تزریق چربی به صورت :


علاوه بر خطوط چین و چروک صورت ایجاد شده بر روی پوست، از دست دادن حجم عادی صورت نیز یکی از مهمترین نگرانی های افراد است. در این شرایط به خاطر بالا رفتن سن، پوست صورت دچار فرو رفتگی و لاغری می شود. یکی از علت های اصلی پیری و این چین و چروک های پوستی کم شدن چربی پوست است که به دنبال این اتفاق، مشکلاتی از قبیل ایجاد شدن خط خنده، خط اشک،خط اخم، چین و چروک در نواحی از جمله روی پلک ها، اطراف چشم، گونه و شقیقه ها رخ می دهد. اما تا زمانی که این چروک ها عمیق نشده باشند، می توان در برخی از نواحی با کمک بوتاکس مشکل را تا حدودی برطرف کرد اما زمانی که چروک ها عمیق می شوند دیگر از بوتاکس کار چندانی برنمی آید و باید به تزریق فیلرها رو آورد که بهترین پرکننده، تزریق چربی است؛ چرا که در این روش بافت چربی از قسمتی از بدن خود فرد برداشته شده و به قسمت دیگری از بدن پیوند زده میشود. چربی نوعی فیلر یا حجم دهنده طبیعی است که کاربرد های زیادی در طب و زیبایی دارد.

روش انجام تزریق :


تزریق چربی به صورت عملی است که در طی آن چربی های ناخواسته ناحیه ای از بدن به کمک عمل لیپوساکشن برداشته می شوند و سپس به منظور افزایش حجم (برای مثال برای چاقی صورت و برجسته سازی گونه)، پرکردن فرورفتگی ها یا چین ها و یا اصلاح خطوط و زوایای بد فرم، به ناحیه ی دیگری از بدن تزریق می شوند. گونه گذاری بدون جراحی با تزریق چربی با هدف افزایش حجم گونه ها که با سالخورده شدن صورت، معمولاً حجم ساختارهای آن نیز از دست می رود، طراحی شده است. در مورد صورت، چربی از ناحیه باسن، ران ها، یا شکم برداشته می شود و سپس به بخش های مختلف صورت که نیاز به افزایش حجم و بزرگ شدن دارند، تزریق می گردد. این پیوند شامل سه مرحله می باشد: برداشت، خالص سازی و انتقال و جایگذاری. به محض اینکه مقدار کافی چربی از ناحیه ی اهداء کننده برداشته شد، جراح برای آماده سازی سلول های چربی جهت انتقال به سرنگ، آنها را فرآوری می کند. خالص سازی ممکن است نیازمند یک سانتریفیوژ برای چرخاندن چربی و یا یک فرآیند فیلتراسیون برای جداسازی ناخالصی ها باشد. از مزایای تزریق چربی می توان به استفاده از بافت بدن شخص بیمار به جای استفاده از پرکننده های خارجی و هممچنین حذف چربی های اضافه ی بدن به کمک عمل لیپوساکشن، اشاره کرد. علاوه بر این، این چربی ها از ماندگاری بالاتری نسبت به سایر پرکننده های تزریقی برخوردار خواهند بود و ماه ها تا سال ها طول خواهد کشید تا به تزریق مجدد برای حفظ آثار آن نیاز شود.

کاربردهای تزریق چربی :


کاندیدای مناسب برای تزریق چربی :


هدف از پیوند چربی بزرگ کردن یا پر کردن نواحی کم حجم است. البته شما باید دارای ناحیه ی اهدا کننده باشید تا بتوان چربی را از آن برداشت نمود. نداشتن مشکلی در گردش خون و همچنین مشکلات پزشکی و عدم استعمال دخانیات بسیار اهمیت دارد.

