال‌های شما باید از طریق منجمد کردن با نیتروژن مایع برداشته شود. وقتی که از این روش برای برداشتن خال استفاده شود، بافت خال به راحتی از بین می‌رود و خونریزی از جای آن هم خیلی کم خواهد بود. اما در عوض ممکن است به جای آن یک تاول تشکیل شود که به مرور زمان بهبود پیدا می‌کند و بعد از برطرف شدن تاول‌ها معمولاً جای زخم مشخصی بر روی پوست باقی نمی‌ماند.

سوزاندن :

اگر یک متخصص پوست به شما توصیه کرد که از روش سوزاندن برای برداشتن خال‌های خود استفاده کنید، بهتر است نظر یک پزشک متخصص دیگر را نیز در این مورد جویا شوید. زیرا در اغلب موارد هیچ ضرورتی برای آنکه خود را در معرض خطرات این عمل قرار دهید، وجود ندارد. برای انجام این عمل، بافت خال به صورت لایه به لایه به وسیله یک سیم داغ سوزانده می‌شود. سوزاندن خال عمل دردناکی است، به ویژه بعد از آنکه اثر بی‌حسی موضعی برطرف می‌شود. همچنین عمل سوزاندن خال معمولاً باید در بیش از یک جلسه انجام شود. اما حرارت زیاد سیمی که در این عمل استفاده می‌شود، جای زخم را بلافاصله می‌بندد و بنابراین هیچ گونه خونریزی در محل خال وجود نداشته یا مقدار آن بسیار کم خواهد بود.

روش های برداشتن خال صورت و بدن با جراحی :


برش :

روش برش خال هم برای خال‌های عادی و هم برای خال‌های غیرعادی به کار برده می‌شود. (خال‌هایی که احتمال سرطانی شدن آنها بیشتر است تقریباً همیشه با این روش برداشته می‌شوند). غالباً به این روش، برش بیضوی گفته می‌شود زیرا خال و بافت اطراف و زیرین آن به شکل بیضی یا تخم‌مرغی برداشته می‌شوند. در این روش همه خال هم در روی پوست و هم در زیر پوست برداشته می‌شود. برای انجام این عمل ممکن است از یک تیغ جراحی کوچک استفاده شود یا برای کاهش خونریزی و تسریع فرایند بهبودی از لیزر استفاده شود. در صورتی که از تیغ استفاده شود. برای بستن شکاف ایجادشده از بخیه استفاده می‌شود. در صورتی که از لیزر برای برداشتن خال استفاده شود نیازی به بخیه نیست. پس از عمل محل درمان شده پانسمان می‌شود.

خارج سازی کامل تراشه ای :

روش خارج سازی کامل تراشه ای برای خال هایی مورد استفاده قرار می گیرد که از پوست بیرون زده اند. در این روش، پزشک در ناحیه مجاور خال از بیهوشی موضعی استفاده می کند و از چاقوی جراحی تیز و کوچک برای برش سطح خال و همسطح سازی آن با پوست مجاور استفاده می کند.

بیوپسی پانج :

روش بیوپسی پانج معمولا برای خال های پوستی کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد و شامل استفاده از یک دستگاه مخصوص برای پانچ قطعه مکعبی شکلی از پوست است.

برداشتن خال صورت و بدن با لیزر :


روش برداشتن خال با لیزر بیشتر مناسب خال های صاف و قهوه ای یا سیاه رنگ است. برداشتن کامل خال معمولا بین یک تا سه جلسه درمان نیاز دارد. معمولا، برداشتن خال با لیزر برای خال های بسیار بزرگ یا خال هایی که از پوست بیرون زده اند مناسب نیست.
روش از بین بردن خال با لیزر یکی از روش هایی است که عموما توصیه می شود. این روش شامل استفاده از نور لیزر است که مستقیما به خال تابیده می شود تا آن را گرم کند و در نهایت آن را بترکاند. این روش بدون درد است، در آن نیازی به برش پوست یا بخیه نیست و از این رو خطر ایجاد جای زخم در آن کمتر است.
روش برداشتن خال با لیزر برای بعضی از خال ها نسبت به خال های دیگر بیشتر توصیه می شود. این روش برای خال های تازه بوجود آمده و همچنین خال هایی که قطر کوچکی دارند و صاف هستند، بیشتر توصیه می شود. عموما این روش برای خال های قدیمی یا خال های برجسته و برآمده چندان توصیه نمی شود. این روش برای خال هایی که شکلی غیرمعمولی دارند و پیش از این پزشک آنها را معاینه نکرده است توصیه نمی شود.

روش برداشتن خال صورت و بدن با لیزر به چه شکل صورت می گیرد؟


برای برداشتن خال با لیزر در ابتدا محل مورد درمان به صورت موضعی بیحس می‌شود. سپس پیگمنت های خال با این روش درمانی کاهش داده می‌شود. فرایند طبیعی بهبودی در بدن همه پیگمنت ها را پاک می‌کند. دلمه زخمی که پس از برداشتن خال ایجاد می‌شود در نهایت از بین می‌رود. پس از عمل، ناحیه درمان شده به مدت چند روز تیره‌تر می‌شود. به هر حال، به راحتی با آرایش می‌توان آن را مخفی کرد. پوست جدید زیر خال بسیار حساس و ملتهب است، بیماران باید حداقل به مدت 6 هفته از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کرده و در زمانی که بیرون هستند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. این فرایند معمولاً بدون خطر و مطمئن است و ریسک آن بسیار کم است (حدود 1 درصد) و شامل به جا ماندن اسکار می‌شود. این که این فرایند دردناک باشد یا نباشد به آستانه تحمل درد بیمار بستگی دارد. برخی از افراد در حین عمل احساسی مانند سوزن سوزنی شدن خفیف دارند که مانند این است که یک نوار لاستیکی روی پوست آنها کشیده شود.
پس از درمان، متوجه می شوید که ناحیه مورد نظر کمی قرمز رنگ شده است. در جایی که خال پیش از این حضور داشته است یک پوست زخم ایجاد می شود. این پوست زخم در نهایت پس از چند هفته می افتد. برای برداشتن کامل خال به چندین جلسه لیزردرمانی نیاز است.

برداشتن خال صورت و بدن به روش طبیعی :


تنوعی از کرم ها و چسب های طبیعی مخصوص برداشتن خال صورت و بدن در بازار موجود است و اغلب آنها حاوی سرخ بن هستند سرخ بن یک گیاه دارویی جنگلی است که در شمال آمریکا و کانادا رشد می کند. سرخ بن در پزشکی جایگزین به عنوان روشی طبیعی برای برداشتن خال صورت و بدن برای چندین نسل مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون برای مصرف خانگی موجود است. این روش بسته به نوع محصولی که خریداری می کنید متغیر است. در چسب سرخ بن، روش برداشتن خال به صورت زیر است:
چسب را بر روی خال بمالید و آن را با یک بانداژ بپوشانید. این کار را به مدت سه روز انجام دهید و هر بار قبل از مالیدن چسب باید ناحیه مورد نظر را با هیدروژن پروکسید بشوئید. ناحیه انتهای خال ملتهب می شود و خال کم رنگ می شود و می افتد.
عموما جای زخم کوچکی ایچاد می شود و آسیبی به بافت وارد نمی شود. از آنجایی که در مورد اثر گیاه سرخ بن یا محلول های برداشتن خال طبیعی دیگر اطلاعات کمی در دسترس است، از این روش برای برداشتن خال های که احتمال سرطانی بودن آنها می رود، نباید استفاده کرد. در صورتی که فکر می کنید خالی سرطانی دارید در مورد روش بیوپسی و درمان خال با جراحی با متخصص امراض پوستی مشورت کنید.

درمان جای زخم :


پس از انجام عمل برداشتن خال ممکن است شما نیاز داشته باشید که جای زخم به‌جامانده از این عمل جراحی را درمان کنید. برای این منظور می‌توان از روش‌های درمانی مانند درم ابریژن استفاده کرد. در این روش جراحی از یک ابزار دستی برقی که مانند دریل‌های دندانپزشکی است استفاده می‌شود. انتهای این ابزار یک قطعه ساینده مانند چرخ دندانه‌دار فلزی، الماس یا برس سیمی وصل می‌شود. پزشک این ابزار چرخشی را به آرامی روی سطحی که خال از روی آن برداشته شده می‌کشد تا بیرونی‌ترین لایه پوست برداشته شود و اسکار از بین برود.

چند نکته مهم :


روش های مختلف برداشتن خال صورت و بدن بستگی به سن بیمار، بزرگ یا کوچک بودن خال، عمقق خال، و حتی مکان خال دارد.

ضایعات مادرزادی بزرگتر از یک سانتیمتر بهتر است جراحی شوند چون عمق زیادی دارند. اما ضایعات کوچکتر از یک سانتیمتر در صورتیکه از نظر پزشک نگران کننده نباشد معمولا نیاز به جراحی ندارند و امروزه با سایر روش ها نظیر رادیو فرکانس، یا لیزر به صورت کامل برداشته می شوند.

از لیزر برای برداشتن خال صورت و بدن که مادرزادی بوده و بزرگتر از یک سانتیمتر نیز هستند می توان استفاده کرد اما شانس عود ضایعه وجود دارد.

