مزوتراپی

مزوتراپی از کلمه یونانی Meso به معنای میان و Therapeia به معنی درمان پزشکی می‌آید و یکی از عمل پزشکی زیبایی غیر جراحی است. این عمل عبارت است از وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک با سوزن‌هایی بسیار ریز به داخل پوست. این مواد می‌توانند شامل انواع ویتامین، دارو (مانند ماینوکسیدیل) یا فاکتورهای رشد (مانند فاکتورهای رشد انسولینی) باشند. مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است که در تمام دنیا، به‌خصوص فرانسه، کاربرد زیادی در درمان‌های زیبایی دارد.

مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی است که در آن تنها چند تزریق کوچک در زیر پوست انجام می‌شود. واکنش پوست به این تزریق‌ها، در هریک از بیماران متفاوت است. معمولا بیماران در ابتدا کمی در پوست خود احساس سوزش می‌کنند و بعد از اتمام تزریق، کمی پوست آنها قرمز و متورم می‌شود. برخی از بیماران ممکن است کمی کبودی نیز داشته باشند. هر چند، بروز آلرژی به ندرت رخ می‌دهد، اما پزشک متخصص شما، 24 ساعت قبل از جلسه‌ی درمانی، تست آلرژی را روی شما انجام می‌دهد.

مزوتراپی صورت چگونه عمل می‌کند؟

عناصر فعال مانند هیالورونیک‌اسید، ویتامین‌ها (A, B, C, E, K) و مواد معدنی مستقیما در زیر پوست بیمار تزریق می‌شوند. این مواد به لایه‌ی اپیدرم پوست منتقل می‌شوند. با بالا رفتن سن، میزان گردش خون در پوست کاهش پیدا می‌کند و بنابراین میزان اکسیژن و مواد مغذی که به سلول‌های پوست می‌رسد کاهش پیدا کرده و از طرف دیگر به خاطر گردش داشتن کمتر خون، توانایی دفع مواد سمی و مضر از پوست نیز کمتر می‌شود. تمامی این موارد موجب پیر شدن پوست شده و باعث می‌شود که ظاهر صورت گرفته و خسته به نظر بیاید.

مزوتراپی یکی از بهترین و موثرترین روش‌های جوانسازی پوست است که طی یک دوره‌ی درمانی انجام می‌شود. برنامه‌ی درمانی هر بیمار با توجه به شرایط خاص او تدوین می‌شود، اما به طور کلی معمولا انجام 5 تا 8 جلسه درمانی به بیماران توصیه می‌شود. مزوتراپی صورت از جمله متد‌های جوانسازی پوست صورت است که اغلب به شدت توسط پزشکان مورد استقبال قرار می‌گیرد چرا که مزایای بسیاری در مقایسه با سایر روش‌های درمانی و خصوصا روش‌های جراحی دارد.

آیا می‌توان این روش را به صورت ترکیبی و همزمان با سایر روش‌ها انجام داد؟

شما می‌توانید مزوتراپی را  به طور همزمان با تزریق بوتاکس انجام دهید. در صورتی که می‌خواهید علاوه بر مزوتراپی، لیزر لایه‌بردار (جوانسازی پوست) را نیز انجام دهید، لازم است بین جلسه لیزردرمانی و مزوتراپی، چند روزی فاصله بیاندازید.

نمونه های کاربرد مزوتراپی در زیبایی :

  • درمان ریزش مو و تقویت موها
  • کشیدن پوست صورت (لیفتینگ) و درمان افتادگی صورت
  • رفع پف دور چشم و افتادگی پلک
  • رفع غبغب زیر چانه و گردن
  • رفع تیرگ‍ی دور چشم
  • درمان چاقی موضعی بدن، اندام و صورت
  • درمان سلولیت و افتادگی پوست اندامها و صورت
  • درمان استریا(ترک خوردن پوست بدنبال حاملگی)
  • درمان ملاسما و لک حاملگی یا لک صورت

مزوتراپی روش درمانی دائمی‌ است؟

نه، این روش موقت است و بیمار باید چند بار برای درمان مراجعه کند. معمولا فواصل تزریق در نوبت‌های اول کوتاه‌تر و در نوبت‌های بعد، طولانی‌تر خواهد بود.

مزوتراپی و جوانسازی پوست :

جوان‌سازی پوست اولین مرحله برای رفع چین‌ و چروک و آسیب‌های پوستی است. برای درمان باید بتوان تا حدی چروک‌ها را پر کرد، برای همین از مزوتراپی‌ در کنار سایر روش‌ها مانند میکرودرم ابرژین (لایه‌برداری مکانیکی ظریف) و بوتاکس استفاده می‌شود. درمان‌های ترکیبی در رفع چروک‌ها و آسیب‌های پوستی نتیجه مطلوب‌تری خواهند داشت. به طور مثال برای فردی که به دلیل آکنه، پوستی نا‌صاف و پر از فرو رفتگی دارد، ابتدا از روش میکرودرم ابرژین استفاده می‌شود و بعد از لایه‌برداری با تزریق دارو در مزودرم (لایه میانی پوست) مزوتراپی انجام می‌شود.

عوارض جانبی :

کم و بیش تمام روشهای درمانی دارای عوارض جانبی هستند، اما اگر درمان توسط افراد مجرب و بسیار ماهر انجام بگیرد، طبعا عوارض جانبی کمتری نیز خواهد داشت. عده بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که این عمل روشی با خطر بسیار اندک است. این درمان نیازی به بیهوشی ندارد و بر روی فرد کاملا هوشیار انجام میگیرد. به این ترتیب اگر تزریق در محیطی کاملا استریل و با ابزار صحیح و ضد عفونی شده انجام بگیرد، در این مرحله از درمان مشکلی به وجود نخواهد آمد.

اشخاصی که نباید عمل مزوتراپی را انجام دهند :

• زنان باردار یا شیرده

• افراد مبتلا به دیابت که از انسولین استفاده میکنند

• افرادی با سابقه سکته قلبی

• افرادی با سابقه لخته شده خون

• افرادی که به خاطر بیماری قلبی از داروهای مختلف استفاده میکنند

هزینه مزوتراپی :

هزینه مزوتراپی صورت براساس مقدار تزریق و نوع مواد تزریق شده به پوست متغیر است. این هزینه شامل دستمزد پزشک و سرنگ مورد استفاده و مواد بی‌حسی که احتمالا به کار می‌رود می‌باشد.

تیم متخصصان ما در کلینیک فروردین بهترین خدمات را به بیماران ارائه می‌دهند. بیمارانی که به ما مراجعه می‌کنند توسط متخصصان معاینه می‌شوند. تمامی متخصصان ما در زمینه مزوتراپی و درمان باتجربه، آموزش دیده و شناخته شده هستند.


مزوتراپی پوست


مزوتراپی صورت


مزوتراپی پوست صورت

مشاوره پوست و مو