اگر در صورت خود فرو رفتگی هایی مثل خط خنده، خط اخم و خطوط پا کلاغی (گوشه ی چشم ها) دارید؛ چربی می تواند از شکم، ران ها و سایر نقاط بدن شما جدا شده و به صورتتان تزریق گردد. جای جوش و فرو رفتگی در صورت، لب ها و گونه ها نیز می توانند پر گردند. جراح پلاستیک شما می تواند از پیوند چربی برای حداقل نمودن خطوط بین بینی و دهان، اصلاح فرو رفتگی یا برآمدگی پوست و کمتر کردن چین و چروک پیشانی استفاده کند.

اگر به دنبال افزایش معقول اندازه در سینه ی خود هستید گزینه ای مناسب برای پیوند چربی به سینه می باشید اما سینه ی شما باید از ابتدا دارای فرمی خوب و پوستی مناسب باشد. اگر پوستی ضعیف و سینه هایی آویزان داشته و افزایش سایز قابل توجهی در سینه ی خود انتظار دارید این روش برای شما مناسب نیست. مسئله این است که چربی استفاده شده برای افزایش سایز سینه کاملا بسته به مقدار چربی پیش بینی شده برای برداشت خواهد داشت.

تزریق چربی باسن برای افرادی که علاقه مند به داشتن باسن فربه تر و گرد تر هستند، مناسب است. آنها روش درمانی «لیفت پیشرفته برزیلی» را انتخاب می کنند که در این روش از انتقال چربی برای بزرگ کردن باسن و ایجاد یک باسن دارای انحنای بیشتر بدون نیاز به پروتز استفاده می شود.

جوانسازی پوست دست با پیوند چربی جهت افزایش حجم، پر کردن چین و چروک ها، پوشاندن رگ های زیرپوستی و تاندون ها و بهبود کیفیت پوست در گذر زمان انجام می گردد.

اگر وضعیت سلامت مناسب، دیدی مثبت و انتظاراتی واقع گرایانه دارید، بعنوان گزینه ای مناسب برای انجام این عمل می باشید.

آیا با یک‌ بار تزریق چربی می توان به نتایج مطلوب رسید؟


تزریق چربی معمولاً باید 2 تا 4 بار تکرار شود تا نتایج کاملاً مطلوبی ایجاد کند، برخی پزشکان هربار از چربی تازه کشیده شده استفاده می کنند، برخی نیز چربی را فریز کرده و ماه‌های بعد تزریق می‌کنند.

دوره نقاهت چقدر است و عوارضی به همراه دارد؟


دور نقاهت آن معمولا 2 هفته می باشد که در این 1 تا 2 هفته تورم در ناحیه تزریق شده وجود دارد. در روش تزریق چربی به صورت معمولاً نیازی به ایجاد برش و شکاف بر روی بدن نیست و ناراحتی در سطح حداقل قرار دارد. اکثر بیماران می توانند در همان روز عمل بدون کمک، حرکت کرده و به فعالیت های عادی روزمره خود بازگردند. عوارض تزریق چربی نادر است، گاه تجمع کوچکی از چربی اتفاق می‌افتد که عموما برطرف می‌شود، عوارض دیگر شامل: کبودی، نامنظمی و ایجاد کیست است.

هزینه تزریق چربی :


هزینه بستگی به فاکتورهایی مثل مقدار چربی انتقال یافته و مورد نیاز بیمار و مقدار اصلاح انجام شده بر روی بافت های چربی دارد. هزینه تزریق چربی به صورت کمتر از برخی دیگر از درمان های حجم دهنده و چاق شدن صورت است، و بطور خاص در این رابطه می توان از روش جراحی لیفت برای جوانسازی صورت نام برد.هزینه جوان سازی دست با توجه به میزان نیاز چربی و تعداد واحد تزریق محاسبه میگردد. همچنین میزان قیمت پروتز لب و گونه براساس نوع جراح و میانگین هزینه برای پروتز متفاوت میباشد.

جوانسازی دست

تزریق گونه

کلینیک پوست و مو