عود یا بازگشت ضایعه بستگی به عمق آن دارد.خال های عمیق معمولاً احتمال عود بیشتری دارند.البته عود آنها با لیزر کمتر از ۵ درصد است.عود آنها با جراحی حدود ۱۵ درصد است.

گاهی مواقع در خال های خیلی عمیق می توان به منظور کاهش احتمال اسکار از ۲ یا ۳ مرحله برای برداشتن آن استفاده نمود که اینگونه موارد بیانگر عود آن نیست.

در سنین زیر ۳۰ سال خال ها سلول های فعال تری دارند لذا شانس عود خال در این دوره بیشتر است لذا بهتر است از روش هایی که عود کمتر دارند در این سنین استفاده شود. در صورت بازگشت آن معمولا کوچکتر از قبل بوده و در مرحله دوم باید مجدد ترمیم گردد این مرحله بین ۳ تا ۶ ماه بعد خواهد بود. معمولا در سنین بالاتر احتمال برگشت آنها کمتر است.

خال هائی که دچار تغییر رنگ ، شکل ،حاشیه ویا اندازه ویا غیرر قرینه شوند همچنین خالهای که به خارش می افتند یا حاشیه  نامنظم دارند معمولا یک خال ساده نبوده و حتما نیاز به بررسی های دقیق تر و نمونه برداری دارند در اینگونه موارد بهترین روش جراحی است.


مشاوره پوست و مو


۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۸:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

انواع خال ها

خال‎‌ چیست ؟


خال‎‌ها علائم کوچکی هستند که می‌توانند در هر جایی از پوست ظاهر شوند. معمولاً رنگ آن‌ها قهوه‌ای است و ممکن است به صورت تکی یا گروهی روی پوست یافت شوند. با این حال امکان دارد خال‌ها به رنگ آبی تیره، سیاه و مایل به صورتی نیز باشند. همچنین خال‌ها می‌توانند صاف و هموار، برآمده و یا منحنی شکل باشند و در رنگ‌های متنوعی ظاهر شوند. آن‌ها می‌توانند نشانه‌های شخصی و جذاب باشند. همچنین می‌توانند هم از نظر فیزیکی و هم از نظر زیبایی‌شناختی مایه آزار و اذیت باشند؛ مانند برآمدگی آن‌ها، اصطکاک پیدا کردن آن‌ها با لباس‌ها یا وجودشان در مناطق نامطلوبی مانند صورت.

۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۸:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

برداشتن خال

تعریف خال :


خال که در اصطلاح پزشکی نووس نامیده می شود دسته هایی از سلول های رنگدانه دار هستند که به صورت نقاط تیره و کوچک پوست ظاهر می شود و در اندازه و رنگ های مختلف هستند. خال ها عموما بر روی صورت، دست، پا و نیم تنه ظاهر می شود، اما می توانند در هر جایی از بدن بوجود بیایند. اگر چه اغلب خال های پوستی بی ضرر و بی خطر هستند، در موارد نادر پیش سرطانی می شوند و باید با جراحی آنها را برطرف کرد. بعضی از بیماران ترجیح می دهند با استفاده از روش های برداشتن خال صورت و بدن به شکل طبیعی یا با جراحی یا با لیزر بنا به دلایل زیبایی، خال های خوش خیم خود را بردارند. خال های پوستی معمولا ظاهر تیره رنگ و یکپارچه ای دارند و اغلب از پوست بیرون زده اند. خال های غیرمعمولی معمولا نسبت به خال های معمولی بزرگ تر هستند و رنگ و لبه های نامنظمی دارند. این خال ها پیش سرطانی در نظر گرفته می شود و احتمال تبدیل آنها به سرطان پوست ملانوم نسبت به خال های معمولی بیشتر است.

انواع خال :


خال‌ها یکی از شایع‌‌ترین ضایعاتی هستند که ممکن است روی پوست یا حتی مخاط دیده شوند. این ضایعات را می‌توان به دو دسته کلی «خال‌های اکتسابی» و «خال‌های مادرزادی» تقسیم‌بندی کرد. اغلب خال‌ها از نوع اکتسابی هستند و خال‌های مادرزادی درصد کمتری را شامل می‌شوند. خال‌ها را می‌توان براساس رنگ، اندازه و منشأ آنها نیز تقسیم‌بندی کرد. برای مثال بعضی خال‌ها از لایه‌های بالاتر پوست منشأ می‌گیرند و سطحی‌تر هستند اما بعضی دیگر از لایه‌های عمقی‌تر پوست منشأ می‌گیرند و برجسته‌تر هستند که در عوام خال گوشتی نامیده می‌شوند. بعضی ضایعات نیز شبیه خال‌های گوشتی هستند درحالی که واقعا خال نیستند و تنها پزشک می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد. خال‌های اکتسابی معمولا زمینه ژنتیک دارند و افراد سفید پوست بیشتر دچار آن می‌شوند. این خال‌ها اغلب از دوران کودکی و بلوغ تا حدود ۳۵ سالگی ظاهر می شوند.

برداشتن خال از نظر زیبایی و طبی :


عده‌ای قادر به تحمل خال‌هایی که زیبایی‌شان را تهدید می‌کند، نیستند و در نتیجه تصمیم به برداشتن خال‌هایشان می‌گیرند. برداشتن خال یا براساس ضرورت طبی و یا به خاطر زیبایی صورت می‌گیرد. یکسری خال‌ها هستند که با تشخیص پزشک باید برداشته شوند. خال‌هایی که به‌ طور ناگهانی دچار تغییراتی مثل پیدا کردن حاشیه نامنظم، نامنظم شدن رنگ خال، پیدا کردن حاشیه غیر قرینه، خارش، التهاب، ‌خونریزی و ... شوند، ‌باید تحت نظر پزشک و با انجام آزمایش‌های لازم در این زمینه برداشته شوند. اما در حالت عادی اگر خال دچار هیچکدام از این تغییرات نشود، برداشتنش ضرورت طبی ندارد، مگر این‌که خود فرد به لحاظ زیبایی ظاهری دوست داشته باشد خالش برداشته شود.

بعضی از خال‌ها ذاتاً بدخیم هستند و اغلب به مرحله بدی که میرسند مریض به پزشک مراجعه می‌کند، ‌اگر آن خال برداشته نشود، قطعاً خطرناک است. خال‌های بدخیم ویژگی‌هایی دارند که می‌توان آن‌ها را از سایر خال‌ها تشخیص داد و با آزمایش تکه‌ برداری آسیب‌ شناسی می‌توان متوجه بدخیمی خال شد.

بعضی از متخصصین معتقدند که برای برداشتن خال چه با ضرورت طبی و چه به خاطر زیبایی باید آزمایش‌های آسیب‌ شناسی و پاتولوژی روی خال صورت بگیرد. از لحاظ علمی و از نظر قانون طب، هر ضایعه‌ای که از بدن برداشته شود، ‌حتی اگر کاملاً خوشخیم باشد باید روی آ‌ن آزمایش‌های آسیب‌ شناسی صورت بگیرد. هرچند در حال حاضر برداشتن خال‌ها به منظور زیبایی، در بیشتر موارد بدون هیچ آزمایشی صورت می‌گیرد و همه چیز به تشخیص پزشک از روی ظاهر خال بستگی دارد.


برداشتن خال

مشاوره پوست و مو

۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۸:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

مزایا و معایب میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن


میکرودرم روشی است که در آن با استفاده از دستگاهی خاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی شاخی پوست ایجاد می کند. در ضمن یک مکش نیز روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریان خون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت و جوانسازی پوست می شود.

میکرودرم پوست تکنیکی جدید و بی عارضه اما بسیار مؤثر برای رفع لکه های قهوه ای روی پوست، بستن منافذ باز پوست، روشن کننده پوست و پاکسازی و تمیز کردن آن از جای جوش و جوش‌های سرسیاه است.

امروزه دو نوع مختلف از روش پاکسازی پوست صورت با میکرودرم ابریژن وجود دارد. یکی از این روش‌ها از یک ابزار دستی استفاده می‌کند که کریستال‌های ریز را در معرض پوست بیمار قرار می‌دهد. در این حالت یک دستگاه مکش، این کریستال‌های قرار گرفته در معرض پوست را به ماشین بر می‌گرداند و به همراه این کریستال‌ها سلول‌های پوستی مرده و شل شده نیز از روی پوست جمع آوری می‌شود.

روش جدید میکرودرم ابریژن که روش لایه برداری پوست میباشد از یک سر الماسه استفاده می‌کند و این دستگاه به آرامی بر روی پوست حرکت داده می‌شود تا به این ترتیب سلول‌های مرده و آسیب دیده از روی پوست برداشته شوند. هر یک از این روش‌های درمانی درمان کک و مک به حدود یک ساعت زمان نیاز دارند. شما ممکن است در طول درمان احساس خراشیدگی خفیف بر روی پوست خود در هنگام برداشتن سلول‌های سطح پوست داشته باشید. علاوه بر این، شما با احساس لرزش پوست که شبیه ماساژ دادن است نیز در این زمان مواجه می‌شوید. در هنگام درمان یک مکانیزم مکش نیز برای خارج کردن پوست مرده از روی صورت شما فعال خواهد بود.

