جوانسازی پوست با ویواسه :


دستگاه ویواسه (Vivace) قویترین RF فراکشنال بوده و ترکیبی از فرکانس رادیویی چند سطحی و میکرونیدلینگ (RF-MN) است. این دستگاه با استفاده از فرکانس رادیویی و با تحریک تولید کلاژن، پوست صورت، گردن، دست و بدن را سفت و مسطح می‌کند. در این روش ترکیبی از انرژی رادیوفرکانسی (ار اف) و سوزن‌های کوچک با روکش طلا استفاده می‌شود تا هر سوزن به عمق پوست نفود پیدا کند. این فرآیند بدون استفاده از مواد شیمیایی ناهنجار، تزریق ژل یا جراحی، باعث رشد کلاژن، الاستین و سلول‌های جدید در پوست می‌شود. این روش با انجام فرآیندهای بهبود طبیعی بدن کار می‌کند و کیفیت کلی پوست را بهبود می‌بخشد.

ویواسه یک ار اف فرکشنال تمام عیار در جوانسازی پوست است. این دستگاه بهترین ار اف فرکشنال با توان ۷۰ وات می باشد. جنس نیدل های ویواسه با روکشی از طلا بسیار ظریف است. ار اف فرکشنال ویواسه vivace به دلیل ظرافت نیدل ها بسیار کم درد است و بیمار هیچگونه دردی نخواهد داشت.

برخلاف ار اف فرکشنال های دیگر در دستگاه ویواسه دو فرکانس یک و دو مگاهرتز وجود دارد. در دستگاه ویواسه با فرکانس یک مگاهرتز میتوان شاهد از بین بردن چین و چروک ها و رفع افتادگی پوست، سفت شدن و روشن شدن پوست بود. در ار اف فرکشنال مدل ویواسه با فرکانس دو مگاهرتز جای جوش و آبله مرغان از بین میرود.

کاربردهای ویواسه :


پوست‌ انسان به گونه‌ای ساخته شده که به شکل طبیعی در طول زمان خود را بازسازی میکند. گرچه سن، محیط و دیگر عوامل، می‌توانند این فرآیند را آهسته کنند و مانع بازسازی پوست شوند. با این حال، سیستم ویواسه می‌تواند در بازسازی پوست مؤثر واقع شود.

ویواسه می‌تواند طیف وسیعی از مسائل مربوط به زیبایی را درمان کند و برای بهبود بخشیدن به هر قسمتی از بدن استفاده شود. از این درمان بیشتر برای مواردی از جمله برطرف کردن چین و چروک‌ها و خطوط ریز، ایجاد بافت و رنگ یکدست، بهبود بخشیدن به خطوط پوست، بازیابی ظاهر جوان، رفع استریا (ترک‌های پوستی) و ترک حاملگی و درمان جای جوش، لک و زخم استفاده می‌شود. ویواسه همچنین باعث لیفت و سفت شدن پوست صورت و کلاژن سازی شده و برای از بین بردن منافذ پوست، درمان اسکار اکنه ، جوش فعال و آفتاب سوختگی نیز استفاده می شود.

نحوه انجام ویواسه :


پزشک ابتدا پوست شما را توسط بی حسی موضعی آماده می سازد و سپس با استفاده از دسته لیزری سوراخ های ریز و کوچکی را روی سطح پوست ایجاد می نمایند که می توانند از طریق این سوراخ های  میکروسکپی که از آنها به عنوان منافذ آسیب دیده تفکیک شده نام برده می شوند پوست را ترمیم نمایند. درمان با ویواسه بین ۲۰ تا ۳۵ دقیقه زمان می‌برد و استفاده کنندگان این تکنیک آن را فاقد درد یا با درد بسیار کم گزارش کرده اند. سوراخ نمودن پوست با لیزر سبب تحریک پوست و افزایش میزان کلاژن سازی و در نتیجه جوانسازی پوست می شود.

این منافذ بدن را برمی‌انگیزد تا فرآیند طبیعی بهبود جراحات و چین و چروک را فعال کند، این کار تولید کلاژن، الاستین و بهبود یافتن زخم‌ها را افزایش می‌دهد. زمانی که بدن این مواد را ترشح می‌کند، ناهمواری‌ ها و چروک‌های پوست رفع می‌شوند.

مجاری پوست با استفاده از ویواسه مدت طولانی‌ تری باز می‌مانند و بدن فرصت بیشتری برای تولید کلاژن دارد که این امر در نهایت، ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. ویواسه در حال حاضر موثرترین و بهترین دستگاه لیفت غیر جراحی صورت در دنیاست و اثربخشی بیشتری در مقایسه با سایر دستگاه‌های لیفت مانند میکرونیدلینگ، کربوکسی، میکرودرم، RF ، لیفت با نخ و هایفو دارد. این دستگاه به تنهایی و یا در ترکیب با هایفو نتایج بسیار درخشانی دارد.