قبل از انجام میکرودرم:


  • استفاده از فراورده‌های حاوی آسپرین یا اسید سالیسیلیک باید پیش‌ازاین عمل زیبایی متوقف شود.
  • مصرف دخانیات باید در صورت امکان پیش از عمل ترک شود تا گردش خون در پوست بهتر انجام شود.
  • از ۵ هفته قبل از عمل میکرودرم پوست صورت باید از استفاده از رتین آ، رنووا، دیفرین و فراورده‌های اسید گلیکولیک معینی که به‌ صورت روزانه مصرف می‌شود، خودداری کرد.
  • برنزه کردن، حمام آفتاب، وکس و لایه‌ برداری با مواد شیمیایی یا تزریق کلاژن از دو هفته قبل از عمل میکرودرم صورت ممنوع است.

مزایای میکرودرم ابریژن :


  • روش درمانی ایمن و غیر تهاجمی است
  • جوانسازی و ارتقاء سلامت پوست
  • کاهش خطوط ریز و چروک‌های خفیف تا متوسط
  • از بین بردن خط خنده ناشی از پا به سن گذاشتن
  • تحریک سلول‌های فیبروبلاست برای تولید کلاژن بیشتر
  • برطرف شدن آثار زخم و جراحت
  • کاهش لکه‌های رنگی و کک و مک روی پوست
  • افزایش نفوذ پمادهای موضعی که با دقت برای بعد از عمل تجویز شده است
  • عدم احتمال بروز حساسیت به مواد شیمیایی
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • روش درمانی ایده آل برای درمان پوست‌ های حساس به مواد شیمیایی
  • امکان انجام عمل بعد از جراحی‌های زیبایی از طریق انتخاب نوع مناسب کریستال و شدت مناسب مکش دستگاه
  • عدم نیاز به زمان استراحت و بهبودی بعد از عمل
  • عدم هرگونه التهاب احتمالی پوست به خاطر لایه‌ برداری ملایم
  • هزینه پایین (در مقایسه با لیزر و جراحی پلاستیک)
  • ناچیز بودن خطر بروز لکه‌های پوستی به دلیل عدم تولید گرما در طول مدت عمل

معایب میکرودرم ابریژن :


اگر عمل میکرودرم ابریژن توسط یک فرد حرفه ای دارای گواهی مراقبت از پوست صورت گیرد، احتمال خطرات این روش را به حداقل می رساند. بسیاری از این خطرات زمانی حاصل می شود که تحت شرایط غیراستریل و یا در صورت عدم استفاده ی درست از وسایل درمانی صورت گیرد. اگر اپلیکاتورها و وکیوم های میکرودرم به خوبی ضدعفونی نشوند، فرد بیمار را در معرض عفونت های بسیاری قرار می دهند. اگر این وسیله با شدت بالا مورد استفاده قرار گیرد، کریستال های نرم آن که برای لایه برداری از پوست استفاده می شوند، ممکن است پوست را سوراخ کنند.

اگر میکرودرم عمیق انجام شود و پوست تحریک شود، ممکن است لک و تیرگی ایجاد کند. میکرودرم باید ظریف و سطحی باشد. برخی پزشکان به قدری این کار را بد انجام می‌دهند که باعث زخم شدن پوست می‌شوند و این زخم بعدها لک‌های بدی روی پوست باقی می‌گذارد.

در صورت عدم استفاده صحیح از این وسیله ممکن است کریستال ها وارد چشم و التهاب آنها نیز بشوند. عوارض جانبی این وسیله بسیار اندک است و در صورت استفاده ی درست از آن به ندرت چنین مشکلاتی رخ می دهد. مراجعه به یک متخصص پوست ماهر برای انجام میکرودرم، خطرات احتمالی آن را به حداقل می رساند.

عوارض :


هر گونه ناراحتی احساس شده پس از پاکسازی پوست با میکرودرم معمولاً موقتی است. این ناراحتی‌ها می‌تواند شامل قرمز شدن و تورم پوست باشد که این شرایط باید ظرف چند ساعت کاهش پیدا کند. علاوه بر این حساسیت پوست شما به نور خورشید افزایش پیدا می‌کند که این مشکل را می‌توان با استفاده از کرم ضد آفتاب کنترل کرد. استفاده از کرم ضد آفتاب بلافاصله پس از جلسه درمانی لازم و ضروری است.

در برخی موارد ممکن است پس از درمان، سوزش خفیفی در پوست احساس شود.از آنجایی که سابقه ی سلامتی و نوع پوست هر فرد تا حدی منحصر به فرد است، خطرات و فواید میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست) بایستی به صورت موردی در نظر گرفته شود.

میکرودرم ابریژن برای چه کسی مناسب نیست؟


اگر به هر یک از بیماری‌ها و عوارض زیر مبتلا هستید، توصیه می‌شود که از این روش استفاده نکنید:

  • دیابت
  • اگزما (یا التهاب پوستی)
  • پسوریازیس
  • روزاسه
  • جوش صورت و پوستی فعال
  • تبخال (هرپس سیمپلکس)
  • نقص سیستم ایمنی
  • سرطان پوست
  • مصرف داروهای استروئیدی
  • تزریق بوتاکس در ۷۲ ساعت گذشته


کلینیک فروردین با همکاری کادری مجرب و آموزش دیده از متخصصین و بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه ها و جدیدترین روش های روز دنیا در زمینه های زیبایی و جوانسازی پوست در خدمت شما عزیزان می باشد.




مشاوره پوست و مو

۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۸:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن


پوست در معرض عوامل محیطی قرار دارد. با گذر زمان، اشعه ی خورشید، آلودگی و سایر عوامل به پوست آسیب می رسانند. در روش میکرودرم ابریژن کل پوست را در معرض تماس با یک ماده معدنی بی ضرر که همان پودر اکسید آلومینیوم می باشد قرار می دهند که این پودر با داشتن کریستال های ریز باعث می شود که پوست ساییده شده و بافت های مرده پوست و لایه‌های چربی از بین رفته و ترمیم پوست فعال گردد.
یکی از راه های پاکسازی صورت روش میکرودرم ابریژن است که از طریق یک ابزار با حداقل قدرت سایش انجام می‌شود و در این حالت دستگاه به آرامی پوست شما را سایش داده و لایه‌های خارجی ضخیم‌تر و ناخواسته پوست را حذف می‌کند. این نوع از جوان سازی پوست صورت معمولاً برای درمان سوختگی ناشی از نور خورشید، تغییر رنگ، آسیب‌های وارد شده به پوست است.از بین بردن ضخامت پوست منجر به بهتر شدن تبادلات فیزیولوژی پوست و همچنین تحریک کلاژن سازی برای تقویت قوام پوست با تحریک فیبروبلاست ها و شکستن مقاومت پوستی برای همکاری با سایر درمان های دارویی پوستی و موثرتر شدن داروها می شود.
پودر اکسید آلومینیوم توسط دستگاهی بر روی پوست صورت پخش شده و دوباره از روی آن مکیده می شود. این عمل درد و ناراحتی نداشته و عارضه خاصی ندارد، تنها ممکن است تا یک روز مختصری قرمزی روی پوست صورت دیده شود و بعد از آن رفع می شود.
برای انجام این روش آمادگی قبلی نیاز نمی باشد و ضمن انجام، درد و ناراحتی نداشته و بعد از اتمام عمل نیاز به استراحت نداشته و شخص می تواند به محل کار خود مراجعه کند.
روش میکرودرم ابریژن (پاک سازی پوست) به کاهش و یا درمان چروک صورت، خطوط باریک، رفع خط خنده و چروک اطراف چشم ها، درمان جوش، اسکار و لکه های مرتبط با سن، کک و مک، درمان جای جوش و تجمع نامطلوب رنگ دانه های پوستی که ممکن است با گذشت زمان به وجود آیند، کمک می کند.
منافذ باز پوست ممکن است ظاهری ناهموار داشته باشند و این شرایط باعث خجالت زدگی شما در هنگام برخورد با دیگران شود. خوشبختانه، امروزه روش های درمانی متعدد برای بستن منافذ باز پوست وجود دارد که شامل روش هایی مثل مراقبت مناسب از پوست، استفاده از روش های لیزر درمانی، و روش های بستن منافذ باز پوست صورت است.

میکرودرم ابریژن را می توان علاوه بر صورت، برای اصلاح ضایعات گردن، بازوها، پشت دست ها و نیز برای کسانی که پوستی تیره دارند و لایه برداری شیمیایی نمی توانند انجام دهند، به کار برد. این روش بدون درد می باشد و نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی‌حس کنندهای موضعی نیست و ظرف 15 تا 30 دقیقه انجام می شود.

مهم ترین مزیت میکرودرم ابریژن این است که این روش کاملا بی عارضه است. میکرودرم با فواصل زمانی کوتاه قابل انجام است و در پوست هایی با رنگ مختلف و حتی بسیار تیره نیز می توان از این روش درمانی استفاده کرد.

میکرودرم ابریژن برای بهبود چه مشکلاتی استفاده می شود؟


1- رفع جای جوش: فرورفتگی های ناشی از جوش ها و جای آکنه، با میکرودرم قابل رفع است. طی جلسات لازم، پوست صاف و کشیده می شود.

2- جوان سازی پوست: از این روش در درمان چروک های سطحی و کم عمق پوست می توان استفاده کرد. چندین جلسه درمان در این مورد بکار می رود. فواصل درمان را بر حسب وضعیت بیمار می توان تغییر داد.

چروک های خیلی عمیق با این روش درمان نمیشوند، ولی قوام کلی پوست پس از چند جلسه درمان بهتر خواهد شد و پوست شفاف تر و محکم تر می شود.

3- لک های پیری یا کبدی: لک های پیری مربوط به نور آفتاب بوده و یا در سنین بالا در پوست های روشن دیده می شوند. این لک ها با میکرودرم ابریشن قابل درمان می باشند.

4- لک های حاملگی: مهم ترین اثر میکرودرم ابریژن، کمرنگ یا محو کردن لک های حاملگی یا ملاسما است، مخصوصا اگر همزمان با آن از داروهای لک بر (تحت نظر پزشک) استفاده شود.

5- جای جوش (اسکار) آبله مرغان: اسکارها نباید زیاد عمیق باشند و معمولا بر حسب نوع اسکار و محل و عمق آن، به چندین جلسه درمان هفتگی نیاز دارد.

6- کوچک کردن منافذ پوستی: منافذ باز پوست یکی از مشکلات عمده در خانم ها می باشد. یکی از راه های درمان این مشکل استفاده از میکرودرم ابریشن است.

بعد از چند جلسه درمان به علت بافت سازی و محکم تر شدن پوست، منافذ پوستی نیز کوچک تر می شوند.

7- برطرف کردن تاتو یا خالکوبی: تاتو و خالکوبی های سطحی پوست را می توان با این روش درمان کرد.

8- تمیز کردن پوست و از بین بردن جوش های سرسیاه: برای از بین بردن جوش های سر سیاه که بسیار شایع می باشند نیز می توان از میکرودرم ابریژن استفاده کرد. کاهش جوش های سر سیاه پوست به کم شدن ضایعات جوش‌های غرور جوانی نیز کمک خواهد کرد.

9- درمان ترک های پوستی: در درمان ترک های پوستی در زمان حاملگی یا چاقی و بلوغ نیز می توان از این روش استفاده نمود که البته خیلی خوب به درمان پاسخ نمی دهد.

10- چروک گردن: برای درمان چروک های ناحیه گردن و ضایعات این ناحیه نیز می توان از میکرودرم استفاده کرد.

بعد از انجام میکرودرم ابریژن، تا حد امکان زیر نور آفتاب قرار نگیرید و در صورت نیاز از کرم ضدآفتاب به میزان کافی استفاده کنید

روش انجام میکرودرم ابریژن :


- در ابتدا پوست تمیز می شود و از آرایش و چربی کاملا پاک می شود.

- سپس به مدت لازم، بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که توسط پزشک تعیین می گردد، سایش در جهات مختلف و روی قسمت های مختلف انجام می شود.

- مدت انجام عمل میکرودرم حدودا 15 تا 20 دقیقه می باشد. می توان آن را هر دو هفته یا هر هفته یا هر ماه یک بار (بسته به بیمار) انجام داد.

- تعداد جلسات انجام میکرودرم در افراد مختلف متفاوت است و می تواند حدودا 8 تا 10 جلسه باشد.

- پس از خاتمه درمان، صورت پاک و شسته می شود. یک کرم قابض (مثل اسید دوزنگ یا کالامین) به محل سایش مالیده می شود.

مراقبت های لازم پس از میکرودرم ابریژن :


- حتی المقدور زیر نور آفتاب قرار نگیرید و در صورت نیاز از کرم ضدآفتاب به میزان کافی استفاده کنید.

- ماساژ صورت و کشیدن لیف ممنوع است.

- استفاده منظم از کرم مرطوب کننده توصیه می شود.

تعداد جلسات درمانی :


فقط با یک جلسه درمان با روش میکرودرم ابریژن پوست شما بسیار صاف و نرم می‌شود. به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن و پاکسازی و روشن کردن پوست، لازم است یک مجموعه متشکل از ۵ جلسه درمانی با حدود ۲ هفته فاصله برای بیمار انجام شود. پس از تکمیل درمان، اغلب بیماران برای نگهداری پوست از این جلسات درمانی هر ۲ تا ۳ ماه استفاده می‌کنند.

نتایج :


نتایج حاصل از درمان میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست ) تقریبا بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده هستند. تنها یک جلسه درمان میکرودرم ابریژن به بهبود رنگ، حالت و سلامتی پوست کمک می کند. پس از درمان، پوست، ظاهری با طراوت، صاف و نرم خواهد یافت. بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که فرد چندین بار به فاصله ی دو یا سه هفته تحت درمان میکرودرم ابریژن قرار گیرد.

هزینه :


هزینه میکرودرم صورت بستگی به فاکتورهایی مثل تعداد جلسات درمانی دارد. به هر حال هزینه و قیمت روش پاکسازی پوست صورت با روش میکرودرم ابریژن ارزان‌تر از سایر روش‌های جراحی زیبایی مورد استفاده برای جوان و شاداب سازی صورت است و به طور خاص هزینه میکرودرم بسیار کمتر از روش هایی چون جراحی لیفت صورت می باشد.


کلینیک فروردین با همکاری کادری مجرب و آموزش دیده از متخصصین و بهره گیری از پیشرفته ترین دستگاه ها و جدیدترین روش های روز دنیا در زمینه های زیبایی و جوانسازی پوست در خدمت شما عزیزان می باشد.


میکرودرم ابریژن


مشاوره پوست و مو
۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۲:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

فیلر لب (برجسته ساختن لب)

فیلر لب (برجسته ساختن لب)


برجسته سازی لب یک روش زیبایی برای پر کردن و برجسته کردن لب شماست. امروزه استفاده از فیلرهای پوستی برای برجسته سازی بسیار رواج پیدا کرده است.

مواد فیلر یا پر کننده ترکیبات مختلفی هستند که در گذشته بیشتر از سیلیکون برای این منظور استفاده می شد ولی به علت احتمال وجود عوارض نا خواسته امروزه بیشتر از ترکیبات هیالورونیک اسید استفاده می شود. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، این ماده به طور طبیعی در پوست و دیگر بافتهای ما وجود دارد و سبب قوام پوست می شود، در ضمن نقش تغذیه ای هم دارد و به سبب توانایی جذب آب، به پوست حجم هم می دهد. ترکیبات موجود از این ماده به طور آزمایشگاهی و با روش تخمیر حاصل می شوند و بصورت فیلر در سرنگ های آماده برای تزریق توسط پزشک متخصص پوست آماده می شوند بنابراین خطر انتقال بیماری صفر و خطر ایجاد حساسیت بسیار اندک بوده و نیازی به تست حساسیت نیز نخواهد بود. انواع مختلفی از اسیدهای هیالورونیک وجود دارند که از نظر فرمول، غلظت و ماندگاری با هم فرق دارند. برای انتخاب اسید هیالورونیک مناسب حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. اسید هیالورونیک ماده ای بدون رنگ و شفاف و ژله ای شکل است و به افزایش حجم لب کمک می کنند. این نوع فیلرهای پوستی، فیلرهای اسید هیالورونیکی نامیده می شوند.

با کمک تزریق فیلر لب چه تغییراتی می توان در لب ها ایجاد کرد؟


از فیلرهای تزریقی برای بهبود حالت لب‌ها و ایجاد ظاهری توپر ولی طبیعی در آن‌ها استفاده می‌شود. با افزایش سن، لب‌ها لاغر و باریک شده و خطوط عمودی در اطراف آن‌ها ایجاد می‌شوند که یک نشانه‌ی آشکار پیری می‌باشند. لب‌های توپر و برجسته ظاهری جوان و شاداب را در فرد ایجاد می‌کنند درحالی‌ که داشتن لب‌های لاغر و باریک ظاهر صورت را پیر و پژمرده نشان می‌دهد.

با استفاده از روش مناسب تزریق فیلر لب و البته فیلر مناسب می توان شکل لب ها را مشخص تر کرد و به آن ها حجم داد. به عبارت دیگر افرادی که حدود لب های آن ها مشخص نیست و یا حجم لب آن ها کم است می توانند با تزریق فیلر ظاهر لب های خود را بهتر کنند. در ضمن با تزریق فیلر می توان خطوط اطراف لب بویژه خطوط اطراف لب فوقانی را (که در اثر افزایش سن ایجاد می شوند) از بین برد.

بعد از تزریق فیلر در لبه لب حدود لب مشخص تر می شود و و لب مختصری به سمت خارج بر می گردد. تزریق فیلر به داخل جسم لب سبب حجیم شدن لب می شود. بلافاصله بعد از تزریق می توانید تاثیر آن را ببینید.