مزایای ویواسه :


  • به صورت سرپایی انجام می‌شود.
  • به لایه سطحی پوست آسیبی وارد نمی شود.
  • برای تمام تیپ های پوستی قابل استفاده است.
  • میزان عمق نفوذ در افراد مختلف در این دستگاه قابل تغییر است.
  • در مقایسه با سایر روش های جوانسازی پوست کمتر تهاجمی است.
  • در این تکنیک قابلیت تغییر فرکانس‌ و کسب نتایج مختلف وجود دارد.
  •  کاربرد این روش تاثیری در افزایش یا کاهش رنگدانه‌‌های پوست ندارد.

تفاوت ویواسه با سایر درمان‌ها :


ویواسه شبیه به سایر سیستم‌ های میکرونیدلینگی که قبلاً موجود بودند، عمل می‌کند. گرچه، این سیستم ساخت کشور کره و با طراحی ایتالیا بسیار مؤثر و توانمند در جوانسازی است و یکی از معدود دستگاه‌ هایی است که تأییدیه FDA (سازمان غذا و داروی ایالات متحده) را بعد از طی مراحل دشوار مورد آزمایش قرار گرفتن، به دست آورده است.

این سیستم همچنین بنا به دلایلی از جمله درمان می‌تواند با توجه به نیاز هر بیمار تنظیم شود، در آن از بیحسی موضعی استفاده می‌شود، قابلیت تغییر فرکانس‌ و عمق نفوذ برای حصول نتایج مختلف را دارد و در مقایسه با سایر درمان‌ های پوستی کمتر تهاجمی است. در هنگام استفاده از ویواسه کوچکترین خطری از افزایش یا کاهش رنگدانه‌های پوست، که معمولا در دیگر درمان‌های با لیزر دیده می‌شود، وجود ندارد. در این روش، به عنوان یک درمان سرپایی، استراحت کوتاه مدتی برای طول دوره بهبودی نیاز است. آر اف مکانیسم اثر ویواسه را می‌توان در تمام انواع پوست استفاده کرد و می‌ تواند به طور موثر باعث کاهش یا رفع علائم ناخواسته پیری پوست شود.

عوارض ویواسه :


به صورت بالقوه اگر پزشک انجام دهنده لیزر تجربه کافی داشته باشد عوارض پوستی مثل لک‌های قهوه ای یا سفید بعد از لیزر در مقایسه با لیزر‌های نسل قدیمی بسیار کم است، البته در مواردی که اسکارها عمیق است و پزشک مجبور است برای تاثیر بهتر از قدرت بالای دستگاه استفاده کند احتمال بروز لکه‌ های قهوه‌ای پوست بعد از لیزر وجود دارد ولی اگر ایجاد شد معمولا این لکه ها طی حداکثر دو ماه بهبود پیدا می‌کند در ضمن بعضی مناطق پوست مثل چانه و بینی و گونه (پوست روی استخوان) پوست حساس‌ تر است. در مورد ریسک عفونت اگر شخص سابقه تب خال دارد حتما باید در چند روز اول بعد از لیزر به شخص محلول‌های ضد عفونی کننده ضد تب خال داد، در مورد عفونت‌های میکروبی دیگر بهداشت فرد بسیار مهم است مثل شستشوی دست و محیطی که فرد زندگی می‌کند. به هر حال اگر لیزر انجام شده عمیق باشد و پزشک بر حسب فاکتورهای مختلف احتمال بروز عفونت بعد از لیزر را بدهد کپسول‌های آنتی‌بیوتیک و یا حتی قرص‌های ضد تب‌ خال به مدت حداکثر ۵ تا ۷ روز تجویز می‌شود.

مراقبت های لازم بعد از درمان با ویواسه :


بلافاصله بعد از لیزر پوست ملتهب و بروافروخته می‌شود که با کمپرس یخ یا سرما این التهاب بهتر می‌شود، ۱۲ تا ۲۴ساعت بعد از لیزر محل لیزر حالت آفتاب سوختگی پیدا می‌کند و این حالت طی ۳ تا ۶ روز با پوست اندازی برطرف می‌شود، بعد از آن پوست نسبتاً شفاف و کمی قرمز می‌شود که این قرمزی خفیف ممکن است ۱ تا ۲ هفته طول بکشد. در طی مدتی که پوست شبیه آفتاب سوختگی است کرم های ترمیم کننده یا کرم های حاوی آنتی بیوتیک تجویز می‌شود تا پوست سریعتر ترمیم شود در ضمن توصیه می‌شود در ۳ تا ۶ روز اول که پوست حالت سوختگی دارد در معرض آفتاب مستقیم حتی به میزان کم هم قرار نگیرد لذا شخص در ساعاتی که آفتاب شدید است بیرون نرود ولی می‌تواند در محیط های سربسته مثلاً محل کار حضور داشته باشد فقط برای پوشاندن ظاهر چهره شخص می تواند از ماسک‌ های پارچه‌ ای (ماسک‌ های سرماخوردگی) یا کرم‌ های پوشاننده استفاده کند بعد از اینکه پوسته‌ های سوخته برطرف شد اکیداً توصیه می‌شود شخص 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن به مقدار کافی از ضد آفتاب مناسب استفاده کند.


کلینیک پوست و مو