در مورد تزریق فیلر در لب ها چه نکاتی را باید بدانیم؟


اگر می خواهید با تزریق فیلر لب های خود را زیباتر کنید، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • با تزریق فیلر می شود به لب ها حجم داد و یا حدود آن ها را مشخص کرد، اما نمی توان شکل لب را عوض کرد. بنابراین از پزشک خود نخواهید شکل جدیدی به لبهای شما بدهد.
  • برای آن که حدود لب مشخص شود؛ فیلر در محلی تزریق می شود که پوست صورتی لب به پوست معمولی صورت می رسد. به این محل لبه ورمیلیون می گویند و برای این که حجم لب بیشتر شود، فیلر به داخل جسم لب تزریق می شود. معمولا هر دو تزریق با هم انجام می شود تا لب شکل مطلوب تری پیدا کند.
  • افرادی که لب های بسیار نازک دارند، بهتر است فیلر تزریق نکنند، چرا که ممکن است به سبب تزریق لب ها به سمت جلو برجستگی پیدا کنند و حالتی شبیه به منقار اردک ایجاد شود.
  • از نظر زیبایی ارتفاع لب فوقانی از روبرو باید مختصری بیش از نصف ارتفاع لب تحتانی باشد.

نتیجه تزریق فیلر لب چه موقع ظاهر می شود؟


بلافاصله بعد از تزریق می توانید مشخص شدن حدود لب و حجیم شدن لب ها را ببینید. البته به سبب تورم محل تزریق ممکن است نتیجه نهایی تا چند روز قابل مشاهده نباشد. یادتان باشد که به دنبال تزریق در لب بسرعت لب ها ورم می کنند و این تورم 3 تا 5 روز طول می کشد. بنابراین در نهایت حجم لب ها کمتر از آنچه خواهد بود که بلافاصله بعد از تزریق می بینید.

دوام اثر فیلر تزریق شده برای لب چقدر است؟


مدت اثر فیلر بستگی به نوع فیلر تزریقی دارد. فیلرهایی از جنس اسید هیالورونیک معمولا حداقل یک سال باقی می مانند. البته توجه داشته باشید از آن جا که لب ها متحرک هستند، ممکن است فیلر تزریق شده در آن ها زودتر از نواحی دیگر صورت نظیر خطوط خنده جذب شود.

عوارض :


  • تورم و کبودی
  • قرمزی و تندرنس در ناحیه تزریق
  • خونریزی از ناحیه تزریق
  • کبودی شدید که تا 7 الی 10 روز ماندگار شود
  • غیر قرینگی لب به علت تزریق غیر قرینه
  • توده و برجستگی  نامناسب لب
  • تزریق به داخل رگ و از بین رفتن قسمتی از بافت
  • زخم ،اسکار و سفت شدن لب
  • واکنش آلرژیک، قرمزی تورم و خارش

مزایای فیلر لب :


  • حین تزریق میتوان به لب شکل داد
  • کنترل میزان حجم دهی لب : پزشک شما حین تزریق با در نظر گرفتن شیوه های زیبایی به لب شما شکل می دهد.
  • درمان تدریجی: پزشک میتواند تزریق را در جلسات متعددی انجام دهد تا زمانی که نتیجه مورد نظر حاصل شود.
  • برجستگی های ناخواسته قابل رفع هستند: هر گونه برجستگی ایجاد شده بدلیل حرکات لب قابل رفع هستند.
  • کبودی اندک: درمقایسه با سایر فیلر ها کبودی و تورم اندک است.
  • ماندگاری: میزان ماندگاری تقریبا طولانی است ولی مادام العمر نیست.
  • عدم واکنش آلرژیک ناخواسته: چون فیلرهای هیالورونیک اسید از موادی مشابه بدن ساخته شده اند احتمال آلرژی بسیار ناچیز است.

برای تزریق نیاز است پزشک معالج شما یکی از تخصص های زیر را داشته باشد :


  1. تخصص پوست و مو
  2. جراحی پلاستیک

بهتر است پزشکی با تجربه جهت انجام این عمل انتخاب کنید برای این کار به هر فردی مراجعه نکنید زیرا این کار ریسک زیادی دارد. پس بایستی به متخصص با سابقه ای که به او اعتماد دارید مراجعه نمایید لذا در رابطه با تخصص ها و مدارک پزشک سوال نمایید.

در صورت ابتلا به مشکلات زیر از تزریق فیلر خودداری کنید :


  • عفونت فعال مثل هرپس دهانی
  • دیابت کنترل نشده
  • لوپوس
  • اختلالات انعقادی
  • در صورتی که سابقه تبخال در اطراف لب دارید قبل از انجام عمل به پزشک معالجتان اطلاع دهید تا داروی مناسب برایتان تجویز شود .


در صورتی که هرگونه دارویی استفاده میکنید چه داروهای نسخه شده توسط پزشک چه مکمل ها حتما به پزشک معالج اطلاع دهید .

نکات قابل توجه :


برای کاهش درد تزریق ژل میتوان ناحیه را با بی حسی موضعی بیحس نمود یا با تزریق ماده بی حسی توسط پزشک معالج بی حس کرد پس از بی حسی مناسب با سوزن هایی بسیار ظریف و مخصوص ژل لب تزریق می شود.

ممکن است یخ برای کاهش درد و کبودی استفاده شود ولی هیچ گونه فشاری نبایستی در ناحیه تزریق ایجاد شود.

 بلافاصله پس از تزریق از رژ لب و بوم لب استفاده نشود.

بلافاصله پس از تزریق شاهد تغییر در ناحیه لب خواهید بود.

هزینه ها :


هزینه ها شامل :

  1. هزینه حق العمل جراح
  2. هزینه بیمارستان یا محل تزریق
  3. هزینه بیحسی یا بی هوشی
  4. هزینه دارو ( فیلر و .. )


رضایت شما مهمتر از هزینه ای است که می پردازید. وقتی که یک جراح پلاستیک را برای تزریق فیلر انتخاب می کنید در نظر داشته باشید که تجربه وی و راحتی شما مهمتر از پولی است که پرداخت می کنید .


کلینیک فروردین با استفاده از فیلرهای درجه یک تمامی خدمات تزریق ژل را زیر نظر دکتر متخصص انجام میدهد. همچنین پک فیلر نزد مراجعه کننده باز شده و شناسنامه بین المللی فیلر در اختیار ایشان قرار میگیرد.


فیلر لب

فیلر لب

فیلر لب

فیلر لب

تزریق ژل لب

برجسته سازی لب با فیلر

تزریق ژل لب





۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۲:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

فیلر (ژل) چیست؟

فیلر


برجسته سازی با هرماده ومتریالی که باشد درعلم پزشکی به آن فیلر میگویند .همانطورکه میدانید فیلر درلغت به معنای پرکننده است ووقتی لب یا گونه یا هر جای دیگراز بدن را با ماده ای پرمیکنیم وبرجسته سازی انجام میشود در علم زببایی به معنای آن است که آن قسمت را فیلر کرده ایم. پس فیلر یا پرکننده به طیف گسترده ای از مواد گفته میشود که با تزریق آن در پوست، آن قسمت از پوست را پر وبرجسته میکنیم.

فیلرها برحسب نوع ماده به کار رفته در آن، که ماده ای صناعی، طبیعی و یا بیولوژیک باشد انواع گوناگونی را شامل میشوند .درگذشته از مواد سنتتیک استفاده میشد که به علت عدم سازگاری وعوارض زیاد منسوخ شد. همچنین از کلاژن هم به عنوان فیلر استفاده میشود که درگذشته منشا حیوانی داشت ودر حال حاضر از نوع انسانی آن استفاده میشود که در هر صورت احتمال پس زدن وحساسبت را درپی دارد.

امروزه فیلری مورد تایید است که درپوست ایجاد حساسیت نکند و از نظر ساختمان مولکولی مشابه با پوست باشد وهمچنین ایجاد سرطان درآینده از عوارض دراز مدت آن نباشد که سر دسته این فیلر، ژل های هیالورنیک اسید میباشند که به علت داشتن ویژگی های یاد شده مورد استقبال پزشکان وبیماران قرار گرفته است. اما چیزی که بین مردم به اشتباه رواج دارد به کاربردن واژه پروتز برای تمام انواع فیلرها می باشد مثلا شخصی که به لبش ژل تزریق کرده را میگویند پروتز لب انجام داده است که این ازنظر علمی صحیح نیست زیرا پروتز به چیزی گفته میشود که دربیرون از بدن تولید میشود تا جایگزین عضوی از بدن شود. البته درعلم زیبایی از پروتز لب و گونه و چانه وغیره نیز استفاده میشود. این پروتزها معمولا ازجنس سیلیکونی میباشند و طی عمل جراحی توسط جراح پلاستیک در لب یا گونه یا سینه و یا هرجای دیگری قرارمیگیرد.

کاربرد ژل ها در پوست چیست ؟


با بالا رفتن سن، صورت حجم طبیعی‌اش را از دست می‌دهد. نتیجه‌ی کلی کاهش حجم،پوستی چروکیده و پیر است. درما فیلرها، یک نوع روش زیبایی غیر جراحی هستند که چین و چروک‌های پوست را پر می‌کنند. ماده‌ی کاشت مستقیما زیر پوست تزریق می‌شود تا حجم چانه و گونه‌ها را افزایش دهد، جوانی و احساس پری پوست را بازگرداند، و نقص‌های جزئی صورت را برطرف کند.

مهمترین کاربرد ژل در پوست، پرکردن چین ها و چاله های عمیق در پوست است مثلاً خطوط خنده یا خطوط عمیق در ناحیه اخم و گاهی چین های عمیق در اطراف چشم و همچنین برای گونه گذاری خصوصاً خانم هایی که دچار لاغری صورت هستند و یا اینکه صورت نسبت به بدن لاغرتر است.

فیلرها همچنین برای ضخیم و حجیم کردن لب ها و بهتر کردن ظاهر زخم های فرو رفته نیز بکار می روند.

اکثر فیلرهایی که در کشورهای معتبر اروپایی خصوصاً اروپای غربی و آمریکا ساخته می شوند و مورد تایید سازمان های معتبر در دنیا بوده و برچسب وزارت بهداشت کشورمان را نیز دارند، کاملاً بی عارضه هستند.

چه زمانی استفاده از ژل توصیه می شود؟


  • برای اصلاح گودی زیر چشم

پر کردن گودی چشم با فیلر

برجسته سازی لب با فیلر

  • برای پرکردن یا کاهش عمق خطوط خنده ( چین های نازولبیال ) 

رفع خطوط لبخند

  • اگر شما چین و چروک عمیق دور چشم ها،ابروها یا دهانتان دارید.

رفع چین و چروک صورت

  • در مواردی که در اثر مشکلاتی مانند سالک یا آکنه زخم‌های عمیق و گود دارند.


  • اگر شما تمایل به تغییر در برجستگی و حجم لب و چانه و فک تحتانی تان دارید.

تغییر حجم لب

  • برای بر طرف کردن خطوط Marrionette ( خطوطی که از گوشه لب به طـرف چـانه کــشیده می شوند)


  • اگر شما مایل به جراحی و اعمال تهاجمی برای جوانسازی نبوده یا به‌ دلایلی جراحی در شما مجاز نباشد.

جوانسازی پوست دست

  • برای بر طرف کردن آن دسته از خطوط اخم که در حالت استراحت دیده می شوند و با تزریق بوتاکس به تنهایی برطرف نمی شوند.

رفع خط اخم

رفع خطوط پیشانی

انواع مختلف فیلرها :


همانطور که گفتیم فیلرها یا پرکننده‌ها موادی ژل مانند هستند که برای پر کردن شیارهای عمیق شده پوست، چروک‌ها، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها، پر کردن اسکارها و لیفتینگ پوست به کار می‌روند. از آن جایی که فیلر‌ها می‌توانند باعث حجم دهی خوب و نتایج قابل رویت در همان جلسه شوند و نیز هزینه و سختی کمتری از انجام جراحی‌های زیبایی دارند، لذا امروزه در جوان سازی پوست با استقبال بسیاری رو به رو گردیده اند .البته در امر جوانسازی پوست، استفاده توام از فیلرها همراه با تزریق توکسین بوتولونیم و لیزردر فواصل مختلف می‌تواند نتایج قابل قبول‌ تری را ایجاد نماید.

  • انواع مختلفی از فیلرها تولید شده‌اند ولی بیشترین نوع مورد استفاده در دنیا فیلر‌هایی از جنس «اسید هیالورونیک» هستند. هیالورونیک اسید به طور طبیعی و با غلظت بالا در بافت زمینه‌ای پوست و در بافت‌های نگه دارنده ای مثل غضروف و مایع مفصلی بدن ما وجود دارد که با افزایش سن غلظت و مقدار آن کاهش می‌یابد و این کاهش در پوست مسبب ایجاد شلی و چروک می‌باشد. بنابراین تزریق فیلرهایی از این جنس می‌تواند باعث ترمیم و احیاء چروک‌ها، پر کردن شیار‌های طبیعی مثل خطوط خنده و خطوط لبی چانه‌ای و همچنین سفتی و لیفتینگ پوست شود. اکثر فیلرهای از جنس اسید هیالورونیک بین شش ماه تا یکسال دوام دارند.


  • نوع دوم فیلر‌ها که امروزه استفاده می‌گردند از جنس «کلسیم هیدروکسید آپاتیت»‌ می‌باشد. این ماده معدنی که مشابه ترکیب طبیعی موجود در استخوان انسان است از قوی ترین فیلر‌های موجود بوده و برای پر کردن شیار‌های عمیق تر استفاده می‌گردد. از این فیلر برای گونه گذاری و پر کردن حاشیه‌های صورت هم استفاده می‌شود. این فیلر نیز دایمی نبوده و به طور متوسط بعد از یک و نیم سال تجزیه شده و از بین می‌رود.


  • نوع سوم فیلرها که از جنس «پلی لاکتیک اسید» و یا «پلی کربو لاکتون‌ها» هستند، پس از تزریق در محل سبب تحریک تولید کلا‍‍‍‍ژن‌ها می‌گردند و عمدتا جهت پر کردن شیار‌های نیمه تحتانی صورت به کار می‌روند. این مواد بر خلاف سایر فیلر‌ها نتایج فوری نداشته و در عرض دوره چند ماهه باعث کلاژن سازی گردیده و نتایج اثر خود را نشان می‌دهند.


  • نوع بعدی فیلرها در واقع از جنس «چربی» بدن خود فرد هستند که طی مراحل لیپوساکشن از نواحی چربی دار بدن گرفته و پس از خالص‌سازی به منظور حجم دهی و یا رفع چروک‌های عمیق در همان جلسه به عمق پوست تزریق میگردند که به مجموع این فرایند «لیپوترانسفراتولوگوس» گفته می‌شود.


  • فیلرهای با ماندگاری طولانی‌تر یا «نیمه ماندگار» هم وجود دارند که از میکروسفرهای ماده‌ای به نام «پلی متیل متاکریلت» در ترکیب با کلاژن هستند و برای چروک‌های عمیق‌تر و ایجاد حجم در گونه‌ها و لب‌ها بکار می‌روند. فیلرهای دیگر ماندگار از جنس «سیلیکون» و «پارافین» هم وجود دارند که بدلیل احتمال بالای عوارض جانبی دیگر مقبول نیستند. لازم به ذکر است که فیلرهایی از جنس کلاژن (شامل نوع گاوی و بیولوژیک) نیز وجود دارند که بدلیل ایجاد واکنش‌های آلرژیک زیاد مورد استفاده نمی‌باشند.


طی تزریق فیلر چه اتفاقاتی می‌افتد؟


ابتدا پزشک متخصص شما را معاینه و نواحی از پوست و صورت شما را که نیاز به بازسازی دارد ارزیابی کرده و با شما در میان می‌گذارد، سپس نقاط خاصی در صورت علامت‌گذاری می‌گردد، محل‌های تزریق توسط یک ماده‌ ضد میکروبی پاک شده و با بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می‌گردد. انجام تزریق در هر ناحیه فقط چند دقیقه طول می‌کشد، سپس نواحی علامت گذاری شده پاک و محل تزریق به کمک یخ سرد و توسط پزشک ماساژ داده می‌شود.
چند ساعت بعد از انجام تزریق شما می‌توانید با ملایمت (بدون اعمال فشار در نواحی درمان شده) آرایش کنید. قابل ذکر است که اصلاح خطوط و چروک‌های عمیق و اسکار‌ها نیاز به تزریق‌های متعدد داشته و با یک جلسه و یا مقدار کم فیلر نتایج کاملا قابل قبول بدست نمی‌آید.

مزایای تزریق ژل :


  • نتایج فوری مشخص می شوند.
  • تزریق ژل ازکارافتادگی ایجاد نکرده و عوارض بسیار خفیفی در بر خواهد داشت.
  • ژل ها نتایج تقریباً نامحسوسی ایجاد می کنند که می توانند انتظارات شما را از تغییر برآورده نمایند.
  • تزریق ژل و پرکننده های بافتی سریع انجام می شود و حداکثر به استفاده از یک بی حسی موضعی نیاز دارند.
  • فیلر ها از ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید و کلاژن ساخته‌شده‌اند که هر دو موادی طبیعی و موجود در بدن می‌باشند.

معایب تزریق ژل :


  • نتایج بستگی به مهارت و دانش تزریق کننده دارد.
  • هزینه‌ و قیمت تزریق فیلر در طول زمان افزایش پیدا می‌کند.
  • تزریق ژل عملی موقتی بوده و حداقل هر ۶ ماه یک بار نیاز به بازسازی دارد.
  • بدن برخی از افراد نسبت به تزریق ژل پاسخ منفی ایجاد می‌کند و ممکن است تورم و کبودی را بدنبال تزریق تجربه نمایند.

عوارض انواع فیلرها :


عوارض انواع فیلرها متغییر بوده بسته به میزان ماندگاری و نوع فیلر می باشد و شامل

  • فیلرهائی که از منابع غیرانسانی تهیه می گردند باید روی فرد تست شود ( از لحاظ وجود آلرژی یا همان حساسیت )
  • عفونت در محل تزریق
  • فیلرهائی که محلول خالص نمی باشند حاوی ذراتی هستند که به مرور زمان با حرکات صورت و افزایش سن تجمع پیدا کرده و در نهایت بصورت یک توده در می آیند و ممکن است جهت خارج سازی نیاز به جراحی شود .
  • جوش زدن پوست
  • ایجاد آنتی بادی باعث شود که در مراحل بعد فیلر زودتر جذب گردد
  • عدم قرینه سازی
  • خونریزی ، تورم ، کبودی
  • جابجائی فیلر از محل اصلی و فلج موقت عضلات ناحیه خاص در صورت
  • تخریب پوست
  • داروهای پوستی ، خارش ، التهاب
  • قرمزی پوست
  • حساسیت پوست
  • ترمیم کمتر و یا بیشتر از حد انتظار چین و چروک ها

 دوره نقاهت :


نتایج تزریق فیلرها بلافاصله ظاهر می گردد. بلافاصله بعد تزریق ممکن است :

  • مختصری التهاب یا کبودی وجود داشته باشد
  • قرمزی و بیحسی موقت
  • احساس کنید بیش از حد نیاز، تزریق شده است

کلیه مسائل فوق طی چند ساعت تا چند روز ازبین خواهد رفت و با گذاشتن یخ این بهبودی سریعتر خواهد بود. در صورت تزریق چربی مسائل فوق تا چند هفته باقی خواهد بود.

 

نتایج :


نتایج دائمی نمی باشد حتی اگر فیلر از انواع دائمی یا غیرقابل جذب باشد. از طرفی افزایش سن و جذب فیلر در طی زمان باعث تغییرات می شود و اگر مجددا تزریق انجام ندهید به شکل اولیه برخواهید گشت. حتی در صورت استفاده از فیلرهای دائمی با گذشت زمان با جابجائی فیلر شکل اولیه از دست خواهد رفت و نیاز به جراحی جهت خارج کردن خواهد بود و بافت نرم صورت نیز فرم اولیه خود را از دست خواهد داد. مراحل بعدی تزریق سریعتر خواهد بود زیرا نیاز به مشاوره کامل نمی باشد و بعد از اخذ رضایت نامه بلافاصله قابل انجام است.

هزینه ها :


هزینه ها شامل

  • هزینه حق العمل جراح
  • هزینه بیمارستان یا محل تزریق
  • هزینه بیحسی یا بی هوشی
  • هزینه دارو ( فیلر و .. )


کلینیک فروردین با استفاده از فیلرهای درجه یک تمامی خدمات تزریق ژل را زیر نظر دکتر متخصص انجام میدهد. همچنین پک فیلر نزد مراجعه کننده باز شده و شناسنامه بین المللی فیلر در اختیار ایشان قرار میگیرد.




مشاوره پوست و مو

۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند

لیفت صورت با نخ

لیفت با نخ


امروزه روش لیفت با نخ یکی از جدیدترین روش هایی است که برای جوانساری صورت و گردن مورد استفاده قرار می گیرد . بنا بر نتایج به دست آمده این روش تاثیرگذاری بالایی داشته و بدون ایجاد هرگونه شکاف یا برش انجام میشود. در روش لیفت با نخ هیچ نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد. در این عمل نخ های مخصوصی بوسیله سوزن های بسیار باریک وارد پوست شده و پوست و عضلات آن قسمت را به بالا می کشند و از طرفی باعث کلاژن سازی و جوانسازی پوست نیز میگردند. مراقبت های محیطی مانند آفتاب و مصرف روزانه آب و سبزیجات به ماندگاری بالا و چند ساله این روش کمک فراوانی می کند.

نخی که از آن در انجام عمل لیفت با نخ استفاده می شود از پلی دی اکسانون و یا پلی لاکتیک اسید ساخته شده است که برای زمان های زیادی در جراحی قلب و چشم استفاده شده و کاملا قابل جذب است. البته انواع نخ های دیگری نیز وجود دارند که قابل جذب نبوده تا 50 سال ماندگاری دارند.

لیفت با نخ چه تأثیری بر پوست صورت شما دارد؟


یکی از شایع‌ترین عوارض ناشی از پیری، شُل شدن و افتادگی پوست صورت به ویژه در اطراف خط فک می‌باشد. در گذشته، برطرف کردن این نشانه‌های اجتناب ناپذیر پیری فقط با انجام عمل‌های جراحی سخت و تهاجمی امکان‌پذیر بود، اما امروزه با تحقیقات وسیعی که در این زمینه انجام شده است عمل کشیدن پوست صورت با نخ برای این منظور معرفی شده و در کلینیک‌ زیبایی فروردین در دسترس شما قرار گرفته است. این عمل مبتکرانه در عرض تنها 30 دقیقه پوست صورت را کشیده و محکم می‌کند، نتایجی بادوام و ماندگار حاصل می کند و هیچ نیازی هم به استراحت بعد از عمل ندارد.

در زمان انجام این عمل، یکی از پزشکان متخصص ما نخ‌ لیفت تجزیه شونده و سازگار با بافت‌های زنده را در قسمت‌هایی از صورت که قبلاً جای آن مشخص شده است، جایگذاری می‌کند. به این ترتیب بعد از یک دستکاری ملایم و ظریف در پوست صورت، شکل و ساختار آن به طور قابل توجهی بهبود پیدا می کند. به منظور دستیابی به نتایج طبیعی‌تر و جوانسازی کامل پوست صورت، می توان عمل لیفت و کشیدن پوست صورت با نخ را همراه با عمل‌های بوتاکس یا تزریق ژل نیز انجام داد.

لطفاً به خاطر داشته باشید که نتایج عمل لیفت پوست با نخ به صورت دائمی نخواهد بود، زیرا نخ‌ لیفت حالت تجزیه‌پذیر دارد و بعد از گذشت 12 تا 18 ماه به طور طبیعی تجزیه خواهد شد.

انواع نخ برای لیفت کردن و کشیدن


دو نوع اصلی نخ وجود دارد. در لیفت با نخ ، نخ‌های کوچک به اندازه چند سانتی‌متر هستند که در هر نقطه‌ای از بدن قرار می‌گیرند (حتی در پوست اطراف دستگاه تناسلی زنان که یک درمان محبوب است)، تا کلاژن‌ها را تحریک و پوست را سفت کنند. نوع دیگری وجود دارد که به آن «کاگ» (دندانه‌دار) می‌گویند، طول آن تقریباً ۶ تا ۱۲ سانتی‌متر است و روی آن قلاب‌های کوچکی وجود دارد که به پوست چنگ می‌زنند و آن را می‌کشند. با تقبل هزینه لیفت صورت با نخ کاگ‌ها همراه با یک کانولا یا ماسوره‌ی دارای لبه‌ی ضخیم  روی پوست قرار می‌گیرند. این کار ابتدا با ایجاد یک سوراخ کوچک و با یک سوزن عادی انجام می‌شود.

هم اکنون تقریبا در همه جا به خصوص اروپا و آمریکا لیفت با نخ های PDO متداول شده است. استفاده از نخ های قابل جذب PDO یکی از روش مطرح شده برای لیفت صورت و بدن می باشد . ماده اصلی این نخ ها POLYDIOXANONE میباشد که سالهاست که در جراحی های داخلی مورد استفاده قرار گرفته است و بیضرر بودن آن به اثبات رسیده است .

نحوه اجرای این پروتکل درمانی برای پزشک مجرب و آموزش دیده نسبتا آسان و با ریسک پایین است.پس از جای گزاری نخ ها اتفاقاتی رخ میدهد که موجب تحریک کلاژن سازی و سلول سازی پیرامون نخ ها میگردد ، لیکن این یک روش کلاژن سازی صرف نیست .این نخ ها قابل جذب بوده و بر اساس نوع و برند، زمان بازجذب متفاوتی دارند.در این روش قرار دادن نخ های خاصی در زیر پوست موجب یک واکنش التهابی خفیف ایجاد میشود که این واکنش التهابی کلاژن سازی و افزایش گردش خون را در پی دارد که به آن امبدینگ یا لیفت با نخ یا ترد لیفت Thread lift می گویند. بدین ترتیب در روش امبدینگ در ناحیه زیر پوست داربستی تشکیل میشود که میتواند پوست رامحکم تر در جای خود نگه دارد .حدود ۳۰ درصد از اثرات لیفت در همان روزهای اول قابل مشاهده است و مابقی اثرات لیفت حدود چهار ماه بعد از قراردادن نخ های امبدینگ شروع میشود .پس از جذب نخ ها ،کلاژن های ساخته شده مسئول ادامه جریان لیفت خواهند بود . از امبدینگ برای لیفت صورت و گردن ، پستان ، شکم و …استفاده میشود. نتایج لیفت صورت با نخ واقعا شگفت انگیز است .

انواع مختلفی از نخ ها در این روش ( امبدینگ  لیفت صورت و بدن ) استفاده میشود مانند :


  • (Mono filament)  Polydioxanone

 که به اختصار به آن PDO میگویند نخ تک رشته ای است و خیلی اثرات لیفت ندارد .

  • PDO-COG

نخ تک رشته ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی میباشد این برجستگی ها باعث افزایش سطح تماس میشود که خود موجب التهاب و کلاژن سازی بیشتر میگردد و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد میکند.

  • Polyglycolide (PGA)

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد اول اینکه چند رشته ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست میشود و دوم اینکه نخ PGA بهمراه خود گلیکولیک اسید دارد که آنهم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی  بیشتر میشود

در مجموع این نخها ۱۰ درصد بیشتر از نخ های دیگر التهاب ایجاد میکنند و نتایج بهتری دارند.

  • Hurricane یا screw

در این سیستم نخ بشکل مارپیچ کار گذاشته میشود لذا بهمین بدلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت میگردد که خود باعث التهاب و کلاژن سازی بیشتر می گردد. این نخ ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و درکنار نخ های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند .

  • Tornado

در این مدل دو رشته نخ دور هم تابیده شده اند، لذا موثرتر هستند

  • Tornado Screw

در این مدل دو رشته نخ دور هم تابیده شده را بدور یک سوزن بشکل مارپیچ کار گذاشته میشود و بیشترین طول را دارد و بهترین انتخاب می باشد.

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن سازی و خونرسانی بیشتر میگردد. این سوزنها و نخها وابسته به محل کارگزاری که میتواند صورت یا بدن باشد در ضخامتهای مختلف و با طولهای مناسب هر محل موجود میباشند.

مراحل انجام لیفت صورت با نخ


به صورت کلی لیفت صورت با نخ ۵ مرحله را شامل می شود: که شامل :۱- وارد کردن ۲– استقرار ۳ – مهار ۴- تعلیق ۵ – تثبیت است. به صورت مختصر برای آشنایی ما با این مراحل توضیحاتی را ارائه میکنیم.

با یک برش کاملا کوچک در بخش تمپورال سر٬ نخ های مخصوص اصطلاحا کاشته می شود ( قرار داده می شود). این بخش دقیقا در بین موهای جلوی گوش است. نباید نگران نخ ها باشید چرا که جنس آنها از پلی پروپیلن است و سازگاری خاصی با بدن دارند. جنس نخ ها به گونه است که هم عمل لیفتینگ (بالا کشیدن) انجام میشود و هم اثر بازسازی و نوسازی …

آیا نخ ها در این تکنیک ثابت هستند؟


به دو دسته کلی میتوان تقسیم کرد : الف – قابل جذب / ب – غیر قابل جذب
تجربه نشان داده است نخ های قابل جذب حدود ۱۵ ماه در محل خود باقی می مانند٬ اما به خاطر خارهای روی نخ و واکنش فیبروزی که ایجاد میشود٬ اثر بالابرنده آنها بیشتر از حد معمول است٬ حتی ممکن است اثر بالابرنده آنها تا ۵ سال حفظ شود.

قبل از عمل


قبل از آنکه شما عمل لیفت صورت با نخ را انجام دهید، لازم است ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک جراح خود داشته باشید تا مشخص شود که آیا کاندیدای خوبی برای این عمل هستید یا خیر. در جلسه مشاوره شما فرصت دارید تا هر سؤالی که احتمالاً در مورد این عمل برای شما مطرح است را از پزشک خود بپرسید. اگرچه عمل لیفت صورت با نخ می‌تواند نتایج خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد، اما ممکن است شما برای رسیدن به نتایج مورد نظر خود نیاز به انجام عمل جراحی تهاجمی تری داشته باشید. پزشک جراح بعد از معاینه و ارزیابی شرایط شما، گزینه‌های مختلف را برایتان شرح می دهد و مشخص می کند که شما برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن باید از کدام روش عمل جوانسازی با نخ استفاده کنید.

آیا عمل لیفت صورت با نخ درد دارد؟


قبل از انجام این عمل، یک بی‌حسی موضعی در صورت شما اعمال خواهد شد. البته باز هم ممکن است وقتی که سوزن در پوست شما وارد می‌شود، کمی احساس سوزش داشته باشید، اما اغلب بیماران بیان می‌کنند که این کار هیچ گونه ناراحتی غیر قابل تحملی برایشان ایجاد نکرده است.

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت کردن با نخ


  • صورت و گردن بعد از لیفت پوست گردن و صورت احساس سفتی خواهد داشت. همچنین احتمال دارد کمی کبودی، سوزن سوزن شدن و یا سوزش در نواحی بی‌حس شده وجود داشته باشد. استفاده از یک پوشش الاستیکی برای صورت و گردن به بافت پوست کمک خواهد کرد که در موقعیت جدید خود ساکن شود، همچنین این پوشش احساس راحتی به فرد می‌دهد و باعث کاهش تورم نیز می‌شود.
  • کیسه‌های یخ و پارچه‌های خنک‌ کننده‌ی صورت می‌تواند برای ۲۴ ساعت اول استفاده شود.
  • به مدت چند روز پس از عمل نوشیدنی‌های نرم بنوشید تا مقدار مایع بدنتان حفظ شود.
  • برای هفته اول بعد از عمل با یک بالش اضافی به پشت بخوابید.
  • هنگام استفاده از مرطوب‌ کننده یا آرایش کردن، انگشتان خود را از موقعیت پایین‌تر به موقعیت بالاتر حرکت دهید. از مراقبت‌کننده‌های پوستی حاوی ویتامین A استفاده کنید.
  • به مدت یک ماه صورت خود را ماساژ ندهید.
  • به مدت یک ماه از کشیدن لباس‌های تنگ روی سر خود اجتناب کنید.
  • برای ۶ هفته بعد از عمل کارهای سنگین خانه، باغبانی، بدن‌سازی یا ایروبیک و ورزش‌های تماسی را انجام ندهید.
  • هنگام نوشیدن مایعات با نی، لب‌های خود را غنچه نکنید، شکلک درنیاورید و هنگام سرفه، عطسه و خمیازه صورت و گردن خود را نگه دارید.
  • بهبودی از نظر بازگشت به اجتماع معمولاً حدود ۲ هفته است؛ یعنی با گذشت ۲ هفته ظاهر شما کاملاً عادی است و می‌توانید به اجتماع بروید.
  • بعد از ۲۴ ساعت دوش بگیرید، پوشش زخم‌هایی که با نوار پانسمان شده را بردارید، ابتدا با ملایمت محل را با حوله و نوار خشک کنید سپس با سشوار به طور کامل آن را خشک کنید.
  • تا ۲ هفته بعد از عمل، آسپیرین و داروهای ضدالتهاب (نوروفین، ایبوپروفن) مصرف نکنید.

مزایای لیفت با نخ


  • روش سلامتی است.
  • هیچ آمادگی خاصی نیاز ندارد.
  • اثرات آنی
  • اثرات محسوس
  • بدون اثر جراحت یا اسکار
  • نخها کاملا” قابل جذب هستند.
  • امکان تکرار
  • نخها قابل دیدن یا حس کردن نیستند.
  • از ۲۵ سال به بالا قابل استفاده است.
  • بدون برش و بدون گره بخیه است.
  • بسیار ایمن است و تنها ۳۰ دقیقه بی‌حسی موضعی نیاز دارد.
  • بدون ورم، کبودی یا جای زخم است.
  • زمان بهبودی کوتاه‌ مدت است.
  • تأثیرات آن نیمه دائمی است.

موارد منع مصرف


  • حاملگی یا شیر دهی
  • بیماریهای نئو پلاستیک
  • زخمهای باز
  • اختلالات انعقاد
  • وقتی بیمار در حال گرفتن درمان داروهای ضد انعقاد است

کدام قسمت‌های بدن را می‌توان به‌ وسیله لیفت با نخ  درمان کرد؟


  • خطوط پیشانی ( افقی/عمودی)
  •  بافت‌های ضعیف ابروها
  •  پلک پایین
  •  گونه‌ها
  •  چین نازولبیال ( خط خنده)
  •  خطوط گوشه دهان ( ماریونت)
  •  شیارهای پوست / چین‌وچروک ( گردن ، گونه )
  •  فک و غبغب
  •  خط سینه ( چروک‌های سینه)
  •  سایر قسمت‌های بدن

خطرات و عوارض جانبی


لیفت با نخ اگر توسط جراح مجرب انجام شود، عملی کاملاً ایمن خواهد بود. بااین حال پس از کشیدن پوست صورت با نخ نیز مانند هر درمان زیبایی دیگری احتمال بروز بعضی عوارض وجود دارد. شایع‌ترین عوارض احتمالی لیفتینگ صورت با نخ به شرح زیر است:

  • عفونت
  • حساسیت به لمس و درد شدید
  • قرمزی و تورم
  • بی‌حسی و حس نداشتن ناحیه درمان شده
  • نامتقارن و یکدست نبودن نتایج

هزینه و اطلاعات مرتبط


هزینه کلی درمان لیفت با نخ بستگی به عوامل مختلفی دارد:

  • نقاطی که در بدن و صورت درمان شده‌اند.
  • تعداد جلساتی که برای عمل نیاز دارید.
  • تعداد مراجعاتی که بعد از عمل به مطب پزشک دارید.
  • تعداد دفعاتی که عمل باید تکرار شود. در برخی موارد درمان ۲ یا ۳ بار باید تکرار شود تا نتیجه دلخواه به دست آید.


 نخ های جدید به نام نخ های دوبل یا دوسوزنه وارد بازار شده اند که در کیلنیک فروردین هم موجود است و تا چند سال ماندگاری دارد که انقلابی در لیفت با نخ ایجاد کرده.


لیفت با نخ ابرو

لیفت با نخ خط خنده

لیفت با نخ خطوط گوشه دهان

لیفت با نخ گونهلیفت با نخ گونه

لیفت با نخ غبغب

لیفت با نخ پلک

لیفت با نخ گونه






مشاوره پوست و مو
۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۱:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
دکتر مریم هوشمند